| Forfatter |
|
martin1234567 Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 17 Juli 2008 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har nu...
marantz sr4600
dali concept serien, 2x concepft 6 2x concept 1 x concept center
samt dali trio aw 10 subwoofer
pioneer dv 380
har værert inde og besøge trunte i hifi klubben... fik anbefalet ::
NAD T755
DALi ikon sub
DALI ikon vokal 2 center
her er så mit problem :
jeg ønsker bedre stereo end jeg har nu,dog er primært brug,film -> derfor blev jeg anbefalet ovenstående forstærker
ønsker mere fylde i lyden(generelt bare bedre lyd)
selvf til en rimelig penge
håber på råd om ovenstående...
og selvf OGSÅ om andre produkter ^^
samt til slut... en ca. brugtpris på de ting jeg skal udskifte
på forhånd tak
|
| Til top |
|
| |
martin1234567 Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 17 Juli 2008 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
så mange fine besøg...
men ingen kommentar eller svar... hvordan kan det være ?
Martin
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 18 Juli 2008 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror ikke nad'en er bedre end marantz'en
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
martin1234567 Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 18 Juli 2008 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
juhuuu :) et svar .... MANGE tak :9
sad lige og tænkte,,,, er her nogle der har haft en marantz sr4600 og har udskiftet den ? hvis ja... vil jeg meget gerne høre hvilken i skiftede til----
mit problem med min marantz er dårlig steroe lyd.. lånte en NAD tror jeg det ar for ca. 8 mdr siden.... og den havde bedre stereo lyd...
men vil ikke bare låne og låne hele tiden,så derfor er jeg her,,, spøge til råds inden jeg låner...
men som sagt...
hvad har i skiftet jeres marantz sr4600 ud med hvis i har skiftet ?
og hvad skal jeg op i for at få en "god" forskel ?
som sagt gerne med lidt ekstra god stereo lyd...
men.... tænker lidt... kan det være min opsætning der stinker ? altså opsætningen af min marantz ?
|
| Til top |
|
| |
aceh Forum Bruger


Bruger siden: 09 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 463
|
| Sendt: 18 Juli 2008 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb en stereo forstærker og tilslut den via pre-out på din Marantz.
Så spiller det. 
Aceh
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 18 Juli 2008 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
martin1234567 skrev:
|
juhuuu :) et svar .... MANGE tak :9
sad lige og tænkte,,,, er her nogle der har haft en marantz sr4600 og har udskiftet den ? hvis ja... vil jeg meget gerne høre hvilken i skiftede til----
mit problem med min marantz er dårlig steroe lyd.. lånte en NAD tror jeg det ar for ca. 8 mdr siden.... og den havde bedre stereo lyd...
men vil ikke bare låne og låne hele tiden,så derfor er jeg her,,, spøge til råds inden jeg låner...
men som sagt...
hvad har i skiftet jeres marantz sr4600 ud med hvis i har skiftet ?
og hvad skal jeg op i for at få en "god" forskel ?
som sagt gerne med lidt ekstra god stereo lyd...
men.... tænker lidt... kan det være min opsætning der stinker ? altså opsætningen af min marantz ?
|
|
|
jeg synes nu ellers marantz plejer at have ok stereo lyd. Ellers skal du nok kigge på noget h/k. Nad er også fine i stereo, men de er lidt bagefter på surround. Der er normalt kun 1 eller 2 indstillinger der går udenom DSP'en på de fleste surroundreceivere. De plejer at hedde direct eller pure. "Stereo" er som regel DSP-program og kommer derfor ikke altid til at lyde som det burde. Derudover kan de fleste autosetup og rumkorrektioner let ødelægge evnen til at gengive musik __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 18 Juli 2008 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at smide en effekt på til fronterne ? Så aflastes Marantz'en i surround = bedre lyd der og din stereolyd bliver også væsentligt forbedret. __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
sd2100 Forum Bruger


Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 363
|
| Sendt: 18 Juli 2008 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Start med at købe nogle bedre fronthøjttalere og så sørg for, at subben kun kører når der står film på programmet.
Jeg tror ikke, at forstærkeren/receiveren her er problemet og heller ikke at en ny sub vil ændre meget på dit grundlæggende problem. At foreslå, at du skal give næsten 6 kkr for en ny sub, når det du vil forbedre er stereolyden er tæt på uanstændigt.
Concept serien er sikkert udmærket, men den er og bliver Dalis entry-serie, og man får desværre sjældent mere, end man betaler for. Kig evt. efter nogen nye gulvhøjttalere, f.eks.:
Focal er meget hotte pt (ligesom Vienna var det et par år tilbage):
http://www.hififreaks.dk/index.produkter.asp
Monitor Audio:
http://www.tapeconnection.dk/Hoejtalere.aspx?id_category=28
osv.
|
| Til top |
|
| |
martin1234567 Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 18 Juli 2008 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
effekt på fronterne ? tja.. lad mig få nogle ekspertråd :) dog vil jeg gerne havde dem på dansk så jeg kan forstå dem :)
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 18 Juli 2008 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du sætter en effektforstærker til din Marantz på pre-out så effektforstærkeren trækker dine fronter  . Således spiller den dine fronter i både stereo og SS hvorved SS-receiveren aflastes = bedre lyd. Men måske skulle du overveje at ud højttalere engang.....men en god effekt, eks. NAD 218THX fåes til små 4k brugt og så kommer der gang i dine fronter __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
martin1234567 Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 18 Juli 2008 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
martin1234567 Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 18 Juli 2008 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
altså via pre out---- til effekt til min fronter ?
så kan fronter også være tilsluttet effekt når jeg ser film og skal bruge suround ?
og sig mig lige engang.... er det bare spørgsmål om mere strøm til højtalerene eller hvad ?
er der det som hvad hedder det .... biamp drejer sig om ? mere strøm ?
MArtin
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 18 Juli 2008 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Monitor Audio spiller rigtigt godt, men jeg villle give dem et grundigt prøvelyt inden køb. De har en fast og dynamisk bas, men jeg syntes deres til tider skingre diskant kan blive for meget. Har dog selv et sæt som bagspeakers, men de er tunet ind med et lidt "bamset" QED-kabel så den skringende diskant er væk . Med MA skal man vælge kabler med omhu __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
martin1234567 Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 18 Juli 2008 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm.... lidt volapyk
lidt mere eoverskueligt... mine fronter skal være sat til effekt forstærkeren som så skal være sat til pre-out... og så virker det hele både i surround og stereo ?
Martin
|
| Til top |
|
| |
martin1234567 Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 18 Juli 2008 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
>>>De har en fast og dynamisk bas, men jeg syntes deres til tider skingre diskant kan blive for >>meget
hmm... vil jo nødig gå ned i lyd nogle steder :(
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 18 Juli 2008 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
martin1234567 skrev:
|
>>>Monitor Audio spiller rigtigt godt, men jeg villle give dem et grundigt prøvelyt inden køb
hmm... vil jo nødig gå ned i lyd nogle steder :(
|
|
|
Det gør du heller ikke, men MA har tendens til en lidt hård diskant i modsætning til dine Dali'er og det skal man vænne sig til hvis man er Dali-mand hvilket jeg iøvrigt også er  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
martin1234567 Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 18 Juli 2008 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Det gør du heller ikke, men MA har tendens til en lidt hård diskant i modsætning til dine Dali'er og det skal man vænne sig til hvis man er Dali-mand hvilket jeg iøvrigt også er 
[/QUOTE]
øhm... jeg er ikke noget sådan vil jeg sige... er jo meget uerfaren på dette område... om jeg så kan høre forskel aner jeg ikke.. ej heller om jeg kan eller ikke kan lide lyden,men fronterne dominere jo lidt mht lyden? er det værd at tage chancen ?
men Monitor Audio Bronze BR 6 Kirs kunne være et markant bedre bud ?
|
| Til top |
|
| |
martin1234567 Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 18 Juli 2008 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
lige en ting inden vi kommer for langt ind i det her...
grunden til jeg blev anbefalet ny center + subwoofer,var jo for at få bedre surround... og selvfølgelig ikke for bedre stereo--- det var der forstærkeren/recieveren kom ind
Martin
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger


Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 18 Juli 2008 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Centerhøjttaleren i et surround setup skal (så vidt jeg ved) komme fra samme højttaler-serie, for at give den mest homogene lyd -> Dette er ikke helt gældende for baghøjttalerne... Det jeg vil sige er at, hvis du skifter dine fronter skal du sandsynligvis også skifte din center! Må dog indrømme at jeg er blevet noget forvirret over, hvad du er ude efter
|
| Til top |
|
| |
martin1234567 Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 18 Juli 2008 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er ude efter bedre surround lyd.... + bedre stereo :)
om det så kræver ny forstærker.nye fronter,en effektforstærker eller ...eller ...eller ? det er jo der i kommer ind i billedet :)
Martin
|
| Til top |
|
| |