Hej alle
Jeg skal indenfor det næste halvårstid flytte til en noget større lejlighed, og siden jeg længe har gået og ønsket mig et større fjernsyn (gemmer vi til en anden tråd

) og nye højttalere + receiver, har jeg besluttet, at det skal være i den forbindelse, der skal købes nyt.
Jeg er selvfølgelig i god tid i og med, der kan nå at komme nye og måske mere attraktive produkter på markedet inden da. Min tanke er den, at jeg i stedet kan skyde lidt højere prismæssigt nu, og så håbe på det falder i pris inden jeg skal købe, og dermed måske få noget, der er lidt bedre.
Udstyret skal primært bruges til film, men musik er slet ikke ude af billedet, så det jeg søger, er sådan set gode all-round højttalere. Mht. musik hører jeg noget af alt, i og med radioen ofte bare står kører, men kommer der en CD i, er det oftest rock og hård rock (Guns n' Roses, AC/DC og andet i den dur), der bliver sat på.
Anyway, jeg har luret noget her på forummet de sidste måneder og fulgt lidt med i, hvad der er blevet forslået af forskellige produkter og så sammenlignet lidt med mine egne behov. Prismæssigt havde jeg håbet på at gøre det for godt 25k inkl. receiver, højttalere, blue-ray afspiller og transport. Her er, hvad jeg selv havde tænkt på:
Hos: http://www.fyndborsen.se
Front: XTZ 99.25 i Pianoblack
Center: XTZ 99.25 Shielded i Pianoblack
Bag: XTZ 99.25 i Pianoblack
Subwoofer: XTZ 99 W10.16 eller W12 i Pianoblack
Blue-ray: Panasonic DMP-BD35EG-K
Hos: http://www.newcastlehifi.co.uk
Receiver: Onkyo TX-NR906, TX-SR876 eller TX-SR806
Der er en del penge at spare ved at købe i udlandet, og jeg synes umiddelbart det er besværet værd.
Jeg er helt vild med designet på XTZ højtallerne, og med mindre der er nogle, der spiller bedre eller ser bedre ud til nogenlunde samme pris, så tror jeg, det bliver dem. Dog er jeg lidt i tvivl mht. subwooferen, ved ikke om 99 W12'eren bliver for dominerende?
Til at starte med så jeg meget på Onkyos TXSR806 receiver, men har læst flere steder nu, at der er lidt problemer med opskaleringen til 1080p, så så jeg på 876'eren i stedet og har siden faldet over en tråd herinde faktisk, hvor det viste sig, at man kunne få 906'eren billigt i england. Ville egentlig være godt tilfreds med 806'eren tror jeg, men hvis der er problemer med den, vil jeg have noget andet. Ikke at det nødvendigvis skal være Onkyo, men i og med jeg vil køre både lyd og billed gennem den skal billedet også være godt, og synes ellers, jeg har læst godt om Onkyos billedbehandling.
Hvis i har forslag, spørgsmål eller hvis i synes, jeg har glemt noget, skal i være velkommen til at smide en bemærkning.
Mvh. Jacob.