| Forfatter |
|
Clint Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 11 September 2008 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
markus Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 11 September 2008 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk at du stadig skal have 5,1 forstærker til lydkortet kortet deler kun lyden ud der er ikke forstærker i ,,,,,,, Jeg vil personligt vælge en reciver __________________ du kan se mit udstyr her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5211&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Clint Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay.Tak for svaret. Jeg er helt grøn indenfor feltet, derfor jeg spørger. Det er sikkert et dumt spørgsmål, men hvad præcist gør forstærkeren? Hvis jeg bare sætter et par almindelige højtalere til lydkortet i min PC nu, kommer der fin lyd ud uden forstærker.
|
| Til top |
|
| |
markus Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2008 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
rigtigt men der er lang fra nok effekt i lydkortet til at drive højtalerne og lydkortet vil nok stå af på et eller andet tidspunkt der er kun en vej
hvis du bare vil have 5.1 lyd fra din pc kunne du evt. købe et sæt 5.1 højtaler til pc ??
er det noget der skal drive dine dali højtaler ja så skal der noget mere til en et pc lydkort
evt start med en lidt billigere forstærker Denon har nogle fine til prisen ellers kik på brugt der kommer nok nogle til rimlige penge nu alle skal have true HD lyd
__________________ du kan se mit udstyr her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5211&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
I den prisklasse vil jeg hellere anbefale en Denon 1909 end T755 da den er en del mere fremtidssikret. Men hvis du kan klare dig uden hdmi og de nye fancy lydformater vil jeg som markus foreslår kigge lidt på brugtmarkedet. Kunne forestile mig en Marantz som denne fint ville kunne spille et par dali suite op http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=89735 (der er sikkert meget andet fint udstyr rundt omkring :) ) __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Clint Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Igen tak for svarene. Så tror jeg at jeg holder mig fra lydkortet. Der må meget gerne være hdmi stik i, da jeg skal bruge det hele til et hjemmebioprojekt. Har lige været ude og købe mig en Infocus IN78, 108" lærred og Dali Suite sættet, så mangler stort set bare en receiver.
Havde også lidt udkig på denne DENON AVR-2808 http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_ avr-2808_surround_receiver_sort.htm da den også koster 6k hvis man er medlem af Hifiklubben. Jeg har bare ikke en bluray/HD afspiller, så ved ikke om det er spild af penge.
Men det kunne godt være man skulle købe brugt, da jeg nok ikke kommer til at hører HD lyd lige med det samme.
|
| Til top |
|
| |
markus Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige haft en Nad t754 hjemme det var sku ikke lige mig bevares der var masser af effekt i den men den havde en susen fra højtalerne , det var ikke mig'
Så jeg var nede og få den byttet til den nye Denon 1909 og ind til vidre er jeg meget tilfreds der er ikke lige så meget effekt men stadig nok jeg har en stue på 60 m2 og det kan den sagtens klare uden problemer
Så hvis det er er det en mulighed,,,, ellers har jeg haft Marantz som jeg også var glad få den stod så af i sourround delen efter 6 år :-( jeg må sige af de maskiner jeg har hørt er Nad den bedste hvis man kan leve med den susen ellers er denon nr. 2 i mine øjne men der er jo mange mærker Onkyo har jeg også haft men det var i gamle dage ca. 12år siden den var også fin dengang kender dem ikke i dag
tænkte selv på den 2808 da jeg købte 1909 men syntes det var nok lidt få meget til mig __________________ du kan se mit udstyr her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5211&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Clint Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænkte godt at det jeg havde kigget på måske var overkill. Min stue er delt op 2 dele på hver 30m2, og højtalerne skal stå i den ene del, hvor lærredet også kommer til at hænge. Det er bare svært at finde ud af hvad man skal vælge som førstegangskøber. Det er lidt af en jungle.
|
| Til top |
|
| |