| Forfatter |
|
Thomas86 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2009 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 07 Marts 2009 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg er næsten helt ny indenfor surround sound verdenen, så må ty til lidt hjælp. Jeg har lige kastet fortøjringerne hos de gamle, og vil gerne have noget ordentligt grej i min nye flat. Jeg ville oprindeligt have købt et Bose Lifestyle 28, men da jeg fandt ud af at folk, mere eller mindre, svinede Bose, og jeg selv syntes det var mange penge og små højtalere, er jeg interesseret i at give noget tid og kræfter til noget bedre grej. Jeg skal dog have lidt hjælp, hvis jeg ikke skal ty til Bose's meget lette opsæt...
Data: Disponibelt beløb: 25.000,- DKR Rum str: ca. 32 kvm Opsætning: 5.1 surround Fjernsyn: Muligvis Sony KDL46W4500, læs andet post her... Blu-Ray: Ja, indtil videre Sony BDP-S550
Jeg søgte primært Sony, pga. det OK fjernsyn, og da jeg ligeledes gerne vil have så få fjernbetjeninger som muligt...
Jeg prøvede at kigge lidt på HIFI-klubben.dk, med deres systemer, men de virkede lidt dyre, og jeg ved ikke hvad forskellen på en receiver og forstærker er... Det ser i mine øjne ud til de kan gøre det samme...
Jeg ber' pænt om lidt hjælp i denne jungle, uden at jeg skal betale for meget for, for lidt...
MVH Thomas...
|
| Til top |
|
| |
Thomas86 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2009 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har indtil videre fundet flg. opsætning af højtalere... Nogen kommentare:
DALI IKON 5 højttalersystem DALIIKONS12BK subwoofer
Total: 18.696,- Hvilket efterlader 6.304 til forstærker... i mine øjne ikke meget til dette, men kan muligvis godt strække budgettet, hvis der er nogen der taler meget godt for højtaler systemet... Tillader mig at slette noget, for at lette forståelsen, så BD ikke indgår i dette regnestykke...
Så ved jeg så ikke hvilken receiver/forstærker jeg skal have...
|
| Til top |
|
| |
act_dk Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 07 Marts 2009 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
M&K Sound 750 THX...
http://www.mksoundsystem.com/default_2.htm
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 07 Marts 2009 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forskellen på forstærker og reciever er at forstærkeren er uden radiofunktion og som nævnt i den anden tråd, køb brugt
Mht. reciever så led efter en Denon 2808 eller 2809, de kan findes brugt eller på Hifiklubbens "demo-hjemmeside" til lige godt og vel 5000kr.
Indeholder tilstrækkelig med power og alle de nye formater. __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Thomas86 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2009 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
act_dk skrev:
M&K Sound 750 THX...
|
|
|
Ja, tog mig en gang søgning eller 2 på google, at finde lidt omkring dem... Der er vist delte holdninger, generelt gode, men de eneste priser jeg har kunnet finde indtil videre er fra CSO og nummer 2, og da jeg ikke går ud fra det er sæt, er det måske meget god kvalitet, men også peberet...
Tell me if I'm wrong...
Hattori Hanzo skrev:
| Ellers mht. dit indkøb af et surroundsystem, så køb brugt for så vidt muligt, der er mange penge at spare derude, både når det kommer til højttalere samt reciever og BluRay-afspiller, eller sagt på anden måde, 25.000kr får hurtigt ben at gå på ved nyindkøb. |
|
|
Beklager, enten har jeg overset denne, ellers har du tilføjet efter jeg har svaret... either case, i missed it...
|
| Til top |
|
| |
Thomas86 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2009 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hattori Hanzo skrev:
...de kan findes brugt eller på Hifiklubbens "demo-hjemmeside"... |
|
|
Har prøvet at google lidt, men er blank til hvad der her er tale om, eller hvor ejg finder dette...
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 07 Marts 2009 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal de 25.000 også dække tv og bluray? For så skal du nok ændre overskriften eller i hvert fald gøre opmærksom på det. ...og hvor meget er der så tilbage til forstærker/receiver og højttalere?
|
| Til top |
|
| |
Thomas86 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2009 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
De 25 K er kun til surround delen... Har dog medtaget min nuvalgte BD, hvis folk havde bedre forslag, eller der fandtes en mere integreret løsning...
Har ændret det, da du har ret i at det var en smule misvisende...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Marts 2009 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du går ind på Hifi-klubbens hjemmeside...vælger derefter "Forum"...og dernæst igen "Oprydningssalg" __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Thomas86 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2009 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
taxa... Den lå og gemte sig deroppe i toppen... (I'm a total N00B  )
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 07 Marts 2009 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
act_dk skrev:
M&K Sound 750 THX...
|
|
|
Kan kun tilslutte mig dette!
Fås ikke bedre til prisen...
Synes Otto fra AV-precision har snakket om at han sælger sættet for 24K...
|
| Til top |
|
| |
Thomas86 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2009 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Marts 2009 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville vælge en anden Sub, Velodyne 800i som kan købes til de cirka 5000kr på nettet.
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1770&zoneid=1
Højttalersystemet er jo nu engang subjektivt som noget, ville selv vælge B&W men det er grundet egen præference så det er svært at bruge til så meget.
Når det så er sagt så er Ikon-serien også en god højttaler til prisen, og vil kun foreslå dig at komme ud og lytte til forskellige systemer inden køb. __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Marts 2009 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas86 skrev:
Men kan selvfølgelig være heldig at finde forstærkeren brugt, men har ikke fundet dette endnu... Men er dette så en helt åndsvag opsætning?
|
|
|
Der er flere demomodeller af 2308 til salg inde på Hifiklubbens hjemmeside. Forskellen på 2308 og 2309 er minimale. Har samtidigt en kammerat der har 2308, som klarer det til Ug spændt foran B&W683, HTMS61 og B&W685, så kan kun anbefales herfra. __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Thomas86 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2009 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ug?
Og så har jeg, lidt som du siger, dog svært ved at se forskellene mellem 2308 og 2309... men der må da være noget betydeligt til 1000,-...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Marts 2009 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
UG som i det gamle ordsprog "til Ug, kryds og slange"...eller sagt på anden måde "klarer det fornemt" ;-)
Mht. forskellen imellem 2308 og 2309 så mener jeg at den for så vidt er softwarerelateret, hvilket vægten også indikerer. 2308 vejer 0,5kg mere end 2309, hvilket man jo kun kan studse lidt over __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Marts 2009 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige søgt lidt på nettet, og umiddelbart ser det ud til at 2308 ikke kan decode Dolby TrueHD og DTS-MA HD. Dette er selvfølgelig heller ikke nødvendigt hvis din afspiller kan decode dette, men måske er de 1000kr ekstra givet ud ok alligevel. Det er jo som altid en afvejelse.
Min kammerat kører dog kun selv i PCM, hvilket 2308 klarer uden problemer, så de forskellige lydformater eller mangel på samme er ikke et issue for ham. Det bliver ikke bedre end PCM __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Thomas86 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2009 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg nu skal fremtidsikre mit anlæg bedst muligt, vil det så ikke være bedst at investere i en god forstærker... Jeg tænkte på 2909 og så spare lidt på højtalerne, da jeg så løbende kan udskifte disse...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Marts 2009 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas86 skrev:
| Hvis jeg nu skal fremtidsikre mit anlæg bedst muligt, vil det så ikke være bedst at investere i en god forstærker... Jeg tænkte på 2909 og så spare lidt på højtalerne, da jeg så løbende kan udskifte disse... |
|
|
Vil vove den påstand at den bedste fremtidssikring er at investere i de bedste højttalere muligt her og nu. Køber du specielt brugte højttalere, har den største afskrivning allerede fundet sted, samtidigt med at den gode lyd er den samme. Ligeledes kommer der ikke en ny revolutionerende teknologi som gør dine højttalere forældet fra år til år, som det kan gøre sig gældende med andet "hardware-HIFI".
Et sæt gode kvalitetshøjttalere har ingen problem med at klare de 10år hvis de bare bliver passet godt på. Straks noget helt andet med en forstærker eller surroundreciever, hvor livstiden må siges at være noget kortere som udgangspunkt.
__________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |