Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 15:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: DENON 2809 vs 3808 = 3805? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Evanesco
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Marts 2009 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har fået godkendt en væskeskade på min DENON 3805 af forsikringen tegnet igennem Hifiklubben.

De mener at en teknisk tilsvarende er 2809'eren og ikke 3808'eren. Kan det virkelig være rigtigt???

Håber der er nogen her der kan give en saglig vurdering.

For at et apparat er teknisktilsvarende, skal det som minimum have samme watt, da det er et apparat som primært har med forstærkning af lyd at gøre. At man senere har puttet HDMI og billedopskalering og alt mulig andet ekstra features, er bare ekstra som enten kan benytte eller ej. For mit vedkommende er det kun lyden det kommer an på. Ikke nok med man går ned i Watt men selve lydkvaliteten er uden tvivl ringere, pga. billigere komponenter så som DACs osv. Er jeg helt forkert på den her??

Desuden står der i forsikringsbetingelser, der ikke er afskrivning på produktet i tilfælde af totalskade.

Takker!

Til top Vis Evanesco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Evanesco

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 05 Marts 2009 kl. 01:22 | IP-adresse registreret  

3808 er næsten identisk med min 4306 (mener der er 1 digital indgang til forskel), så jeg er ked af at sige det, men 3808 er din 3805 teknisk overlegen.

3805 er specificeret til at have 5 watt mere i 8 ohm end 2809, derudover har den 1 optisk indgang mere og en lidt bedre Analog til digital konverter og DenonLink.

Der sidder nøjagtigt samme D/A konverter i de to receivere, derudover har 2809 langt bedre autosetup og rumkorrektion og bedre DSP. Derudover er der alle de nye funktionalitet der vedr. HDMI.

Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Sammenlignet med en 2809, så er der 5 kg forskel i vægten på den og en 3805. 2809 vejer 12,5 kg og 3805 vejer 17,5 kg altså samme vægt som en 3808. Jeg har selv en 3805 og jeg ville ikke gå med til at tage en 2809 istedet, den er dårligere konstrueret og har ikke samme store strømforsyning. Jeg ville helt bestemt holde på at den direkte pendant til en 3805 er en 3808 kort og godt.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Peter VTEC skrev:
Sammenlignet med en 2809, så er der 5 kg forskel i vægten på den og en 3805. 2809 vejer 12,5 kg og 3805 vejer 17,5 kg altså samme vægt som en 3808. Jeg har selv en 3805 og jeg ville ikke gå med til at tage en 2809 istedet, den er dårligere konstrueret og har ikke samme store strømforsyning. Jeg ville helt bestemt holde på at den direkte pendant til en 3805 er en 3808 kort og godt.

jeg ville holde på det samme, hvilket måske er relevant, da den nu skal til rep. for 3. gang på 4 måneder, men jeg tror bare ikke det er sådan det fungerer og jeg tvivler ærligt talt på at den nye er ringere, tvært imod

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes