Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 19:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Nyt anlæg... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DanielV
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 10 Februar 2004 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Jeg sidder og kigger efter et nyt surround anlæg og har tænkt på at det skulle bestå af følgende:

Denon AVR-2803
Denon DVD-1400

2 x Dali Suite 1.7
1 x Dali Suite S1.2
1 x Dali Suite C0.7
4 x Dali Suite R0.7

Hvad siger i til denne kombination?

Grunden til at jeg lige netop har valgt denne løsning er pga. DVD-1400'erens mulighed for SACD og Suite seriens højre frekvensområde (som jeg savner på mit nuværende anlæg) som gerne skulle komplimentere SACD perfekt.

Men hvor kan jeg købe Dali højtalere billigt? Har tænkt mig at købe Denon delene i Tyskland, men det er ikke til at finde nogen steder i Tyskland hvor man kan købe Dali, i hvert fald ikke v.h.a. Preissuchmaschine.de.

Men, ja. Kom med jeres kommentarer, tilføjelser, hjælp og hvad i nu ellers kan byde på.

På forhånd tak!

Daniel...

Til top Vis DanielV's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DanielV

kennls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 10 Februar 2004 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

I Hifi klubben (Lyngby ihvertfald) har de et tilbud med et samlet surround sæt af Blue serien, hvor man sparede ca. 2000 kr. ved at købe det samlet. Sælgeren var i mit tilfælde villig til at skifte modellerne i tilbuddet med andre Dali modeller og stadig give rabatten, hvilket for mig betød jeg nærmest fik et sæt Dali 2002 til soveværelset gratis i forhold til hvad jeg havde regnet med at bruge på en center, sub og surround højtalere alene.

Håber du kan bruge dette råd, det er da et forsøg værd.

mvh Kenn

Til top Vis kennls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennls

DanielV
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2004 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Mange tak for rådet Kenn, men nu er det bare sådan at jeg med vilje har valgt Dali Blue serien fra for at få den lidt højere kvalitet som Suite serien (eftersigende) har...

Men ellers tak for rådet!

Daniel...

Jailbird
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 Februar 2004 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Hej DanielIV, jeg forstod det sådan at kennls havde fået lov til at vælge andre højttalere end Blue serien, f. eks. Suite og så stadig fik rabatten.

Det var da et tilbud synes jeg.

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Februar 2004 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Dali ejes af Hi-fi klubben så jeg tror ikke at de kan findes billigere i udlandet. I Danmark er det også kun Hi-Fi klubben som sælger dem.

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Februar 2004 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Jailbird skrev:

Hej DanielIV, jeg forstod det sådan at kennls havde fået lov til at vælge andre højttalere end Blue serien, f. eks. Suite og så stadig fik rabatten.

Det var da et tilbud synes jeg.

Jep, sådan forstod jeg det også. Det lyder da meget fair.

Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

DanielV
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2004 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Ja, hvis det er sådan det forholder sig må det siges at være et okay tilbud Jailbird. Men spørgsmålet er bare om det kan lade sig gør en gang til. Men okay, det vil tiden vise...

Men er der slet ikke nogen som har nogen kommentarer til denne kombination? Eller nogen som evt. har et link til et sted i Tyskland hvor det kunne være muligt at spare endnu flere penge på sådan en omgang Dali højtalere?

Daniel...

DanielV
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2004 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Jannick skrev:
Dali ejes af Hi-fi klubben så jeg tror ikke at de kan findes billigere i udlandet. I Danmark er det også kun Hi-Fi klubben som sælger dem.

Hvad er det lige der får dig til at tro at Dali ejes af Hi-Fi Klubben? De har eneret på at sælge Dali i Danmark (ligesom Hi-Fi Klubben gerne vil ha' det med alle deres varer, på trods af det ikke helt kan lade sig gøre), men jeg kan altså ikke finde noget info som siger at Dali skulle ejes af Hi-Fi Klubben noget steder. I følge Dalis egen hjemmeside er der ikke sket nogen ændringer i ejerskabet, så det ejes vist stadig af Peter Lyngdorf. Så...

Daniel...

kennls
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2004 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Det er bare at være lidt fræk og krejle for vildt. Det gjorde jeg og fik rabatten på en anden HT kombination fra Dali. Her er et forslag til rækkefølgen:

Du starter vel bare med at sige du er interesseret i kombinations tilbuddet på Blue serien. Spørger om du kan udskifte sub'en til en 12" eller fronterne til 6006.

