Bitstream kan den kun med "core-DTS" - som er den "simpleste" og mindste udgaveaf DTS.. Lidt old-school kan man sige.
Muligvis skal du skrue op for subwooferen.. men reelt burde receiveren behandle det ens.
Jeg har haft A_B testet med en Bluray hvor der var musik på scener som underlægning. Der var KLAR forbedring med HD-lyd i LPCM, hvorimod den "almindelige" DD5.1 eller DTS 5.1 lyd var tydeligt mindre defineret og klar - altså komprimeret.
Det giver god mening, da det modsvarer forskellen på "mp3 vs. cd-lyd".. eller komprimeret vs. ukomprimeret.
(Jeg har Onkyo 805, som ellers godt kunne dekode HD-formaterne hvis
altså PS3 kunne bitstreame.. men deet kan den desværre ikke. ØV.)
DD5.1 og DTS 5.1 er som udg.pkt. jo komprimeret og begrænset i båndbredde - hvor de nyere HD-formater er klar overlegne - både med 7.1 kanaler som mulighed, samt væsentligt større båndbredde. DTS-HD-MA og ukomprimeret PCM som også kan forefindes på BluRay er jo ukomprimeret og fåes ikke bedre.. før der kommer nye standarder for hvor god lyd der optages og gemmes på "forbruger-medier".
Der har tidlgiere været talt om at man ved dekodning i afspilleren nogle gange mister det boost på 10dB der skal tillægges subwooferen, for at opnå tilstrækkeligt dynamisk spændvidde i LFE-signalet. Der skal man altså måske sætte subben højere. Men det kan du evt. prøve med en DVE eller anden kalibrerings-DVD og så prøve med bitstream og LPCM... AB-testning af enkelt-kanalerne kan afsløre denne forskel.
Ellers.. ved jeg ikke.
Du kan evt. vælge at prøve at køre med bitstream ved DVD, og LPCM med BluRay.
Har du prøvet med BluRay endnu? Der kan du evt. prøve med 5.1 bitstream, og så HDlyd via LPCM og se hvad der er bedst. HD-lyden burde være klart bedre end "old school" DD5.1 / DTS5.1
Det høres lettest med musik, hvor der er mere kontinuerlig lyd med detaljer vs. Boom-effekter i actionfilm.

Men - umiddelbart lyder det til at det virker..om du er tilfreds eller kan blive det.. det må vise sig.
Det var forresten lidt svær helt at regne ud hvad der lød værre...lpcm eller bitstream..
"Har lige prøvet en A/B lyttetest, og synes der er STOR forskel på lyden
når man vælger om ps3'en skal udsende via bitstrem eller lpcm. (Selvom
jeg afspiller en dvd film med normal dts). Bagkanalerne bliver meget
mere dominerende og sub-wooferen mere passiv. Det synes jeg er lidt
mystisk? Burde min receivers dekodning og ps3'ens dekodning ikke
resultere i samme mængde information i hver kanal? Og da det overføres
digitalt påvirker det vel ikke alle de indstillinger jeg har lavet på
min receiver?"
Er det PS3-dekodningen til LPCM der lyder dårligt ifht. Bitstream?
(Gik ud fra at LPCM lød "anderledes".../ skidt..)
Mvh. Offcourse