Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 03:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Købe surround reciver og lydkort (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 19 Februar 2009 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Rotel RB-980BX (dejlig kraftig) et sæt dali Concept 1 og en Cerwin vega VE-28SX.

Jeg vil gerne købe denne surround sound reciver:

http://alatest.dk/anmeldelser/modtagere-og-forstaerkere/sony -audio-video-verstarker-5-1-hdmi-str-dg520-schwarz/po3-57508 217,86/ 

som skulle være rigtig god (især til prisen på ca 15-1600kr) der for jeg mulighed for at få justeret lyden via mikrofon (mener jeg), der er mulighed for at vælge delfrekvensen via reciveren til både til subwooferen og concept 1(skulle være en fordel) og istedet for at justere lydstyrken via computeren kan jeg få den justere via reciveren,forstærkeren som også skulle være meget bedre end via computeren 

Men vil jeg få dårligere lyd end med min Rotel RB-980BX som er ca 15 år ? (forskellen på effekten tror jeg ikke er det store problem) !

Jeg vil også vælge en nyt lydkort http://dk.europe.creative.com/products/product.asp?category= 1&subcategory=208&product=17751  som b.la fik topkarakter hele vejen igennem  i bladet Alt om data,min computer er med vista og med mit gamle x-mod usb lydkortet er der en metallisk diskant når jeg aktivere x-fi crystalizer(selv om jeg slet ikke har mp3 /wma musik), vil diskanten på 5.1 lydkortet også have en påtrængende/metallisk diskant ?  ( jeg har kun ukomprimeret musik + Youtube)

Senere vil jeg enten købe endnu et sæt concept 1 og centerhøjtalerne eller sælge concept 1 erne og vælge 5 små højtaler som måske koster 2000-2500kr lidt design og størrelse som de små jamo a modeller men bare med bedre lyd (specielt diskanten) højere følsomhed end 86 db, som går længere ned end 150 hz og som kan tåle mere end 50 watt kontinuerligt(som kan tåle effekten fra en sony STR-DG520)

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Februar 2009 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Til ren stereo sparker din Rotel den Sony til månen på lydkvalitet tror jeg.

Men hvis du alligevel udelukkende hører musik i en mp3-kvalitet kan det næsten være ligemeget. Da du starter med skod lyd vil det endelige resultat også være derefter.

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Sendt: 19 Februar 2009 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:

Til ren stereo sparker din Rotel den Sony til månen på lydkvalitet tror jeg.

Men hvis du alligevel udelukkende hører musik i en mp3-kvalitet kan det næsten være ligemeget. Da du starter med skod lyd vil det endelige resultat også være derefter.

Med skod mener du ? kopiere kun musik over på computeren i WAV losless.

Egentlig har jeg mest lyst til at sælge mine concept 1 og Cerwin Vega Subwoofer,købe et sæt aktive(kvalitets) højtaler (f.eks KRK) med max størrelse ca som concept 1 til 4-5000kr og et godt lydkort (bærbar) og senere en passiv eller aktiv subwoofer til f.eks det samme beløb 4-5000kr,men kan man leve uden sub indtil man har råd til en kvali sub og kan jeg hurtigt nok få solgt concept 1 eren og subben uden at tabe for meget ? (de er fra 2009)

Er en utålmodig mand der gerne vil have ny udstyr inden for 2-3 dage hvis jeg har besluttet at købe nyt udstyr, til gængæld er jeg også villig til at bruge meget tid på nettet for at lede efter det jeg gerne vil have, til den rigtige pris, men desværre har jeg det  med at købe ting spontant som jeg måske ikke skulle have købt.

Men jeg sondere også terrænget, idet jeg gerne vil have surround sound jeg mangler lidt lydmæssigt med film som f.eks die hard 4 med et 2.1 system

Engang var jeg faktisk villig til at købe logitechs's Z-5500 til ca 1999kr som jeg rent faktisk har plads til, men det lyder faktisk ikke specielt godt. (Men i en ungdomsklub vil Z-5500 sættet sikkert gør stor glæde)

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes