| Forfatter |
|
klj90 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 08 September 2008 kl. 02:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja har fået fortalt at jeg kan få øget billed kvalitet vis jeg skifter de originale "plastik" stik :) ud med et HDMI kabel og der er selvfølgelig HDMI udgange både på tv og dvd, men så i et emne herinde at min receiver DENON AVR 1508 ikke kan conventere hdmi eller noget i den retning, hvordan skal det helt forståes??
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 08 September 2008 kl. 07:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med dig,
Hvis du sender billedet direkte fra din DVD til fjernsynet er det ligemeget, så får du bare bedre billedkvalitet. Lyden skal å via coax kabel til din surroundreciever og vupti digital surround.
Hvis du bruger recieveren som billedbehandler tror jeg du er kommet til kort.
mvh M
|
| Til top |
|
| |
klj90 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2008 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay så jeg kan sagtens kører det gennem dvd & tv fint fint.
Bruger et argon digital kabel fra dvd til reciever altså et coax kabel
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 08 September 2008 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skynd dig at få smidt et hdmi-kabel ind mellem dvd og tv. Billedet bliver, for det meste, helt utroligt meget bedre end med analog overførsel.
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 08 September 2008 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og lad være med at bruge en formue på HDMI kabler, selv de billigste giver lige så god billedkvalitet som de dyreste. HDMI teknologien er en lidt anden end digital lyd via coax/toslink __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |
Nikodk Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 08 September 2008 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulvin skrev:
| Og lad være med at bruge en formue på HDMI kabler, selv de billigste giver lige så god billedkvalitet som de dyreste. |
|
|
Med fare for at starte en krig - har Ulvin så ret i dette?
- er der nogen, der i praksis har lavet en egentlig sammenlignen mellem et billigt kabel og et "kvalitetskabel"?
Jeg kan godt forstå at de naturligvis begge skal leve op til 1,3 standard, hvis hardware kræver det, men derudover hvad får man så i "kvalitetskablet". Altså hvis vi taler om længder op til 1 meter.
Nikolaj
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 08 September 2008 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nikodk skrev:
Ulvin skrev:
| Og lad være med at bruge en formue på HDMI kabler, selv de billigste giver lige så god billedkvalitet som de dyreste. |
|
|
Med fare for at starte en krig - har Ulvin så ret i dette?
- er der nogen, der i praksis har lavet en egentlig sammenlignen mellem et billigt kabel og et "kvalitetskabel"?
Jeg kan godt forstå at de naturligvis begge skal leve op til 1,3 standard, hvis hardware kræver det, men derudover hvad får man så i "kvalitetskablet". Altså hvis vi taler om længder op til 1 meter.
Nikolaj
|
|
|
HDMI teknologien og dertil hørende kabler lider ikke under jitter som man f.eks. skal kæmpe med ved digital overførsel fra cd til forstærker. Det er ganske enkelt med HDMI, enten virker det eller også virker det ikke. Et dårligt kabel kan f.eks. ikke generere støj eller uklare farver, har man et dårligt/defekt kabel viser det ganske enkelt ingenting. HDMI er enten on eller off - der er ingen mellemveje her.
Skal man ofre noget ekstra på HDMI kabler skal det da kun være for at få bedre stik som ikke risikerer at falde ud af maskinen eller blive defekt bare man kigger lidt ondt på det.
Det eneste du får ud af at købe et meget dyrt HDMI kabel er en lang næse og en grinende producent.
Jeg har et projector setup med 106" lærred, jeg er til enhver tid frisk på at lade folk blindteste deres dyre indkøbte HDMI kabler. Før jeg gravede lidt i teknologien bag HDMI lavede jeg samme dumhed som mange andre, jeg købte et hundedyrt kabel med tilsat tryllepulver. En dag gik et af stikkene i stykker, det blev midlertidigt erstattet med min projectors medfølgende sorte no-name spaghetti kabel - der var ingen forskel overhovedet. Da kablet kom hjem i repareret tilstand prøvede jeg det billige af mod det dyre - intet at se. __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næsten rigtigt, nogle af de billigere kabler har problemer med FullHD/1080p specielt på længere afstande, hvis man skal være 100% sikker skal det kablet være 1.3 certificeret men selv der ligger de ikke på meget mere end 250 for 10 meter eller ca en hund for 1.
__________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
klj90 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2008 kl. 02:56 | IP-adresse registreret
|
|