| Forfatter |
|
DaddyNasty Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Allesammen
Så er jeg på vej hjem med det nye anlæg. Har købt følgende for 5.000kr:
Marantz SR4600
Audio Pro Image 44 fronter
Audio Pro Image 22 center
Audio Pro Image 12 rear speakers
Audio Pro All-Room Sub
Alt i alt et ganske ok køb synes jeg :-)
Men men - Nu står jeg bare og mangler kablerne til skidtet.
Hvad skal jeg gå efter der? Skal bruge ca. 2,5m til hver front, 1m til center og velsagtens en 10m pr baghøjtaler samt 2-3m sub kabel.
Hvad synes i jeg bør gå efter?
Mvh
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Budget?
|
| Til top |
|
| |
DaddyNasty Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kommer meget an på hvor stor en forbedring der vil være ved at smide kæmpe mange penge efter det? Har ingen anelse, for har aldig leget med "hifi" (hvis man da kan kalde det det) før.
Hvilke kabler skal jeg udstyre anlægget med hvis det skal have optimale betingelser?
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Steffeng Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
mener en 25 meter rulle 2,5 kvadrat koster under 150 kr i Harald Nyborg.. jeg tror ikke på det er værd at give mere...
Subkabel ved jeg ikke lige, men hvis du går ind i en forretning med musikinstrumenter bør du kunne få noget fornuftigt med skærm der ikke koster alverden...
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
enig med Brian, hvis der skal spares lidt så kan kablet til bag ht være en rulle 2 x 2,5 på 25m fra harald nyborg. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Steffeng Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clearwater i enkelttræk er altså marginalt bedre end Harald Nyborg, jeg har testet de to kabler mod hinanden og endte med at købe noget Wyrewizard, men jeg tror ikke på det kan retfærdiggøres til de fronter der...
Jeg ville aldrig aldrig nogensinde købe Clearwater til enkelttræk, jeg har ikke hørt det i dobbelt hvor det siges at være godt, men jeg ville føle jeg spildte de penge, så har jeg da sagt min mening...
|
| Til top |
|
| |
DaddyNasty Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er jeg landet med det nye anlæg, og har fået det smidt op med kablerne fra mit gamle skod-panasonic-pakkeløsning anlæg. Ærger mig lidt over ikke at have kunnet koble sub'en på endnu, men selv med møgkablerne kan jeg slet ikke lade være med at sidde og smile over hele femøren..  Bohemian Rhapsody har _aldrig_ lydt så godt før hjemme i min stue. Helt utrolig klar lyd, mangler bare lidt bas - Glæder mig til jeg får et sub-kabel ind ad døren. Man kan vel ikke tilslutte sub'en med alm højtalerledning? Anyways, kablerne skal bestilles i aften, så any inputs are appreciated. Budgettet siger ca. 1000kr til kablerne - og NEJ, jeg køber ikke det Harald Nyborg p** - Kan godt være at det er mig der aldrig har hørt "rigtig" hifi, men i mine øjne er det setup BESTEMT mere værd en sådan noget tyndt juks
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
DaddyNasty skrev:
Så er jeg landet med det nye anlæg, og har fået det smidt op med kablerne fra mit gamle skod-panasonic-pakkeløsning anlæg. Ærger mig lidt over ikke at have kunnet koble sub'en på endnu, men selv med møgkablerne kan jeg slet ikke lade være med at sidde og smile over hele femøren.. 
Bohemian Rhapsody har _aldrig_ lydt så godt før hjemme i min stue. Helt utrolig klar lyd, mangler bare lidt bas - Glæder mig til jeg får et sub-kabel ind ad døren. Man kan vel ikke tilslutte sub'en med alm højtalerledning?
Anyways, kablerne skal bestilles i aften, så any inputs are appreciated. Budgettet siger ca. 1000kr til kablerne - og NEJ, jeg køber ikke det Harald Nyborg p** 
|
|
|
Det er ikke længe siden at jeg så at Jensen/ Vassagohifi havde Clearwater til 50 kr. pr. meter. DE havde åbenbart en lang rulle der skulle væk. Hvis du skal have mange meter er det da værd at spare 15 kr. pr. meter kontra hifiklubbens... __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
DaddyNasty Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der forresten noget at vinde ved at benytte bananstik, eller er det ren convenience? Omvendt, er der så noget at tabe hvis man smider de billigste bananstik man kan finde på en god ledning?
|
| Til top |
|
| |
Steffeng Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
jaja, det er da fint at have en holdning til det, men harald nyborg er 2½ kvadrat så det er såmænd ikke tyndt i forhold til så meget andet... Det jeg oplevede ved at skifte til et meget dyrere kabel var en anelse mere åben top og en anelse mindre bund... Kun en anelse... og mine højtalere var af en helt anden klasse.
Som jeg siger: jeg har lavet den direkte sammenligning til VDH Clearwater, der var ikke meget at sige, havde det været en blindtest havde jeg ikke kunnet gætte hvad der var hvad... det gør det til penge ud af vinduet i mine øjne
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
DaddyNasty skrev:
| Er der forresten noget at vinde ved at benytte bananstik, eller er det ren convenience? Omvendt, er der så noget at tabe hvis man smider de billigste bananstik man kan finde på en god ledning? |
|
|
Jamen meget isoleret set, er det vel bedst rent lydmæssigt ikke at bruge bananer. Om man kan høre forskellen er så spørgsmålet.
Men ser vi på brugervenligheden i bananer frem for løse kabelender, måtte nørderiet trods alt vige hos mig. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husker at jeg engang læst en test af et VDH ht kabel som kom utermineret, anmælderen prøved med og uden spyd/bananstik af forskællig kvalitet. Han fortrak enten utermineret eller spyd af høj kvalitet, de billigere var en forringelse.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
|
Jamen meget isoleret set, er det vel bedst rent lydmæssigt ikke at bruge bananer. Om man kan høre forskellen er så spørgsmålet.
Men ser vi på brugervenligheden i bananer frem for løse kabelender, måtte nørderiet trods alt vige hos mig.
|
|
|
Det var også det der fik mig til at montere bananrør på mine dobbelte Clearwater. De blev noget mere brugervenlige og jeg hørte ingen forringelse af lyden.
dan a. skrev:
| Husker at jeg engang læst en test af et VDH ht kabel som kom utermineret, anmælderen prøved med og uden spyd/bananstik af forskællig kvalitet. Han fortrak enten utermineret eller spyd af høj kvalitet, de billigere var en forringelse. |
|
|
Det er vel også nogenlunde den konklusion man kan forvente hvis han ikke kan høre forskel, for det kan en anmelder jo ihvertfald ikke skrive. 
|
| Til top |
|
| |