Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 12:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Onkyo menusystem? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Februar 2009 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg læst en del indlæg, hvor der bliver refereret til et håbløst menusystem i Onkyo receivere (specielt brasch skriver dette igen og igen, så vidt jeg husker). Men hvad er det helt konkret med dette menusystem, der gør det umuligt at leve med? Personligt synes jeg også at menusystemet på min aldrende Denon AVC-A11SR er lidt underligt, men jeg bruger det jo højst ca. 2 gange om året, så what's the fuss? Er det bare mig der er unormal, eller hvordan bruger i andre en receiver, der gør at et menusystem kan være en deal-breaker når produktet ellers er tip-top?

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 01 Marts 2009 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

greve skrev:
Nu har jeg læst en del indlæg, hvor der bliver refereret til et håbløst menusystem i Onkyo receivere (specielt brasch skriver dette igen og igen, så vidt jeg husker). Men hvad er det helt konkret med dette menusystem, der gør det umuligt at leve med? Personligt synes jeg også at menusystemet på min aldrende Denon AVC-A11SR er lidt underligt, men jeg bruger det jo højst ca. 2 gange om året, så what's the fuss? Er det bare mig der er unormal, eller hvordan bruger i andre en receiver, der gør at et menusystem kan være en deal-breaker når produktet ellers er tip-top?

det er nok bare mig der ikke kan leve med det, men generelt står tingene ikke rigtigt i den rækkefølge man skal indstille det, det irriterer mig. Så synes jeg menuen ligner noget der er taget fra en segakonsol fra midten af 90'erne. Det er muligt det er bedre i de større modeller. Så generer det mig grænseløst at man ikke bare kan trykke til venstre for at komme tilbage til forrige menu, men man skal trykke på en "return" knap. Ved valg af et andet lydmodus skal man cirkle sig igennem på højre eller venstre pil, man kan ikke vælge direkte. Generelt set er det menuens opbygning og fjernbetjeningen der er problemet for mig.

greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 02 Marts 2009 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Baseret på dette, så vil jeg mene at problemet nok mere ligger i at hvert apparat er forskelligt fra alle andre mærker - jeg kan da nævne 4 ud 4 af mine apparater, som hver især er ret tumpet at betjene (også ud fra dine kriterier), når det handler om menuerne, men vel mest fordi de alle 4 er forskellige fra hinanden - hvis de f.eks. alle kørte Windows ville det vel være lettere generelt, eller hur?

Men der går nok en rum tid før menu-systemer er "Windowsificerede" i tilstrækkelig grad, og indtil da vil producenterne nok bruge forvirringen til at sælge deres appareter sammen, da de jo er så nemme at betjene sammen.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 02 Marts 2009 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

bortset fra indstillingsmulighederne synes jeg det jeg havde på NAD og Denon minder meget om hinanden.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes