| Forfatter |
|
Anima Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 149
|
| Sendt: 22 Juli 2008 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv tænkt på en Marantz sr 8001 fra faderlandet - er den fin?
Eller hvad har i som i vil anbefale?
Pio 5090
KEF 5005.2
PS3
på forhånd tak
__________________ Anima
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 22 Juli 2008 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
om lidt vil du blive anbefalet en helvedes masse onkyo modeller.
Jeg har aldrig hørt dem, så om det er en positiv ting ved jeg sgu ikke engang.
Men jeg vil råde dig til at købe en HARMAN KARDON AVR 355..
Den kan erhveres hos www.lydspecialisten.dk /
|
| Til top |
|
| |
Soffe Forum Bruger


Bruger siden: 01 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 22 Juli 2008 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
8001'eren er en efterhånden en gammel sag, da de lige har præsenteret 8003'eren.
Jeg ville nok spare lidt flere penge sammen, og købe en 8002'er, så du når de nye Blu-ray lydformater med.
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 22 Juli 2008 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anima skrev:
Eller hvad har i som i vil anbefale?
|
|
|
Hvad kan du bruge oplysningerne til !
Ham der har Onkyo, anbefaler Onkyo.
Ham der har Denon, anbefaler Denon.
Ham der har Yamaha, anbefaler Yamaha.
Ham der har Pioneer, anbefaler Pioneer.
Ham der har HK, anbefaler HK.
Ham der har en kone med store forlygter, anbefaler en kone med store forlygter.
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 22 Juli 2008 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
Anima skrev:
Eller hvad har i som i vil anbefale?
|
|
|
Hvad kan du bruge oplysningerne til !
Ham der har Onkyo, anbefaler Onkyo.
Ham der har Denon, anbefaler Denon.
Ham der har Yamaha, anbefaler Yamaha.
Ham der har Pioneer, anbefaler Pioneer.
Ham der har HK, anbefaler HK.
Ham der har en kone med store forlygter, anbefaler en kone med store forlygter.
|
|
|
Konstruktivt indlæg 
Men du har ret. Det er det værste af det.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 22 Juli 2008 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Anima Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 149
|
| Sendt: 22 Juli 2008 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså mit budget er lige omkring de 8k. Det er det lykkedes mig at finde Sr8001 til.
Jeg ser ikke en masse DVD film, da jeg kun ejer BD-film og spiller musik fra min bærbare.
Nu siger i de lige har lanceret SR8003.. burde SR8002 så ikke falde meget i pris?
Grunden til Marantz:
Skulle være bedre til musik end Onkyo
Onkyo bliver meget varm - ikke noget jeg er vild med.
Marantz skulle være bedre kvalitet end Onkyo.
Jeg regner ikke med at købe en dedikeret BD-afspiller da PS3'eren gør det mere end fremragende - så hellere vente til at der kommer en afspiller som er bedre og ikke koster e bondegård at erhverve.
Jeg takker for jeres svar  !
PS: Receiveren bliver gemt væk i et hjemmelavet Frislev møbel, og derfor behøver det ikke være det fedeste design (altså H/K scorer ikke ekstrapoint den vej...) __________________ Anima
|
| Til top |
|
| |
Anima Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 149
|
| Sendt: 22 Juli 2008 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Soffe skrev:
8001'eren er en efterhånden en gammel sag, da de lige har præsenteret 8003'eren.
Jeg ville nok spare lidt flere penge sammen, og købe en 8002'er, så du når de nye Blu-ray lydformater med. |
|
|
Når PS3'eren dekoder de nye HD-formater er det vel unødvendigt? - er SR8001 ikke et godt køb? __________________ Anima
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 22 Juli 2008 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Soffe skrev:
| Jeg ville nok spare lidt flere penge sammen, og købe en 8002'er, så du når de nye Blu-ray lydformater med. |
|
|
Det kan man sagtens få med 8001'eren, med en afspiller der selv kan dekode lyden. Det er alligevel også det eneste der giver adgang til alle features formatet har...
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 22 Juli 2008 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anima skrev:
Når PS3'eren dekoder de nye HD-formater er det vel unødvendigt? - er SR8001 ikke et godt køb? |
|
|
Jo, det er netop unødvendigt at receiveren kan dekode når PS3'en gør det for en...
|
| Til top |
|
| |
Anima Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 149
|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige fået at vide at Onkyo passer bedre til KEF end Marantz, så hvad ville passe til sådan et sæt KEF?
__________________ Anima
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anima skrev:
| Jeg har lige fået at vide at Onkyo passer bedre til KEF end Marantz, så hvad ville passe til sådan et sæt KEF? |
|
|
Onkyo passer perfekt til alt.. Ifølge hifi4alls brugere ihvertfald. Lån en hjem fra csn teknik og test den mod nogle andre.
|
| Til top |
|
| |
Anima Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 149
|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet er bare, at det er mit første sæt rigtigt hifi, og derfor starter jeg fra bunden.. Det lægger sine begrænsninger i hvad jeg har som sammenligningsgrundlag, og CSN vil meget gerne sælge mig en onkyo. Det er lidt det som er problemet;
Jeg har hørt at Marantz er virkelig kræs, men også at Onkyo er god ift. prisen. Jeg synes bare at det er lidt trælst med onkyo at de bliver så varme som de gør (har jeg læst). Det er jo næppe en god ting
__________________ Anima
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anima skrev:
Problemet er bare, at det er mit første sæt rigtigt hifi, og derfor starter jeg fra bunden.. Det lægger sine begrænsninger i hvad jeg har som sammenligningsgrundlag, og CSN vil meget gerne sælge mig en onkyo. Det er lidt det som er problemet;
Jeg har hørt at Marantz er virkelig kræs, men også at Onkyo er god ift. prisen. Jeg synes bare at det er lidt trælst med onkyo at de bliver så varme som de gør (har jeg læst). Det er jo næppe en god ting
|
|
|
Jeg skal snart have lyttet til onkyo selv, og jeg har marantz nu.. Jeg kan kun råde til til marantz hvis det er. Dog er de små modeller langt fra gode til tungtdrevne højttalere.
|
| Til top |
|
| |
Anima Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 149
|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må gerne vende tilbage når du har lyttet til den.. __________________ Anima
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anima skrev:
Du må gerne vende tilbage når du har lyttet til den..  |
|
|
Til den tid har du nok fået ny 
Tror faktisk det bliver de nye modeller. Altså 76 og 06 modellerne. 
|
| Til top |
|
| |
Anima Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 149
|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er du helt præcist utilfreds med? - kan se at du har en ældre model af de små modeller fra Marantz.
Jeg har sådan lidt - enten SR-805 eller SR8001..
Marantz skulle være bedre til musik og ikke blive så varm igen. "Sune Thomsen" sælger netop sin SR705 fordi den er alt for varm - og jeg skal have en til at stå i reol med stoflåger
__________________ Anima
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anima skrev:
Hvad er du helt præcist utilfreds med? - kan se at du har en ældre model af de små modeller fra Marantz.
Jeg har sådan lidt - enten SR-805 eller SR8001..
Marantz skulle være bedre til musik og ikke blive så varm igen. "Sune Thomsen" sælger netop sin SR705 fordi den er alt for varm - og jeg skal have en til at stå i reol med stoflåger
|
|
|
Jeg har ikke sagt jeg er utilfreds. Jeg siger bare ad de små modeller ikke egner sig godt til tungtdrevne højttalere.
|
| Til top |
|
| |
Anima Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 149
|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænkte bare du var en kende utilfreds siden du skulle have ny receiver, og hvorfor du overvejer Onkyo. Kan se du har en PS3 som afspiller?
__________________ Anima
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 23 Juli 2008 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anima skrev:
| Jeg tænkte bare du var en kende utilfreds siden du skulle have ny receiver, og hvorfor du overvejer Onkyo. Kan se du har en PS3 som afspiller? |
|
|
Fordi jeg har fået nye højttalere.. Så den mangler lidt effekt.
Men jeg skal have en onkyo til test fordi de får meget ros.. Derfor. Men h/k skal nok også prøves
|
| Til top |
|
| |