Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2025 | 07:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Onkyo 605, 1080p24 og Dolby True HD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Jeg investerede i en Onkyo 605 i foråret da min Denon skulle til rep.

Nu er den gal med Denon'en igen (eller stadig) og jeg bruger så onkyo'en i stedet. Kan det passe at man ikke kan sende et 1080p24 signal igennem den?

Ang. Dolby True HD, så har jeg sat min Toshiba HD XE1 til "auto" i lyd på HDMI. Den burde så spytte en bitstream ud hvis den kan, ellers PCM. Problemet er så at den "kun" spytter PCM ud, hvilket betyder receiveren ikke kan afkode Dolby True HD som der står i specs? Jeg har læst der har været problemer med at ikke alle firmware versioner åbenbart understøtter det. Men efter hvad jeg har læst mig frem til, så er det netop den firmware version jeg har der skulle rette det (1.3)

Fasen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Har selv en onkyo 705 og den accepterer fint 1080p/24fps fra min PS3 , kan dog ikke sige med bitstream da hverken min PS3 eller EP10 kan bitstreame men konverterer til PCM (hvilket lyder ganske glimrende.).

Så jeg kan ikke se hvorfor 605 ikke kan, for det "skal" den kunne.

Til top Vis Fasen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fasen

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Det problem angående 1080p/24fps pass-through, kan jeg på ingen måde genkende. Jeg mindes faktisk ikke at have hørt om det, før nu (med mindre det selvfølgelig har været en defekt fejl, i maksinen, hvilket jeg faktisk heller ikke har hørt om). Jeg har haft 3 maskiner der kunne sende 1080p/24fps, og de har alle virket på min Onkyo 875.

2. Du skal sætte din Toshiba til bitstream, ikke auto. Det er ellers noget af en lækker afspiller

/Zirio
CineZirio
Elac, Velodyne, Onkyo, Playstation 3, Custom Cables, Supra
Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

zirio skrev:
Det problem angående 1080p/24fps pass-through, kan jeg på ingen måde genkende. Jeg mindes faktisk ikke at have hørt om det, før nu (med mindre det selvfølgelig har været en defekt fejl, i maksinen, hvilket jeg faktisk heller ikke har hørt om). Jeg har haft 3 maskiner der kunne sende 1080p/24fps, og de har alle virket på min Onkyo 875.

2. Du skal sætte din Toshiba til bitstream, ikke auto. Det er ellers noget af en lækker afspiller

/Zirio
CineZirio
Elac, Velodyne, Onkyo, Playstation 3, Custom Cables, Supra

der er kun auto, PCM og noget komprimeret PCM. På auto spytter den bitstream ud hvis "modtageren" understøtter det, ellers PCM.

Jeg lavede et par tests og jeg kan sagtens sende 1080p24 direkte til tv'et, det virker også gennem scaleren, men der er intet billede gennem receiveren på 1080p24. Underligt når den nu skulle understøtte det.

Afspilleren er helt ok, tror jeg nåede at score 20 HD DVD'er for under 1000kr her inden de blev udsolgt alle steder.

Det skal dog lige nævnes at jeg ikke har prøvet med Blu Ray, dels fordi jeg ikke har SÅ forfærdeligt mange film og dels fordi Samsungs første model vist ikke understøtter ret meget.

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Sendt: 03 November 2008 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Ellers skal du gå ind i din setup-menu i onkyoen. Der skal du vidst manuelt gå ind og vælge DTHD, hvis du modtaget samme spor. Som standard er den vidst til at dekode HD-signalet til PCM.

Det er vidst inde i menu 5 eller 6.

Det lyder godt nok mærkeligt, omkring dit problem med 1080p/24fps, og du har bare sat signalet til "through" ikke

/Zirio
CineZirio
Elac, Velodyne, Onkyo, Playstation 3, CSN-Custom Cables, Nordost, Supra
Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2008 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

zirio skrev:
Ellers skal du gå ind i din setup-menu i onkyoen. Der skal du vidst manuelt gå ind og vælge DTHD, hvis du modtaget samme spor. Som standard er den vidst til at dekode HD-signalet til PCM.

Det er vidst inde i menu 5 eller 6.

Det lyder godt nok mærkeligt, omkring dit problem med 1080p/24fps, og du har bare sat signalet til "through" ikke

/Zirio
CineZirio
Elac, Velodyne, Onkyo, Playstation 3, CSN-Custom Cables, Nordost, Supra

ja, det er sat til through. Jeg synes også det er lidt underligt, men det kan vel være noget med den før omtalte firmware opdatering. På onkyos hjemmeside fortæller systemet mig at der er en ny opdatering. Det virker dog lidt bøvlet at det skal brændes på en CD og afspilles vi optisk. Det er jo trods alt kun et midlertidigt setup indtil den anden kommer hjem fra rep., så der er grænser for hvor meget jeg egentlig gider bøvle med det.

Ang. lyden, det prøver jeg lige ved lejlighed.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes