Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 19:18   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: DENON Vs. ONKYO Setup ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
II DoMain II
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Maj 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Hey HIFI'ere ;)

Jeg står og skal skifte mit gamle DENON setup ud, da jeg vil prøve noget nyt, og jeg mangler hdmi i min gamle løsning. :)

(DENON AVR-1804 & DVD-1400).

-------------------------------------------

Jeg har set på følgende brugt:

1.

DENON AVR-2807. (Sølv).

Link: http://www.usa.denon.com/ProductDetails/3038.asp

DENON DVD-1930. (Sølv).

Link: http://www.usa.denon.com/ProductDetails/3299.asp

2.

ONKYO TX-SR 705. (Sølv).

Link: http://www.eu.onkyo.com/products/product_en_2008_5875701.htm l 

ONKYO DV-SP 405. (Sølv).

Link: http://www.eu.onkyo.com/products/product_en_2008_5875691.htm l

-------------------------------------------

Brugtpriserne for de 2 setups er ca. den samme.

Det skal tilsluttes et Samsung 40" 100Hz. 1080p FullHD TV. og en SAMSUNG HDD Optager med upscall til 1080p (Dog bliver den kun brugt optagelser, og ikke dvd afspilning).

Af højtalere bliver det et sæt Dali Concept 8 til front, Concept C til center, og Concept 1 til bag. (5.1 setup i første omgang, men udvider måske senere til 7.1 med 2 stk. Concept 1'ere mere).

 

Jeg er sq blevet lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge, da de begge har fordele, og ulemper. :)

Så jeg vil lige høre jer herinde om nogen har noget de kan fortælle omkring disse, eller noget at sige for, eller imod dem?

/ Hvad ville i have valgt?

Til top Vis II DoMain II's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af II DoMain II Besøg II DoMain II's Websted
 
abel
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 566
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har en 2807 - den er ganske cool...og designmæssigt ligner den lidt mere kvalitet end Onkyo.

Lyden kender jeg ikke noget til (udover at Denon klarer det ok...)

__________________
/Abel
Til top Vis abel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af abel
 
II DoMain II
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Maj 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Kan seriøst ikke finde ud af hvilket setup jeg skal vælge..

- Nogen må da kunne fortælle noget?

Til top Vis II DoMain II's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af II DoMain II Besøg II DoMain II's Websted
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Du tager da ud og lytter... Det kan vel ikke være så svært... Der er alt for mange der bare vælger at stole på den første forum-brugers råd, uden at vide hvor erfaren han er...

Men uanset hvor erfaren han er, så kan han have en anden mening end dig, derfor skal du selv tage ud og høre hvad du synes lyder bedst...

Når det så er sagt, så lyder Denon og Onkyo rimelig ens, omend Denon er en anelse lysere i lyden end Onkyo, for nogen er det et plus, og for andre er det et minus... Sådan er det.

EDIT: Du skal også tænke på hvilket sæt der funktionsmæssigt og designmæssigt opfylder dine krav... Den ene receiver kan have flere ind-/udgange end den anden...

Dernæst så har Denon's DVD-Afspillere altid haft et godt ry, og vinder meget ofte tests mod konkurrenterne i samme prisklasse... Og personligt har jeg gode erfaringer med Denon's produkter, hvorimod jeg ikke har erfaring med Onkyo, men jeg er overbevist om at det er lige så "godt" som Denon hvis man kan kalde det det...

Derfor må du gøre op med dig selv hvad det er du har brug for indenfor kategorierne: Lyd/billede, Ind-/udgange, Design, funktioner osv...

 

Men igen... Du bør ikke bare ligge din lid til andres råd... Du bør tage ud og lytte til noget forskelligt... Det gør dig også mere erfaren, og det gør det nemmere for dig at vælge næste gang når du ved hvilke forskelle og kriterier du skal have med i dine betragtninger...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
Manson
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Maj 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 116
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Ja ud og lyt personlig kan jeg best lik Onkyo

syntes man for noget for signe penge.

find ud af hvad du vil ha og få den hjem fra tyskland kan godt svare sig

http://www.hifinesse.com/heimkino/av-receiver/onkyo-tx-sr875 -silber.html

den rykker og har hvad man skal bruge.