Så spørger du lidt om Suite serien om den er bedre og hvorfor. Kvier dig lidt ved merprisen og spørger om ikke kombinationstilbuddet gælder på Suiterne, for så kan du lige klarer prisen.

Hold en balance mellem at du er interesseret og at du ikke har for mange penge. Man skal jo ikke være vildt gode venner med sælgeren bagefter, men overbevise ham om at nedsætte sin avance for at få salget.

mvh Kenn

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 10 Februar 2004 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

DanielV skrev:

Jannick skrev:

Hvad er det lige der får dig til at tro at Dali ejes af Hi-Fi Klubben? De har eneret på at sælge Dali i Danmark (ligesom Hi-Fi Klubben gerne vil ha' det med alle deres varer, på trods af det ikke helt kan lade sig gøre), men jeg kan altså ikke finde noget info som siger at Dali skulle ejes af Hi-Fi Klubben noget steder. I følge Dalis egen hjemmeside er der ikke sket nogen ændringer i ejerskabet, så det ejes vist stadig af Peter Lyngdorf. Så...

Daniel...

Audio Nord ejer Dali og Hifiklubben.

Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K

DanielV
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2004 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Anders_K skrev:
DanielV skrev:

Jannick skrev:

Daniel...

Audio Nord ejer Dali og Hifiklubben.

Ja, det har du sgu ret i Anders_K! Står allerede i første linje lige her! Men det betyder jo ikke at Dali ejes af Hi-Fi Klubben, men bare at Hi-Fi Klubben ejes af det sammen selskab som Dali ejes af.

Nå, men nok om det! Er der slet ikke nogen som har nogen kommentare, gode som dårlige, ang. denne kombination af Dali og Denon???

Daniel...

dohh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Sendt: 10 Februar 2004 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

jo.. det er en super kombination. Netop lidt ekstra kræfter til de forholdsvise "små" højttalere gør ingenting. Normalt vil man nok tænke AVR1804..? Meeen, som sagt lidt ekstra kræfter! hehe

Fedt system! Et af de "mindre" men yderst kompetente!

Suite-serien er faktisk ret fin.. man skal lige vende sig til den. Umiddelbart neutral og "tam" men efter et par minutter er den faktisk behagelig og ganske åben. I modsætning til den Blå Series lidt mere frembrusende lyd..

Sub´en er rigtig god til pengene. Hurtig og præcis. Ikke ekstrem som fx B&W´s, men afdæmpet. Du er dog ikke i tvivl om at den er der!  Den kan selvfølgelig anbefales til musik, hvilket den er bygget til. Og netop sammen med suite 1.7 er det sjovt.. Dog vil jeg overveje effekten af de to ekstra baghøjttalere du vil have. Måske kvitte dem i første omgang og snuppe suite 2.8 i stedet. Der er en pæn forskel!

Fyr den af!

Og SACD /DVDAUDIO... det siger sig selv!

Til top Vis dohh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dohh

dohh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Sendt: 10 Februar 2004 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

kennls skrev:

Så spørger du lidt om Suite serien om den er bedre og hvorfor. Kvier dig lidt ved merprisen og spørger om ikke kombinationstilbuddet gælder på Suiterne, for så kan du lige klarer prisen.

Hold en balance mellem at du er interesseret og at du ikke har for mange penge. Man skal jo ikke være vildt gode venner med sælgeren bagefter, men overbevise ham om at nedsætte sin avance for at få salget.

mvh Kenn

hahaha.. det er jo ikke dating.dk det her!

Til top Vis dohh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dohh

DanielV
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2004 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

dohh skrev:

jo.. det er en super kombination. Netop lidt ekstra kræfter til de forholdsvise "små" højttalere gør ingenting. Normalt vil man nok tænke AVR1804..? Meeen, som sagt lidt ekstra kræfter! hehe

Fedt system! Et af de "mindre" men yderst kompetente!

Suite-serien er faktisk ret fin.. man skal lige vende sig til den. Umiddelbart neutral og "tam" men efter et par minutter er den faktisk behagelig og ganske åben. I modsætning til den Blå Series lidt mere frembrusende lyd..

Sub´en er rigtig god til pengene. Hurtig og præcis. Ikke ekstrem som fx B&W´s, men afdæmpet. Du er dog ikke i tvivl om at den er der!  Den kan selvfølgelig anbefales til musik, hvilket den er bygget til. Og netop sammen med suite 1.7 er det sjovt.. Dog vil jeg overveje effekten af de to ekstra baghøjttalere du vil have. Måske kvitte dem i første omgang og snuppe suite 2.8 i stedet. Der er en pæn forskel!

