Først vil jeg lige sige at det har hjulpet mog MEGET at læse en masse ting på dette forum.. har gjort at jeg har kunne sætte mig en del mere ind i sagerne :-)
Vil lige høre jeres mening omkring det setup jeg har lavet nu.
Mit system er en Harman Kardon AVR 355 forstærker
Front: Dali Concept 6 - 41Hz (gulvhøjt)
Center: Dali Concept CT - 72Hz
Bag: Dali Concept 1 - 62Hz (reol højt)
Sub: Dali Concept sub -29Hz-170Hz
Herunder viser jeg både auto setup med mic og mit manuelle setup
Auto >----------------------------> Manual
Front: 80Hz >-----------------------60Hz
Center: Large >-----------------------80Hz
Bag: Large >----------------------80Hz
Sub: Sub (kan ikke indstille denne når der vælges crossover på frontspeaker)
Ville dette være en korrekt indstilling i forhold til de højttallere jeg har???
Kan nemlig ikke få mit auto setup til at hænge sammen med at den sætter en 72Hz Center speaker til at være Large (under 40Hz) og sætter min front 41Hz gulvspeaker til 80Hz.....!!!
Udover det så sætter auto setup også min venstre front til db+3 og højre til db-5..... skal lige siges at min venstre står delvist skjult bag ved en sofa ende....så måske derfor den skal være 8db højere end den højre...
Eneste problem er bare at når jeg høre sterio (kun venstre og højre der spiller) så kan jeg nemt høre at venstre spiller meget højere end højre, så igen har jeg ikke 100% tiltro til autosetup.
Køre med et enkelt kabel fra min forstærker til LFE indgang i sub.... og ved brug af denne indgang kan jeg ikke indstille på min crossover bagpå min sub. Regner ikke med at jeg skal bruge de to L/R indgange bagpå sub til noget???
En anden ting..... mange skriver at man skal indstille sin crossover på sin sub.... eneste problem er bare at dette kan jeg ikke hvis jeg vælger alt fra 40Hz til 200Hz på min frontspeakers...
når dette er valg kan jeg IKKE indstille noget på sub...... eneste måde jeg kan indstille sub er ved at vælge Large på frontspeakers...
Kan jeg gå ud fra at min forstærker selv regner ud hvad min sub skal når jeg vælger en crossover på min frontspeakers??
1000 tak på forhånd :-)