| Forfatter |
|
tnaa Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 138
|
| Sendt: 09 Februar 2004 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et problem med min "hjemmebiograf"... Spørgsmålet går på om man ikke, når man ser en film vist i TV (eks. Forrest Gump som blev vist igår), burde kunne få surround sound ud af sit system. Når jeg sætter indstillingen til Pro Logic II er det kun på centerkanalen der kommer lyd. Resten af højtalerne står bare og summer meget lavt. Ikke den helt store oplevelse, specielt når højtaleren ikke er verdens bedste, skulle jeg hilse og sige. Systemet er Pioneer Dsc313
på forhånd tak
Thomas
|
| Til top |
|
| |
Jan Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 09 Februar 2004 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal ikke kunne sige hvordan Pioner virker men jo ved alm. stereo signal skulle man kunne høre PLII
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 09 Februar 2004 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan skrev:
|
Jeg skal ikke kunne sige hvordan Pioner virker men jo ved alm. stereo signal skulle man kunne høre PLII
|
|
|
Det er rigtigt, jeg kan også sagtens få prologic til at virke hos mig,jeg bor i en ejendom med alm. Ananalog antenne/parabol forhold. Hos min far har man kabeltv og han har en Selector, han kan heller ikke få noget som helst surround igang og det er samme surround anlæg vi har. Så et eller andet med de digitale signaler må der være der på en måde ikke aktivere Pro.L,men jeg ved ikke selv hvorfor. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Morten Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 311
|
| Sendt: 09 Februar 2004 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Virker fint her med kabeltv. Hvilken tuner kører i det igennem før lyden ender ved forstærkeren? Kan være den ikke er i stand til at smide a2 stereo videre?
__________________ Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 09 Februar 2004 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtigt mange steder er kavel tv og antenne foreninger i mono......
DPL-II kræver som nævt et stereo signal.....
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 09 Februar 2004 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Webmonkey skrev:
Rigtigt mange steder er kavel tv og antenne foreninger i mono......
DPL-II kræver som nævt et stereo signal..... |
|
|
Ikke Dr & tv2, kun satelit stationerne kan være det. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
HenJ Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
| Sendt: 09 Februar 2004 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv at skrue op for de andre kanaler..??! hos mig virker sterro signalet osse fint
__________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
| Til top |
|
| |
Jan Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2004 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en kammerart der har selector, han siger det varierer noget om det er stereo eller mono. men det kan sikkert også variere alt efter hvor i landet man bor.
Det er jo til syvende og sidst Tele Danmark der står for det.
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 09 Februar 2004 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sad og så Universal Soldier på 3+ forleden og jeg havde samme problem. Kun normal lyd fra centeren, mens det øvrige summede. Idet hele taget var lyden elendig. Ingen dynamik kom fra mine højttalere, heller ikke i normal stereo. __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
Jan Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2004 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sikkert fordi det er mono.
Hvis det er mono vil det på de fleste sourround forstærkere komme i centerkanalen.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Februar 2004 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det rart med en god gammeldavs pro logic til tv kikning 
3+ er slemme til at sende i mono  __________________ Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
|
| Til top |
|
| |
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
| Sendt: 09 Februar 2004 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg slog kort over på Forrest Gump igår, og jeg synes da ikke jeg havde problemer med lyden i PLII.. Jeg skal ærligt indrømme det bare var et kort øjeblik, men jeg ved ikke om jeg ville have opdaget det, hvis lyden kun kom i centeren... 
Er det muligt at du har indstillet centeren alt for højt i forhold til de andre kanaler?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Februar 2004 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg så en ordenlig chunk af forest gump (omkring hvor hans deling bliver angrebet, efter regnen er stoppet, og skoven så bliver bombet).. der var lyden ski alle tiders her... men 3+ er virkeligt ofte slemme til at sende i mono. __________________ Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
|
| Til top |
|
| |
Anders_K Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 09 Februar 2004 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som sagt af mange andre skyldes det helt sikkert et monosignal. Undersøg om du har valgt mono på tv'et! Det havde jeg engang kommet til og jeg fatte hat af hvorfor jeg ikke kunne få gang i surrounden og gik fuldstændig i panik (det var dengang Dr sendte Band of Brothers). Til sidst fandt jeg udaf at tv var sat til mono.
|
| Til top |
|
| |