Fyr den af!

Og SACD /DVDAUDIO... det siger sig selv!

Det var sgu dejligt endelig at høre lidt kritik af ens valg!

Ja, havde faktisk også tænkt på Denon 1804 først, men besluttede mig for at gå hele vejen og gi' det ekstra for at få 7.1 fremfor 6.1.

Havde faktisk for at være helt ærlig også tænkt på Dalis Blue serie først, men... Ja, fandt det bare ikke tiltalende og en smule for billigserie-agtig!

Daniel...

kennls
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2004 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Hey......ingen dårlig kritik af 1804 og Dali's blå serie, min C1000 og R1000'ere gør det squ godt med mine Suite 3.5'ere. Synes ikke der er meget billigserie over den blå serie, men derimod meget værdi for pengene, derfór synes jeg dine udtalelser er lidt under bæltestedet....!

Derudover tror jeg de fleste klarer sig fint med 5.1 og er meget tilfredse med det. Så er en 2803 jo ikke meget mere end en 1804 med en kanal mere.

mvh Kenn

DanielV
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2004 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

kennls skrev:

Hey......ingen dårlig kritik af 1804 og Dali's blå serie, min C1000 og R1000'ere gør det squ godt med mine Suite 3.5'ere. Synes ikke der er meget billigserie over den blå serie, men derimod meget værdi for pengene, derfór synes jeg dine udtalelser er lidt under bæltestedet....!

Derudover tror jeg de fleste klarer sig fint med 5.1 og er meget tilfredse med det. Så er en 2803 jo ikke meget mere end en 1804 med en kanal mere.

mvh Kenn

Det var nu heller ikke for at jorde nogen eller skabe harme, det er bare mit indtryk, ikke andet!

Ja, det fleste (deriblandt også mig selv på nuværende tidspunkt) klare sig fint med 5.1, men nu er det bare sådan at jeg er MEGET perfektionistisk, det eneste der sætter mine begrænsninger er størrelsen på indholdet af min pung.  Og jeg vil ha' det bedste jeg kan få inden for en budget på omkring 30000 og for mig inkl. det 7.1.

Daniel...

Jailbird
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 Februar 2004 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Hej DanielIV, hvis du er lidt perfektionistisk så vil jeg da også klart anbefale en Denon 2803 i stedet for 1804, og modsat hvis budgettet skrider at kigge på 1604 i stedet for 1803 og så skyde lidt mere i den store Suite serie fra Dali.

Det er nok nemmere at få skiftet receiveren senere end alle højttalere.

2803 er en del mere end bare en kanal mere end 1804, tallene er ikke så forskellige men der er blandt andet den ret store forskel at der er pre-out på 2803, et stort pluds når du synes at du vil have lidt mere lyd i stuen.

Dali Blue er bestemt ikke ringe men smag og behag...

DanielV
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2004 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Jailbird skrev:

Hej DanielIV, hvis du er lidt perfektionistisk så vil jeg da også klart anbefale en Denon 2803 i stedet for 1804, og modsat hvis budgettet skrider at kigge på 1604 i stedet for 1803 og så skyde lidt mere i den store Suite serie fra Dali.

Det er nok nemmere at få skiftet receiveren senere end alle højttalere.

2803 er en del mere end bare en kanal mere end 1804, tallene er ikke så forskellige men der er blandt andet den ret store forskel at der er pre-out på 2803, et stort pluds når du synes at du vil have lidt mere lyd i stuen.

Dali Blue er bestemt ikke ringe men smag og behag...

Ja, men nu faldt valgt på 2803 fordi den havde 7 istedet for 6 kanaler og fordi jeg simpelthen bare blev forelsket () i lige netop det!

Apropo det med pre-out, så kunne jeg aldrig finde på at bruge det til en opgradering på forstærker siden, så hellere købe en ny forstærker/receiver...

Daniel...

DanielV
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2004 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Kom lige til at tænke på, nu da jeg sad og kiggede på kabler til anlæget, om nogen af højtalerne giver mulighed for bi-wireing? Nogen der ved det???

Daniel...

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 Februar 2004 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

DanielV skrev:

Jannick skrev:

Daniel...

Ups! Det var bare mig som fik en hjerneblødning. Mener selvfølgelig Audio Nord.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes