| Forfatter |
|
Svan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 20 Februar 2009 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg søger en sub til min surround, jeg har optil 20.000 kr. at bruge hvad skal jeg tage ud og kigge på? Jeg spiller på Vienna Mahler, Maestro og BCG.
Håber folk har nogle fornuftige bud 
|
| Til top |
|
| |
abj_eskimo Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 20 Februar 2009 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan varmt anbefale subwoofere fra SVS.. Især deres PB13 Ultra (eller PC13 Ultra, som stort set er identisk udover designet) er virkeligt noget der sparker røv...
De fylder og vejer jo en smule, men har du pladsen så bliver det ikke meget bedre (især til film)..
|
| Til top |
|
| |
Svan Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2009 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nårh ja, glemt at sige den kun skal bruges til film og at rummet er ca. 40kvm
|
| Til top |
|
| |
Svan Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2009 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
abj_eskimo skrev:
Jeg kan varmt anbefale subwoofere fra SVS.. Især deres PB13 Ultra (eller PC13 Ultra, som stort set er identisk udover designet) er virkeligt noget der sparker røv...
De fylder og vejer jo en smule, men har du pladsen så bliver det ikke meget bedre (især til film)..
|
|
|
Tak havde helt glemt SVS ser virkelig lækker ud, men kan de ikke kun købes i Norge?
|
| Til top |
|
| |
kaizer Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 437
|
| Sendt: 20 Februar 2009 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svan skrev:
abj_eskimo skrev:
De fylder og vejer jo en smule, men har du pladsen så bliver det ikke meget bedre (især til film).. |
|
|
Tak havde helt glemt SVS ser virkelig lækker ud, men kan de ikke kun købes i Norge?
|
|
|
http://www.lsound.no/lsoundmap.php De sender gerne til Danmark; der er mange der har gode erfaringer med dem.
|
| Til top |
|
| |
Svan Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2009 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaizer skrev:
Svan skrev:
abj_eskimo skrev:
De fylder og vejer jo en smule, men har du pladsen så bliver det ikke meget bedre (især til film).. |
|
|
|
|
|
http://www.lsound.no/lsoundmap.php De sender gerne til Danmark; der er mange der har gode erfaringer med dem. |
|
|
Nårh okay jeg kigger lige på det, nogen andre bud i prisklassen? Skal bruges med en Pioneer SC-LX81
|
| Til top |
|
| |
abj_eskimo Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2009 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svan skrev:
abj_eskimo skrev:
|
|
|
|
|
|
Ja, de kan kun købes igennem Lsound.. Jeg har selv fået en PB13 Ultra der igennem, der har bestemt ikke været noget bøvl i det... Husk også at der er 45 dages "prøveperiode" hvori du kan retunere produktet og få pengene igen (du skal dog selv betale for fragt ved returnering)..
|
| Til top |
|
| |
Svan Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2009 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
abj_eskimo skrev:
Svan skrev:
abj_eskimo skrev:
|
|
|
|
|
|
Ja, de kan kun købes igennem Lsound.. Jeg har selv fået en PB13 Ultra der igennem, der har bestemt ikke været noget bøvl i det...
Husk også at der er 45 dages "prøveperiode" hvori du kan retunere produktet og få pengene igen (du skal dog selv betale for fragt ved returnering)..
|
|
|
Det er vel også meget fair
|
| Til top |
|
| |
abj_eskimo Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2009 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, det kan man hvist godt sige..
Alternativer...?
Da jeg kiggede efter en ny sub syntes jeg ikke rigtigt jeg kunne finde
noget der kom i nærheden af en PB13's ydelse (:dybde, lydtryk osv.,
ifølge div tests)..
Så jeg har umidlbart ikke nogen alternativer jeg ellers vil anbefale i ærmet.. Hvis jeg endelig skulle nævne et andet mærke må det næsten blive Velodyne, som også får god omtale
på nettet (trods de også får høvl af svs på de parametre der betyder mest for mig).. Velodyne har jeg dog desværre aldrig selv lagt ører til, så hvad de kan har jeg kun fra anmeldelser på nettet..
|
| Til top |
|
| |
Svan Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2009 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
abj_eskimo skrev:
Jo, det kan man hvist godt sige.. 
Alternativer...?
Da jeg kiggede efter en ny sub syntes jeg ikke rigtigt jeg kunne finde
noget der kom i nærheden af en PB13's ydelse (:dybde, lydtryk osv.,
ifølge div tests)..
Så jeg har umidlbart ikke nogen alternativer jeg ellers vil anbefale i ærmet.. Hvis jeg endelig skulle nævne et andet mærke må det næsten blive Velodyne, som også får god omtale
på nettet (trods de også får høvl af svs på de parametre der betyder mest for mig).. Velodyne har jeg dog desværre aldrig selv lagt ører til, så hvad de kan har jeg kun fra anmeldelser på nettet..
|
|
|
Hvad med tilslutningen af sådan en SVS? Jeg har aldrig rigtig gjort mig i Surround så jeg ved intet om tilslutningen af dem, men på min Receiver (Pioneer SC LX-81) er der kun en udgang til subwooferen, og på bagsiden af den SVS PB13 er der kun XLR og noget RCA af en art...
|
| Til top |
|
| |
abj_eskimo Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2009 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er også som det skal være.. Du tager bare sub out fra din forstærker og kører over i en af SVS'erens RCA inputs, så er der forbindelse.. Begge indgange på SVS'en skal kun bruges i tilfælde af at man har en forstærker der ikke har sub out, og man derfor er nødsaget til at bruge hvad man ellers har af pre outs fra både højre og venstre kanal... Men det er ikke noget du behøver at spekulere på i dit tilfælde, den forstærker ser ikke ud til at mangle noget hvad angår tilslutninger osv..
|
| Til top |
|
| |
Svan Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2009 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
abj_eskimo skrev:
Det er også som det skal være.. Du tager bare sub out fra din forstærker og kører over i en af SVS'erens RCA inputs, så er der forbindelse..
Begge indgange på SVS'en skal kun bruges i tilfælde af at man har en forstærker der ikke har sub out, og man derfor er nødsaget til at bruge hvad man ellers har af pre outs fra både højre og venstre kanal... Men det er ikke noget du behøver at spekulere på i dit tilfælde, den forstærker ser ikke ud til at mangle noget hvad angår tilslutninger osv..
|
|
|
Tak for hjælpen
|
| Til top |
|
| |
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 27 April 2009 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikke om du har fået købt en sub, men ville helt klart anbefale dig at se på Earthquake subs når du ligger i det prisleje.
Jeg har desværre endnu ikke fået en chance for at lytte til dem, men har aldrig hørt noget dårligt om dem. De folk jeg
kender som har hørt både Earthquake og SVS har alle været enige om at EQ vandt med flere længder.
Du kan se deres produkter på http://www.earthquakesound.dk
|
| Til top |
|
| |
Svan Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2009 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas_h skrev:
Ved ikke om du har fået købt en sub, men ville helt klart anbefale dig at se på Earthquake subs når du ligger i det prisleje.
Jeg har desværre endnu ikke fået en chance for at lytte til dem, men har aldrig hørt noget dårligt om dem. De folk jeg
kender som har hørt både Earthquake og SVS har alle været enige om at EQ vandt med flere længder.
Du kan se deres produkter på http://www.earthquakesound.dk
|
|
|
Jeg har anskaffet mig en DD18...
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 27 April 2009 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay:) Så siger jeg mange gang tillykke med købet! Lidt misundelig kan man ikke lade være med at være
|
| Til top |
|
| |
Svan Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2009 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas_h skrev:
Okay:) Så siger jeg mange gang tillykke med købet! Lidt misundelig kan man ikke lade være med at være
|
|
|
Det er skam en dejlig sub
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 28 April 2009 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tro rjeg gerne :) Lyder som noget af et system du har fået bygget dig sammen. Hvornår kommer der billeder? :) (Hvis der
ikke allerede er det herinde..:)
|
| Til top |
|
| |
ole post Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 124
|
| Sendt: 28 April 2009 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej svan hvad måtte du af med for din dd 18 har også kik på sådan en eller dd 15 måske svs ultra 13. men kunne forestille mig at dd 18 hvis man gerne vil hilse på beboerne. mvh ole
|
| Til top |
|
| |
Svan Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas_h skrev:
Tro rjeg gerne :) Lyder som noget af et system du har fået bygget dig sammen. Hvornår kommer der billeder? :) (Hvis der
ikke allerede er det herinde..:) |
|
|
Næ det er der ikke
|
| Til top |
|
| |
Svan Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
ole post skrev:
hej svan hvad måtte du af med for din dd 18 har også kik på sådan en eller dd 15 måske svs ultra 13. men kunne forestille mig at dd 18 hvis man gerne vil hilse på beboerne. mvh ole
|
|
|
Den står til 28.000 kr. vejl. så det var såmænd det jeg gav, plus minus lidt...
|
| Til top |
|
| |