Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 12:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: H/K AVR-330 eller 4550,5550?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CRiM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Hej med jer

Jeg står og skal igang med at købe noget Surround Sound, til min kommende hjemmebio :o). Jeg har intet købt endnu, men har fået skrabet en del penge sammen. Men har svært ved at finde ud af hvad jeg skal starte med, Højtaler, forstærker eller projektor. Men nu er jeg måske komme frem til at forstærkeren og højtalerne skal købes først. Og har derfor været ved at kigge på Harman Kardon, da det lyder til at være RIGTIG godt, MEN jeg vil helst ikke meget over 5000kr, og har derfor kigget på H/K 4550 & 5550, og deres nye modeller AVR-230 & AVR-330. og vil derfor gerne høre om der er nogen der kan give mig et hint til hvad for en jeg skal købe??

Har brændt mig lidt varm på AVR-330, som kan købes til 4990kr hos www.audiosound.dk

Og hvis du har tid må du også meget gerne komme med et forslag til nogle rimlig gulv højtalere, MEN stadig ikke for dyre, og gerne nogen som man også kan får nogle gode baghøjtaler osv.. til sener.

P.s. Har læst mig til at folk ikke syntes så godt om HIFI-Klubben rundt omkring i landet, jeg kan lige tilføje at dem i Århus absolute heller ikke er til at snakke med.

Til top Vis CRiM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CRiM

jfinderup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Februar 2004 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Hej

Hvis jeg var dig, ville jeg starte med af vælge højtalere, frem for forstærker. Lavede selv den fejl at brænde mig fast på en forstærker, og derefter købe højtalere, hvorefter det viste sig at forstærkeren nok er en anelse i underkanten af hvad den burde være til de højtalere jeg har, emn de spiller nu godt alligevel. Læs evt. deres udemærkede købeguide har på siden:

http://www.hifi4all.dk/content/templates/artikler.asp?articl eid=340&zoneid=2

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Februar 2004 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke du kommer til å angre hvis du kjøper en 330. Jeg har selv brukt de to siste ukene til å lese tester og lytte til forskjellige receivers i prisklassen 5-8000 kr. Etter å ha lest alt av tester var det ingen tvil i mitt hjerte, det skulle bli en Pioneer VSX AX3. Men det var før jeg hadde hørt den, den var ok i surround, men i stereo spillte den tynt, den hadde heller ikke kraft til å sette bassmembranene i sving, og det fikk meg til å vurdere hvor mye vekt jeg skal legge på effektmålinger i fremtiden. For både AX3 og AX5 har kommet ifra alle labtests med heder og ære. Jeg har ennå ikke gitt opp håpet helt med AX3'en, skal ta en siste tur inn til Tapeconnection for å sjekke om det jeg hørte stemmer.

Men så over til noe helt annet, AVR 330'en. Den blir jeg bare mere og mere fornøyd med, har så langt sett 2 filmer og lyttet til ca 3 timer musikk (det har gått nonstop siden jeg kom hjem). Jeg hadde før en Yamaha RX-V440, sammenlignet med den så får 330en høytalerene (Blue Diamond) til å fremstå ennå litt større og mere sammenhengende. Den overrasker meg også med å være langt bedre i surround, det er mere dynamikk i lyden, og jeg hører nye lyder i absolutt alle høytalerene selv om jeg har sett filmene mere enn en gang før. 330 ser ikke så stor ut på papiret, men i min virkelighet tror jeg den mer enn tilstrekkelig.

Og med tanke på kjøp så vil jeg anbefale deg å ta turen innom Expert i Bruns Galleri. Jeg kjøpte min der, og prisen var slett ikke avskrekkende sammenlignet med audiosound. Da refererer jeg til prisen etter forhandlingene var over. Servicen der er nok også kanskje en tann bedre?

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes