Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 20:36   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: udskifte af surround ! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
martin1234567
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juli 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 17 Juli 2008 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

jeg har nu...

marantz sr4600

dali concept serien, 2x concepft 6 2x concept 1 x concept center

samt dali trio aw 10 subwoofer

pioneer dv 380

 

har værert inde og besøge trunte i hifi klubben...  fik anbefalet ::

NAD T755

DALi ikon sub

DALI ikon vokal 2 center

 

her er så mit problem :

jeg ønsker bedre stereo end jeg har nu,dog er primært brug,film -> derfor blev jeg anbefalet ovenstående forstærker

ønsker mere fylde i lyden(generelt bare bedre lyd)

selvf til en rimelig penge

 

håber på råd om ovenstående...

 

og selvf OGSÅ om andre produkter ^^

samt til slut... en ca. brugtpris på de ting jeg skal udskifte

på forhånd tak

 

Til top Vis martin1234567's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martin1234567
 
martin1234567
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juli 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 17 Juli 2008 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

så mange fine besøg...

 

men ingen kommentar eller svar... hvordan kan det være ?

 

Martin

Til top Vis martin1234567's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martin1234567
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 18 Juli 2008 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

jeg tror ikke nad'en er bedre end marantz'en

__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
martin1234567
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juli 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 18 Juli 2008 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

juhuuu :)  et svar .... MANGE tak :9

sad lige og tænkte,,,,    er her nogle der har haft en marantz sr4600 og har udskiftet den ? hvis ja... vil jeg meget gerne høre hvilken i skiftede til----

mit problem med min marantz er dårlig steroe lyd.. lånte en NAD tror jeg det ar for ca. 8 mdr siden....  og den havde bedre stereo lyd...

men vil ikke bare låne og låne hele tiden,så derfor er jeg her,,, spøge til råds inden jeg låner...

men som sagt... 

hvad har i skiftet jeres marantz sr4600 ud med hvis i har skiftet ?

og hvad skal jeg op i for at få en "god" forskel ?

som sagt gerne med lidt ekstra god stereo lyd...

 

men.... tænker lidt... kan det være min opsætning der stinker ?  altså opsætningen af min marantz ?

 

 

Til top Vis martin1234567's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martin1234567
 
aceh
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 463
Sendt: 18 Juli 2008 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Køb en stereo forstærker og tilslut den via pre-out på din Marantz.

Så spiller det.

Aceh

Til top Vis aceh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aceh
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 18 Juli 2008 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

martin1234567 skrev:

juhuuu :)  et svar .... MANGE tak :9

sad lige og tænkte,,,,    er her nogle der har haft en marantz sr4600 og har udskiftet den ? hvis ja... vil jeg meget gerne høre hvilken i skiftede til----

mit problem med min marantz er dårlig steroe lyd.. lånte en NAD tror jeg det ar for ca. 8 mdr siden....  og den havde bedre stereo lyd...

men vil ikke bare låne og låne hele tiden,så derfor er jeg her,,, spøge til råds inden jeg låner...

men som sagt... 

hvad har i skiftet jeres marantz sr4600 ud med hvis i har skiftet ?

og hvad skal jeg op i for at få en "god" forskel ?

som sagt gerne med lidt ekstra god stereo lyd...

 

men.... tænker lidt... kan det være min opsætning der stinker ?  altså opsætningen af min marantz ?

 

 

jeg synes nu ellers marantz plejer at have ok stereo lyd. Ellers skal du nok kigge på noget h/k. Nad er også fine i stereo, men de er lidt bagefter på surround. Der er normalt kun 1 eller 2 indstillinger der går udenom DSP'en på de fleste surroundreceivere. De plejer at hedde direct eller pure. "Stereo" er som regel DSP-program og kommer derfor ikke altid til at lyde som det burde. Derudover kan de fleste autosetup og rumkorrektioner let ødelægge evnen til at gengive musik



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 18 Juli 2008 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Hvad med at smide en effekt på til fronterne ? Så aflastes Marantz'en i surround = bedre lyd der og din stereolyd bliver også væsentligt forbedret.

__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 363
Sendt: 18 Juli 2008 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Start med at købe nogle bedre fronthøjttalere og så sørg for, at subben kun kører når der står film på programmet.

Jeg tror ikke, at forstærkeren/receiveren her er problemet og heller ikke at en ny sub vil ændre meget på dit grundlæggende problem. At foreslå, at du skal give næsten 6 kkr for en ny sub, når det du vil forbedre er stereolyden er tæt på uanstændigt.

Concept serien er sikkert udmærket, men den er og bliver Dalis entry-serie, og man får desværre sjældent mere, end man betaler for. Kig evt. efter nogen nye gulvhøjttalere, f.eks.:

Focal er meget hotte pt (ligesom Vienna var det et par år tilbage):

http://www.hififreaks.dk/index.produkter.asp

Monitor Audio:

http://www.tapeconnection.dk/Hoejtalere.aspx?id_category=28

osv.

Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100
 
martin1234567
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juli 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 18 Juli 2008 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

effekt på fronterne ?  tja.. lad mig få nogle ekspertråd :)   dog vil jeg gerne havde dem på dansk så jeg kan forstå dem :)
Til top Vis martin1234567's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martin1234567
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 18 Juli 2008 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Du sætter en effektforstærker til din Marantz på pre-out så effektforstærkeren trækker dine fronter . Således spiller den dine fronter i både stereo og SS hvorved SS-receiveren aflastes = bedre lyd. Men måske skulle du overveje at ud højttalere engang.....men en god effekt, eks. NAD 218THX fåes til små 4k brugt og så kommer der gang i dine fronter   

__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
martin1234567
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juli 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 18 Juli 2008 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

damn... de priser på focal :(

 

monitor er mere til at betale.. 