 



__________________
Samsung 46 LE46F86BD LCD
Onkyo TX-SR875
Onkyo Dv-Sp406 dvd
PS3
WII
Onkyo DX-7355 CD
Panasonic DMP-BD50EG
B&W DM604S3
B&W DM685
B&W HTM62   
B&W ASW750   

Til top Vis Manson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Manson
 
Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 614
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Som der blev skrevet, er de 2 setups meget ens, lydmæssigt. Hvis du ikke har mulighed for at lytte til dem, hvilket ofte kan være tilfældet, da sælger nogle gange køber nyt, og pakker det "gamle" ned igen, skal du vælge det setup du synes er pænest eller har de bedste funktioner.

IMO er Denon i dette tilfælde langt pænere, og det oser lidt mere af kvalitet. På den anden side har Onkyo receiveren THX Select certificeringen, men efterhånden synes jeg ikke at det har så meget at sige, hverken om bygge-eller lydkvalitet...Logitechs computer højttalere bærer jo THX mærket!



__________________
Mit beskedne setup:

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint
 
II DoMain II
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Maj 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Exxtreme -> Det er lidt svært at lytte på noget brugt, da det vil være i forskellige rum, med forskellige højtalere osv..

Har altid selv kørt med Denon, men hvis ikke man prøver noget nyt, finder man jo ikke ud af om der er andet man bedre kan lide ;)

Manson -> Hvis jeg skriver jeg har set på en brugt toyota, og en brugt mazda, hvad hjælper det så du foreslår mig en ny jaguar?

 

Som jeg ser det:

Onkyo fordele: HDMI 1,3a, Flere HDMI indgange, 192 kHz/24-Bit, DTS HD, THX. Mange funktioner. Onkyo ulemper: Designet, varmen, (Ved ikke om dvd'en kan køre 1080p upscaling). Ser lidt plastic-agtig ud.

Denon fordele: Designet, Ligner mere kvalitet, Skulle vist være en smule kraftigere, Kender mærket og lyden, DVD'en har vist 1080p upscaling. Denon ulemper: HDMI 1,1, Kun 2 HDMI indgange, 96 kHz/24-Bit.

Spørgsmål:

1. Nogen der ved hvilke af DVD'erne der kan køre 1080p upscaling?

2. Ved Denon'en står der 7.1 CH/5.1+2 ?

3. Vil det være en stor ulempe ved denon'en at den kun har HDMI 1,1 når jeg har et Full HD tv?

Hjælp mig i mit valg her ! - Er helt lost

Til top Vis II DoMain II's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af II DoMain II Besøg II DoMain II's Websted
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Jeg vil så på det kraftigste advare mod at bestille en Onkyo fra tyskland... Der er flere brugere herinde og flere andre steder der har købe en fra tyskland (også nogle i resten af verden) og de er både eksploderet og brudt i brand osv...

Her kan du læse om nogle få af problemerne: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=60161&K W=onkyo+brand

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

II DoMain II skrev:
Exxtreme -> Det er lidt svært at lytte på noget brugt, da det vil være i forskellige rum, med forskellige højtalere osv..

Det vil da rigtigt nok være nemmere hvis du kunne lytte til dem i samme rum med de samme højttalere, men det kan man sjældent... Heller ikke selvom man køber fra nyt...

Men jeg ville alligevel lytte til begge når du ikke ved hvordan de lyder i forhold til hinanden (eller to andre tilsvarende forstærkere denon+onkyo)

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
II DoMain II
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Maj 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Én ting er helt fast.. Det bliver en af de omtalte, og de bliver købt brugte.

Nogen der kan svare på spørgsmålene?

Og har nogen noget at sige der kunne hjælpe mig i mit valg? :)

Til top Vis II DoMain II's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af II DoMain II Besøg II DoMain II's Websted
 
Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 523
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Hej,

Det er mig der har Onkyo sættet til salg :)

Og jeg har da lige lidt at sige, og nu tænker I sikker at han vil talte for sin syge moster...

Men nej, jeg kender ikke Denon, har aldrig ejet sådan en fætter, og som jeg har sagt flere gange snart, så må du danne dig dit helt eget indtryk af de 2 produkter.

Dog vil jeg da lige sige at Onkyo er pænere i virkeligheden end på diverse billeder, og når man holder og rør ved det føles det langt fra plastik agtigt, men igen det er vel smag og behag...

Hvis jeg skal komme med mit personlige indtryk af Denon, virker den lidt som klassens tykke dreng, den virker buttede, rund i kanterne og det er jeg ik så vild med. Igen smag og behag...

Hvilke der spiller bedst kan jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke kender denon, men jeg har tilbudt dig at komme og høre mit setup spille, og det skal du helt sikkert være velkommen til :)

Jeg ser den fordel ved onkyo at den understøtter True-HD, DTS-HD osv. samt 3 x HDMI 1.3 og så er det super lækkert med auto kalibering :)

Dvd har upscalering til 1080P, bare så vi har det på det rene :)

Du siger at du vil prøve noget nyt, du har Denon nu men du overvejer en ny Denon? jo den har da nok nogle nye spec, men hvis du er typen der lever livet så vælger du Onkyo, er du typen der lever livet trygt og forsigtigt så vælger du Denon...

Du kender Denon langt bedre end mig, du ved hvad du kan forvente ved Denon, det ved du ik ved Onkyo, så skal du have noget helt nyt, så vælger du Onkyo, men hvis du vil have noget du kender og ved hvad er så vælger du Denon :)

Valget er dit :)

Til top Vis Sune Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sune Thomsen
 
Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 614
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

II DoMain II skrev:

Én ting er helt fast.. Det bliver en af de omtalte, og de bliver købt brugte.

Nogen der kan svare på spørgsmålene?

Og har nogen noget at sige der kunne hjælpe mig i mit valg? :)



Du har jo fået nogle gode råd efterhånden...

__________________
Mit beskedne setup:

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint
 
II DoMain II
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Maj 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Da_Saint -> Ja, at jeg skal lytte mig frem.. (Hvilket ikke bliver en mulighed). At jeg skal købe en ny fra tyskland.. (Hvilket jeg aldrig ville gøre).

Sune -> Denon'en har også auto setup ;)

 

Nogen der har noget at tilføje omkring dette? :

Som jeg ser det:

Onkyo fordele: HDMI 1,3a, Flere HDMI indgange, 192 kHz/24-Bit, DTS HD, THX. Mange funktioner. Onkyo ulemper: Designet, varmen, (Ved ikke om dvd'en kan køre 1080p upscaling). Ser lidt plastic-agtig ud.

Denon fordele: Designet, Ligner mere kvalitet, Skulle vist være en smule kraftigere, Kender mærket og lyden, DVD'en har vist 1080p upscaling. Denon ulemper: HDMI 1,1, Kun 2 HDMI indgange, 96 kHz/24-Bit.

Spørgsmål:

1. Nogen der ved hvilke af DVD'erne der kan køre 1080p upscaling?

2. Ved Denon'en står der 7.1 CH/5.1+2 ?

3. Vil det være en stor ulempe ved denon'en at den kun har HDMI 1,1 når jeg har et Full HD tv?

Til top Vis II DoMain II's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af II DoMain II Besøg II DoMain II's Websted
 
Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 523
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Ralf.: Jeg har lige skrevet at DVDén godt kan opscalere til 1080P :P
Til top Vis Sune Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sune Thomsen
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Jamen du kan ikke rigtigt bruge vores hjælp til mere når nu du ikke vil ud og lytte...

Denon og Onkyo ligger tæt op af hinanden lydmæssigt, så det du skal koncentrere dig om er design, funktioner og ind-/udgange... Og det kan du læse dig til...

Begge mærker laver kvalitetsprodukter, så der er der heller ikke en der er i front...

Du vil altid opleve nogen der har både positive og negative ting at sige om begge mærker, så det er bare at gøre op med dig selv hvad der tiltaler dig mest, og så købe...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
II DoMain II
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Maj 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Sune -> Syntes bare ikke rigtig jeg kan se det på siden? - Dog reklamere de stort med den nye 406'er kan gøre det? :)

Exxtreme -> Som sagt giver det jo ingen mening at lytte, da det ikke kan blive på samme højtalere osv.

Er der seriøst ingen der kan hjælpe med fordele/ulemper, eller de 3 spørgsmål?

Til top Vis II DoMain II's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af II DoMain II Besøg II DoMain II's Websted
 
Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 523
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Ralf: Tjek deres manual, så vil du se at 405éren også understøtter det :o)

1. Onkyo 405

2. Dunno, kender ik Denon

3. Mener ik at HDMI 1.1 understøtter HD lyd ? ret mit hvis jeg tager fejl :)

Til top Vis Sune Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sune Thomsen
 
xiuxiu
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 225
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

synes absolut ikk at designet er grimt på det sorte onkyo, men det er selvfølgelig en subjektiv holdning og kvaliteten er også i top synes jeg. jeg er ihvertfald super glad for min 805 og 405 dvdafspilleren er også en fin spiller til pengene

__________________
Mvh Thomas

Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
Til top Vis xiuxiu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xiuxiu
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

nu ved jeg ikke om det er to specifikke sæt der er til salg, men 1930'eren er et "best buy" i prisklassen for dvdafspillerne, så det er i min verden en no brainer.

Receiveren er straks værre, men jeg har en denon receiver (4306) nu og købte en onkyo 605 da denon'en skulle til rep og blev meget negativt overrasket. Rent klangmæssigt synes jeg de er ret ens. Min denon er langt bedre, men det vil heller ikke være helt fair at sammenligne de to. Det jeg var mest irriteret over var fjernbetjeningen og menusystemet, der er jo slet ingen indstillingsmuligheder. Uanset hvad, tror jeg du vil blive gladest for denon'en, fordi du er vant til det. Den onkyo jeg har er da helt fin lydmæssigt i forhold til andre i sammen prisklasse, men jeg blev mere og mere irriteret på den manglende brugervenlighed.

Ang. dine spørgsmål:

1. Denon'en opskalerer til 1080p, ved ikke med onkyoen

2. Det skal forstås sådan at du kan bruge den til 7.1, hvis du kører 5.1 kan du bruge de resterende 2 kanaler til enten bi-amp fronten, trække zone 2/3 højttalere eller bruge dem til front B

3. nej, HDMI 1.1 understøtter også 1080p. Den umiddelbart eneste ulempe er at du ikke kan bitstreame HD lydformaterne

PS. for en anden gangs skyld er det nok smartere at bruge denon.co.uk, da modellerne og funktionerne ikke er 100% ens i hele verden



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
Manson
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Maj 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 116
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Exxtreme]

Jeg vil så på det kraftigste advare mod at bestille en Onkyo fra tyskland... Der er flere brugere herinde og flere andre steder der har købe en fra tyskland (også nogle i resten af verden) og de er både eksploderet og brudt i brand osv...

Her kan du læse om nogle få af problemerne: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=60161&K W=onkyo+brand

JA det kan godt være for lang tid siden der har været Fejl i Onkyo fra 805-905

men kan du finde en for nylig der er futte af nej vel

har selv købt min der nede og den fejler ikke en pind

den kom hjem med den nyest firmware version

ja de bliver lidt varme men thor du ikke et andet mærke i den klasser i den samme størlse bliver

det som kan det samme



__________________
Samsung 46 LE46F86BD LCD
Onkyo TX-SR875
Onkyo Dv-Sp406 dvd
PS3
WII
Onkyo DX-7355 CD
Panasonic DMP-BD50EG
B&W DM604S3
B&W DM685
B&W HTM62   
B&W ASW750   

Til top Vis Manson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Manson
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes