| Forfatter |
|
nimand Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 147
|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal have købt receiver og DVD til mine kommende KEF-højtalere og ville i den anledning høre, hvilket af følgende H/K setups jeg bør vælge.
Højtalerne er KEF Q5 (front), Q8s (bag), Q9c (center).
H/K:
- Enten receiver 1550, 2550 eller 3550 samt DVD 21 eller DVD 30!
- Eller: Limited Edition receiver 505 samt DVD 506!
Da jeg er total noob på HIFI området, vil jeg gerne vide lidt om, hvilken receiver der kan trække ovenstående højtalere tilfredsstillende og hvilken DVD der er pengene værd (skal bruges 70% til film og 30% til musik) ift. ydelse/features osv.
Jeg ved meget er en smagssag, men kom med nogle hints/meninger, da jeg er lidt i vildrede. Prismæssigt er alle sammensætning af ovenstående H/K modeller muligt, hvorimod de dyrere modeller er lidt for meget ift. at det er et førstegangs "ægte"-hifi køb.
/nimand
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
har du behov for at kunne afspiller DVD-Audio?? hvis ikke synes jeg du skal kigge lidt på dvd25. dvd30 er en dvd25 med dvd-audio ...
mht til receiver, ville jeg nok gå efter 3550, hvis det skal være en af dem du har nævnt. ellers kan du spare penge hvis du handler brugt.
|
| Til top |
|
| |
nimand Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel--> Jeg har kun mulighed for DVD 21 og DVD 30 samt 1550, 2550 og 3550 da jeg kan få en god portion rabat det sted jeg køber.
Jeg har spekuleret lidt på DVD-Audio...hvad er det præcist (udover et bedre lydformat end sikkert alm. audio) og på hvilke skiver gengives lyden i dette format?
/nimand
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil som Witzel også anbefale H/K fra 3550 og op. Jeg synes de små modeller har en tendens til at være lidt for "skrabede" mht. til features, men det afhænger jo af hvad man har brug for. Kan du evt. holde dig lidt endnu (4-6 uger vil jeg gætte på), så kan det være at x550-modellerne falder yderligere i pris når de nye modeller (x30) kommer til landet i større mængder?.
DVD-30 er bestemt en lækker maskine, men jeg ville også hellere "nøjes" med 25'eren og så til gengæld købe en lidt dyrere receiver.
/U.
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
nimand skrev:
witzel--> Jeg har kun mulighed for DVD 21 og DVD 30 samt 1550, 2550 og 3550 da jeg kan få en god portion rabat det sted jeg køber. |
|
|
Det lyder som AVR3550 og DVD30 for mig så
nimand skrev:
Jeg har spekuleret lidt på DVD-Audio...hvad er det præcist (udover et bedre lydformat end sikkert alm. audio) og på hvilke skiver gengives lyden i dette format? |
|
|
DVD-A er højopløsningsmusik i 2 eller 6 kanaler. Formatet findes kun på specielle DVD-A skiver, og udvalget er ikke kæmpestort, men det er en meget rar bonusfunktion efter min mening. Desuden er DVD30 allround end bedre maskine (og pænere) end DVD21 (stadig efter min mening).
/U.
|
| Til top |
|
| |
nimand Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med limited edition sættet? Udseendet tiltaler mig mere end "det gamle" sæt. Men jeg ved ikke, hvordna ydelsen/feature er på lim. ed. ift. den gamle serie?!
/nimand
|
| Til top |
|
| |
zaph Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er også lige en anden ting man skal tænke på der gør at en dvd30 ikke bare er en 25er med DVDA.
DVD30 har Progrsseive scan på PAL kilder hvilket DVD25 ikke har.
Jeg ejer en god blanding af DVDer som både er Pal / NTSC så jeg ville helt sikkert foretrække 30eren
Link til anmeldelse af DVD25
Anmeldelse
Progressive scan
Forklaring
Rasmus Lauridsen
|
| Til top |
|
| |
jfinderup Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
nimand skrev:
|
Hvad med limited edition sættet? Udseendet tiltaler mig mere end "det gamle" sæt. Men jeg ved ikke, hvordna ydelsen/feature er på lim. ed. ift. den gamle serie?! |
|
|
Jeg har det omtalte LE sæt stående, og jeg kan kun sige at jeg er yderst tilfreds... med stereo lyden, da pengene ikke lige er til udvidelse p.t. . Designmæssigt kan jeg også bedre li de nye en de gamle, men hvordan de er ydelsesmæssigt (hvilket jo er det vigtigste) ved jeg ikke hvordan den klarer sig, da jeg aldrig har lagt øre til deres gamle modeller. Der er dejligt stort display, og brugerfladen er ekstrem god, og der er også en række forskellige features, såsom speaker xover, bass mangement, stereo bypass m.m.
Som sagt har jeg kun brugt den til stereo indtil vidre, så jeg ved ikke hvordan den klarer snurrerundtlyd, og det er vel væsentligt hvis du ser 70% film. __________________ /Jfinderup
|
| Til top |
|
| |