Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 14:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Til alle der har en HK 255 el. 355 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NEHusker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg siddet og surfet hele dette forum igennem på kryds og tværs for at finde alle plusser og minusser ved disse to
receivere. Og nu føler jeg blot at tvivlen om jeg skal investere i HK har taget så meget overhånd at jeg bliver nødt til at få
nogle svar på mine få spørgsmål.

Sidder der blæser i dem begge? Og i så fald er den generene, forplanter den sig?
Firmware problemer?
Lyden? Musik uden brug af sub, går det an eller er de for svage og taber pusten ved høje lydstyrker?
Og ellers al andet input vil være fint:-)

Til top Vis NEHusker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NEHusker Besøg NEHusker's Websted

Cluudi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2009
Lokalitet: København
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Hej.

Har dem ikke selv men har kigget på dem sammen med en kammerat og han har en AVR 355 idag.

De har begge blæsere. Der var vidst noget sidste år om at de larmede, men det er ihvertfald fixet i min kammerats model. Der er sort set ingen støj fra dem. Man kan svagt høre dem hvis man ligger øret ned til toppen af AVR'en, men det vil jeg personligt mene er normalt.

Lyden: Subjektivt. Men den understøtter alle lyd-formater jeg kender til. HK er jo meget strømstærke så skulle kunne klare langt de fleste højttalere setups selvom du bruger store højttalere uden subs etc.

NEHusker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2009 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret Cluudi

Det med lyden betyder i virkeligheden ikke så meget når vi er nede i den prisklasse. Men jeg vægter dog en stabil
frekvensgang når man rører volumen.

Jeg må desværre indse at min bankbog ikke kan følge med mine krav, så indtil da må jeg gå på kompromis.
........eller finde et andet job
Til top Vis NEHusker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NEHusker Besøg NEHusker's Websted

TC25
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Har en kammerat, som har en, han fik fjernet støjen fra blæseren med en simpel lodning (han fik lavet der hvor han købte den). Herudover skulle der laves en software opdatering, idet at billedet forvringede, da han kørte fra plastation 3 til forstærker til fjernsyn.

Til top Vis TC25's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TC25

Heschen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Har selv lige købt en  H/K AVR 355 men om du køber en AVR 255 er visdt lige meget... mener det er samme model bare med mindre effekt.

Er selv meget godt tilfreds.... har inter hørt til støj, ikke andet end det jeg selv laver med mine DALI Concept 6 gulvhøjttalere  

Med hensyn til effekt skal du ikke være bange... Selv om H/K kun opgiver 65W hvor andre opgiver op til 150W så yder de helt på højde med andre mærker, hvis de ikke yder bedre.

Har "desværre" opdateret min til nyeste firmware og der har jeg fået en fejl når den modtager stereo via HDMI.

Har koblet min Yousee digital boks til via HDMI for at slippe for alle de ekstra kabler.. HDMI overføre jo både billede og lyd digitalt.

Alt virker fint ved Dolby digital, DTS osv. fra HD programmer eller dvd, men så snart den modtager et alm PCM stereo signal, så kan den ikke genkende signalet. det betyder at jeg ikke kan vælge andet end 2 kanals stereo eller virtiual surround..... har ikke muligheden for 5 kanals stereo, Pro Logic II surround eller andre former for surround. Syntes også at lydkvaliteten er mindre god via HDMI end Optisk efter den nye firmware.

Køre jeg lyden seperat via et optisk kabel så virker alt 100% og jeg kan selv bestemme hvordan jeg vil høre mit stereo signal.

Har gjort min forhandler + HK opmærksom på dette.

Jeg valgte at købe min hos en forhandler i Skive istedet for at sparre 800,- ved at købe på nettet. Har på intet tidspunkt fortrudt dette, da min forhandler har tilbudt at jeg bare kan få ombytter min AVR 355 til en ny for at være sikker på at den ikke er defekt... + han holder sq åben en time ekstra for at jeg kan nå ned til ham efter arbejde.... det er sq da service

Til top Vis Heschen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Heschen

NEHusker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2009 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Jeg tror tiden er inde til rent faktisk hører dem (og andre for den sags skyld)
Jeg syntes en prisforskel på omkring 1800,- for et par watt, en fjernbetjening, og multiroomsfunktioner jeg aldrig kommer til
at bruge er meget.

Jeg er også til lokal handel med gensidig tillid. Er der nogen der ved hvor de sælges i Odense udover KT????

Jeg kender godt HK's lyd, og da også derfor jeg går den vej. Arbejder til dagligt som live lydtekniker så jeg får stillet mit
behov, men børnene skal jo også ha noget ordentligt at se film på

Hvis jeg havde pengene var jeg nok gået helt amok................

Kenneth S.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Prøv at tag et kig på den her side. Det giver lidt et indtryk af hvor strømstærk og hvor "reelle" de watt den smider ud er. Står selv og skal til at invistere i en AVR 255, glæder mig til at få den hjem

If it works, don't fix it

NEHusker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2009 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Havde i mange år en Rotel 985, og meget meget sjældent kom volumen over kl. 9......... Den var opgivet til 2x100w i 8 ohm
20hz - 20khz (FTC) og tillige 2x190 i 4 ohm.
Men hvor top og mellemtone var fantastisk, var bunden stram og hård.

Egentlig går jeg mere op i vægt end i de opgivelser der står på papiret, og det er der nok mange der kender til. Der er så
mange måde at opgive effekt på at jeg er holdt helt op med at vurdere der ud fra. Men alligevel giver det en ledetråd om
hvor man går hen.

Pt. har jeg en Yamaha AV receiver og den er skod til musik, og hvis ikke 255 er nok kan man bare sparke en ekstern amp
på.

NEHusker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2009 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Så er beslutningen taget

Valget er faldet på AVR-255, en ps3, og komplet 7.1 HT fra XTZ bestående af 99.36 front, 99.26 center, 99 W12 sub og 4 x
70 til surround

Nu mangler jeg bare at finde ud af hvor jeg skal handle??????
XTZ bliver fra Fyndsbørsen, men hvor finder jeg H/K i Odense?? Var inde i KT men de havde den ikke hjemme. Jeg ville
egentlig godt lige høre den for en sikkerheds skyld.

Som et lille barn kan det ikke gå hurtigt nok nu, og ville godt ud og finde den allerede i morgen, hvis den var at finde?

Er der andre steder i Odense de sælger H/K???

aceh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Januar 2009 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Prøv www.idealo.de 

Der skulle være lidt at spare.

Aceh

Til top Vis aceh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aceh

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes