| Forfatter |
|
Mingo Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 06:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
En bekendt ønsker et surround anlæg, der består af ET apparat, der skal indeholde tuner, cd- og dvd spiller, forstærker med de nødvendige kanaler, harddiskrecorder og dvd brænder. Blue Ray må også gerne forefindes. Der skal være trådløs forbindelse til højttalerne.
Kan sådan et apparat fås?
Hvis ikke, hvad er den nærmeste mulighed?
|
| Til top |
|
| |
Mingo Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med den larmende tavshed tyder alt på, at et sådant apparat endnu ikke er lavet.
Så derfor: Hvor få apparater kan man nøjes med for at dække ovennævnte behov? De trådløse højttalere er et must!
|
| Til top |
|
| |
EyeOfBeauty Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rolig nu - hvis du havde en Mac ville du være meget klogere... Hilsen EyeOfBeauty
|
| Til top |
|
| |
EyeOfBeauty Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apple laver bærbare PC'ere det kan alt det du efterlyset! Hvis du så osse investerer i Airport Express og Apple TV - ja så vil jeg vove at påstå at du osse kan undvære det kabel der overfører billedet. Er selv ved at omlægge hele min CD og DVD samling til eksterne medier med henblik på over privat netværk at kunne styre alt mit musik og billede fra en og samme pult - nemlig en MacBoook Pro - så jeg er godt på vej men mangler endnu at opsætte hele billed-delen endnu. Men der arbejdes på sagen. Musikdelen er helt på plads og lyden er TILFREDSSTILLENDE. Kan godt accepteres selv om jeg godt kan høre at min gamle aftæskede Sony ES gør det bedre. Hilsen EyeOfBeauty
|
| Til top |
|
| |
Mingo Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 06:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne jeg få links til omtalte Apple løsninger?
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mingo skrev:
|
En bekendt ønsker et surround anlæg, der består af ET apparat, der skal indeholde tuner, cd- og dvd spiller, forstærker med de nødvendige kanaler, harddiskrecorder og dvd brænder. Blue Ray må også gerne forefindes. Der skal være trådløs forbindelse til højttalerne.
Kan sådan et apparat fås?
Hvis ikke, hvad er den nærmeste mulighed?
|
|
|
Når højttalerne skal være trådløse, skal disse være aktive. Dvs. forstærkerne skal ikke være i apparatet, men i højttalerne.
En HTPC løsning er nok mest oplagt. Jeg mener dog også at kunne huske, at LG og måske Philips har lavet nogle løsninger
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 515
|
| Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
EyeOfBeauty skrev:
Apple laver bærbare PC'ere det kan alt det du efterlyset!
Hvis du så osse investerer i Airport Express og Apple TV - ja så vil jeg vove at påstå at du osse kan undvære det kabel der overfører billedet.
Er selv ved at omlægge hele min CD og DVD samling til eksterne medier med henblik på over privat netværk at kunne styre alt mit musik og billede fra en og samme pult - nemlig en MacBoook Pro - så jeg er godt på vej men mangler endnu at opsætte hele billed-delen endnu. Men der arbejdes på sagen. Musikdelen er helt på plads og lyden er TILFREDSSTILLENDE. Kan godt accepteres selv om jeg godt kan høre at min gamle aftæskede Sony ES gør det bedre.
Hilsen EyeOfBeauty 
|
|
|
Der mangler vel stadig forstærker og tuner i en MacBook.. Og blu-ray er der heller ikke endnu.. Forstærkeren kan selvfølgelig findes i et par aktive højttalere, der så forbindes med en Airport Express, men så er det kun lyd fra iTunes der afspilles.. Tuneren til tv kan købes som USB-stick.. Med hensyn til radio-tuner, så kan man måske finde det meste som netradio, men det bliver stadig en lidt sammensat løsning..
..ikke at jeg har et bedre bud.. Der findes mig bekendt ikke nogle "all-in-the-box" anlæg med trådløse højttalere hele vejen rundt.. Nogle stykker med trådløse baghøjttalere i en tvivlsom kvalitet fra bl.a. Philips som allerede nævnt..
Jeg tror også at HTPC løsningen med et sæt aktive højttalere er bedste bud, men det er stadig ikke trådløst til højttalere.. Højttalerne vil jo altid skulle have strøm et sted fra, så helt trådløst bliver det jo ikke, medmindre man finder nogle der kører batterier, der jo i så fald ville skulle udskiftes/oplades..
God jagt!!
//Allan
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|