| Forfatter |
|
AndersDGP Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 03 Februar 2009 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Overvejer meget at skifte min Yamaha RXV-650 Receiver samt min Denon 1910 dvd afspiller ud.
Jeg
har tænkt på at købe en Onkyo 606 samt en Denon 1940 istedet! Vil det
gi nogen bedre oplevelse vil i tro? Eller er det dumt at købe?
Bruger primært det hele til film.
Jeg har PX80 som tv, samt Focal sib pakken som er her på fælleskøbet.
Mvh Anders
__________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25820&KW=AndersDGP
|
| Til top |
|
| |
AndersDGP Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2009 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen der kan hjælpe??
Har os tænkt på en Denon 2930 dvdafspiller istedet. Men ved bare ikke om det vil være merkant bedre, kontra prisen?
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 03 Februar 2009 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal jeg ikke udtale mig om forstærker valget, men Denon 1940 Så ville jeg hellere købe en PS3, den har noget pænere DVD billede en denon`s 1940 og med i købet får du en BluRay afspiller. Eneste grund til at jeg endnu har min Denon 1940 er at den er kodefri og det er ikke muligt på PS3.
Så det udskift kan jeg ikke anbefale  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 04 Februar 2009 kl. 07:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil blot lige gøre opmærsom på, at det enkelte element i et stereo- eller surroundanlæg, der har størst betydning for lyden, er højtalerne. De andre elementer (afspillere/programkilder, forstærkere o.s.v.) har osse betydning - men samlet er højtalerne (og evt. subben) #1.
|
| Til top |
|
| |
AndersDGP Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2009 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen der kan komme med lidt inputs!
Jeg er godt tilfreds med mine højtalere.. Det er bare om jeg skal skifte den receiver og dvd afspiller. Evt til en 2930 fra denon istedet.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 04 Februar 2009 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen Mollecon har givet et meget relevant input. Med 5 C-skåle som højttalere får du ikke meget ud af at skifte receiveren ud. Muligvis vil du opleve et skift fra varmere til en køligere lyd ved at går fra Yamaha til Denon (Har selv haft RX-V650) Men du får ikke noget betydelig løft i kvalitet. Jeg tror heller ikke du vinder noget i billedkvalitet der er værd at nævne.
Mit råd vil være at beholde det du har og så bruge god tid til at spare op til en blu-ray afspiller og en receiver der kan tage de nye hd-lydformater fra den. Men så skal du også have "rigtige" højttalere og ikke mini-satellitter med en lille bumboks for at få glæde af lyden.
Hvis du er tilfreds som det er, så er der ingen grund til at løbe ud og spendere.
|
| Til top |
|
| |
AndersDGP Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2009 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt mærkeligt!
Har bare læst mange som var gået fra en noget ældre denon til en denon 2930 dvd afspiller, og der var vanvittig billede forskel samt lyd. Så forstår ikke helt du kan sige, at det ikke vil gøre noget. Og en Onkyo 606, har også de nye Hd-lydformater.
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 04 Februar 2009 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Onkyo 606 har de nye lydformater, men det kræver at du har en blu-ray afspiller og spiller blu-ray film med de lydformater på for at få de nye formater. De er ikke på alm dvd'er, så det er helt uden for diskussionen, hvis du bare vil have en ny dvd-spiller.
Jeg siger ikke du ikke vil se og høre forbedringer, men at jeg tror at de små Sib vil være det svageste led og du derfor ikke vil få glæde nok af de forbedringer der måtte være - slet ikke i forhold til investeringen.
|
| Til top |
|
| |
AndersDGP Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2009 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig ja! Der skal en blueray afspiller til for at spille de lydformater. Men jeg vil altså ikke ofre penge på det hele på en gang. Men den onkyo er da en start, og så vil jeg helst have en ordentlig dvd afspiller istedet for en blueray på nuværende tidspunkt.
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 04 Februar 2009 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er den Onkyo bestemt ikke kendt som en ret kraftig reciever når den skal arbejde.. og vil nok sige dine Jamo højttalere ville jeg vælge noget kraftigere, med noget mere effekt. Kig evt på noget brugt. Masser af gode til salg herinde.
Den her har ihvertfald MEGA meget effekt: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=107505. Har selv haft sådan en.
Eller den her: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=106870 __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
AndersDGP Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2009 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal det siges, at jeg har et focal sib sæt og ikke de jamo længere.
|
| Til top |
|
| |