 

disse her :: på side 61-70  der står højtalersæt.... dvs deet må jo næsten være prisen for 2 ?

http://www.tapeconnection.dk/Hoejtalere.aspx?id_category=28

får jeg noget ud at at købe Monitor Audio Bronze BR 6 Kirs

eller skal vi op i en Monitor Audio GS 20 Kirsebær

 

vel at mærke hvis det er sæt pris... har dog en smertegrænse.. og den ligger et stykke under 10.000 for 2 stk fronter

 

Martin

 

Til top Vis martin1234567's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martin1234567
 
martin1234567
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juli 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 18 Juli 2008 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

altså via pre out----  til effekt  til min fronter ?

så kan fronter også være tilsluttet effekt når jeg ser film og skal bruge suround ?

og sig mig lige engang....  er det bare spørgsmål om mere strøm til højtalerene eller hvad ?

er der det som hvad hedder det .... biamp drejer sig om ?  mere strøm ?

MArtin

Til top Vis martin1234567's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martin1234567
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 18 Juli 2008 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

martin1234567 skrev:

damn... de priser på focal :(

 

monitor er mere til at betale.. 

 

disse her :: på side 61-70  der står højtalersæt.... dvs deet må jo næsten være prisen for 2 ?

http://www.tapeconnection.dk/Hoejtalere.aspx?id_category=28

får jeg noget ud at at købe Monitor Audio Bronze BR 6 Kirs

eller skal vi op i en Monitor Audio GS 20 Kirsebær

 

vel at mærke hvis det er sæt pris... har dog en smertegrænse.. og den ligger et stykke under 10.000 for 2 stk fronter

 

Martin

 

Monitor Audio spiller rigtigt godt, men jeg villle give dem et grundigt prøvelyt inden køb. De har en fast og dynamisk bas, men jeg syntes deres til tider skingre diskant kan blive for meget. Har dog selv et sæt som bagspeakers, men de er tunet ind med et lidt "bamset" QED-kabel så den skringende diskant er væk . Med MA skal man vælge kabler med omhu  



__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
martin1234567
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juli 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 18 Juli 2008 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

hmm....   lidt volapyk

 

lidt mere eoverskueligt...  mine fronter skal være sat til effekt forstærkeren som så skal være sat til pre-out...   og så virker det hele både i surround og stereo ?

 

Martin

Til top Vis martin1234567's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martin1234567
 
martin1234567
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juli 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 18 Juli 2008 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

>>>De har en fast og dynamisk bas, men jeg syntes deres til tider skingre diskant kan blive for >>meget

 

hmm...   vil jo nødig gå ned i lyd nogle steder :(

Til top Vis martin1234567's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martin1234567
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 18 Juli 2008 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

martin1234567 skrev:

>>>Monitor Audio spiller rigtigt godt, men jeg villle give dem et grundigt prøvelyt inden køb

 

hmm...   vil jo nødig gå ned i lyd nogle steder :(

Det gør du heller ikke, men MA har tendens til en lidt hård diskant i modsætning til dine Dali'er og det skal man vænne sig til hvis man er Dali-mand hvilket jeg iøvrigt også er



__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
martin1234567
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juli 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 18 Juli 2008 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Det gør du heller ikke, men MA har tendens til en lidt hård diskant i modsætning til dine Dali'er og det skal man vænne sig til hvis man er Dali-mand hvilket jeg iøvrigt også er

[/QUOTE]

øhm... jeg er ikke noget sådan vil jeg sige...  er jo meget uerfaren på dette område...  om jeg så kan høre forskel aner jeg ikke.. ej heller om jeg kan eller ikke kan lide lyden,men fronterne dominere jo lidt mht lyden? er det værd at tage chancen ?

men Monitor Audio Bronze BR 6 Kirs   kunne være et markant bedre bud ?  

Til top Vis martin1234567's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martin1234567
 
martin1234567
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juli 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 18 Juli 2008 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

lige en ting inden vi kommer for langt ind i det her...

grunden til jeg blev anbefalet ny center + subwoofer,var jo for at få bedre surround... og selvfølgelig ikke for bedre stereo---   det var der forstærkeren/recieveren kom ind

Martin

Til top Vis martin1234567's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martin1234567
 
Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1416
Sendt: 18 Juli 2008 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Centerhøjttaleren i et surround setup skal (så vidt jeg ved) komme fra samme højttaler-serie, for at give den mest homogene lyd -> Dette er ikke helt gældende for baghøjttalerne...

Det jeg vil sige er at, hvis du skifter dine fronter skal du sandsynligvis også skifte din center!

Må dog indrømme at jeg er blevet noget forvirret over, hvad du er ude efter
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000
 
martin1234567
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juli 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 18 Juli 2008 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

jeg er ude efter bedre surround lyd.... + bedre stereo :)

om det så kræver ny forstærker.nye fronter,en effektforstærker eller ...eller ...eller ?  det er jo der i kommer ind i billedet :)

Martin

Til top Vis martin1234567's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martin1234567
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes