Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 00:54   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hvad er bedst til upscale? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
m@dsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 December 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 718
Sendt: 16 Januar 2009 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Jeg er ved at undersøge market for en god surroundreciver til upscalering. Er der nogen der komme med forslag til en med en god chip i. Den skal være til at betale for meneskepenge (4000,- 6000,-)

m@dsen



__________________
Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden!
Sandheden er der ude, man skal bare lede!
Til top Vis m@dsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af m@dsen
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 17 Januar 2009 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

nu er jeg ikke helt hjemme i de aller nyeste receivere, jeg ved at topmodellerne fra Onkyo skulle have god videobehandling, men det er også ca. det dobbelte af budgettet. Jeg tror dog ikke du nødvendigvis skal regne med at finde noget der er bedre í den prisklasse end din afspiller eller tv (uden at vide hvilket udstyr du har). De fleste kan efterhånden, men de er jo ikke decideret bygget til det.

__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
Yoda
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 285
Sendt: 18 Januar 2009 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Du får ikke nogen god receiver inkl. en god scaler for den pris. Så kan du lige så godt købe en god DVD-afspiller til 2-3000 kr, der kan scale godt (eksempelvis en Oppo eller Denon) og så en receiver, der kan fungere som hdmi-switch (eksempelvis en Denon 1909 eller Onkyo 606).

Men husk nu også, at scaling ikke er en mirakel-kur, der forvandler DVD til BD. Med mindre du har en virkelig god scaler, så er det bedre bare at lade "slutproduktet" (TV eller projector) selv scale et helt alm. digitalt DVD signal i 480/576.

Men det er naturligvis bare min mening


__________________
Min DVD/HD-samling
Til top Vis Yoda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yoda Besøg Yoda's Websted
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 18 Januar 2009 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Yoda skrev:
Men husk nu også, at scaling ikke er en mirakel-kur, der forvandler DVD til BD. Med mindre du har en virkelig god scaler, så er det bedre bare at lade "slutproduktet" (TV eller projector) selv scale et helt alm. digitalt DVD signal i 480/576.

Men det er naturligvis bare min mening

så må dit tv/projektor have en utroligt god scaler og/eller din afspiller have en elendig. Min erfaring er at scalering som regel er bedre i afspilleren end tv'et. Ved "skæve" opløsninger (eks. 1024x768 el. 1366x768) kan der dog være en form for fornuft i det, da tv'et alligevel scalerer signalet så det passer til displayet med mindre man vælger 1:1 input (hvilket jeg selv gør)



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes