Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 22:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hjælp til Sorround Sound-system (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kammersgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 22 Juli 2008 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Jeg ville høre om der var nogen her der kunne hjælpe mig med et par spørgsmål.

Jeg står og skal til at bruge penge på et Sorround System med en reciever, CD-afspiller og højttalere.

Jeg har kigget på Denon AVR-1708 Reciever( http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_ avr-1708_surround_receiver_soelv.htm )

Denon DCD-F102 CD-afspiller ( http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/cd-afspiller/deno n_dcd-f102_cd-afspiller_soelv.htm )

Samt et sæt brugte Jamo 100-højttalere fra '99.

1x Jamo Center-100, 4x Jamo Surround-100 og Jamo Subwoofer-80.

Det er cirka hvad mit budget er på - 5000-6000 kr alt incl., og jeg skal bruge som jeg har skrevet en kilde til at afspille CD'er, en Sorround Reciever der kan sende lyd fra PS3 Spil, BluRay, Analog TV samt almindelige DVD'er til højttalerne..

Er det et fint nok valg jeg har truffet, eller skal jeg skifte nogle af mine ting ud?

Til top Vis Kammersgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kammersgaard

Kammersgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2008 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Slet ingen der har anbefalinger? Eller alternative løsninger på CD-afspiller og reciever?

De 5000 kr skal kun gå til recieveren samt cd-afspilleren, hvis ellers de højttalere er gode nok indtil jeg får skrabet sammen til en opgradering.

Til top Vis Kammersgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kammersgaard

Kammersgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Hm, efter at have siddet (mod fruens behag) i et par timer og læst og lært, har jeg set at man kan få en Onkyo 606 hjem fra Tyskland til omkring 4000 kr med porto, så valget er faldet på den i første omgang.

Med hensyn til CD-afspiller så bruger jeg nok bare i første omgang en docking station til min iPod og ellers afspiller CD'er på PS3'eren, med mindre folk kan anbefale en god, billig CD-afspiller?

Nå, men så er det så højttalerne der er problemet - ham med det fulde sæt Jamo ville have mere end aftalt, og så gad jeg det ikke mere. (Pludselig var kravet for sættet 1000 kr - hvor det før var 500. Er det dog en fin pris for et sæt der er 10 år gammelt?)

Hvis jeg skal købe et par fronthøjttalere, subwoofer samt centerhøjttaler, og dermed vente med baghøjtalere i første omgang, hvad kan I så anbefale mig?

På forhånd tak.

Manson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Juli 2008 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Hejsa onkyo kan du få i tyskland til 409 euro altså 3047 dk

højtaller kender jeg ikke men vis det var mig ville jeg smide noget dali på

DALI Concept 2 4 stk af dem

DALI Concept CT 1 stk

suben kan du købe sener

PS3
WII
Onkyo DX-7355 CD
Panasonic DMP-BD50EG
B&W DM604S3
B&W DM685
B&W HTM62   
B&W ASW750   

Til top Vis Manson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Manson

Kammersgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Hvis højttalerne skal være i den prisklasse du foreslår, så skal det i første omgang kun være to fronthøjttalere og en centerhøjttaler.. Jeg har ikke penge til at få et fuldt sorround-sæt der er så dyrt.

Men altså både Dali Concept og Cerwin Vega VE-12-serien syntes jeg ser rigtig fede ud, og jeg kunne være interesseret i begge dele.. Hvis der er nogen der har alternativer, eller et godt sæt til salg, er jeg interesseret.

Kammersgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2008 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg siddet og læst lidt mere på lektien, og jeg er kommet frem til at jeg i første omgang køber to fronthøjttalere fra DALI Concept 2.

Skal jeg samtidig købe en centerhøjttaler fra samme serie, eller vente med dette til jeg køber sub og baghøjttalere?

Og omkring den Onkyo 606 som jeg har (næsten) besluttet mig for at købe, har jeg jeg at den bliver rigtig hurtig - og som nogen siger - alt for varm. Er det et problem, eller er det lige meget og handler kun om smag og behag?

dali1288
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Juli 2008 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Til top Vis dali1288's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dali1288

Kammersgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Er den meget bedre end Onkyo 606?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes