Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 22:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Vurdering af muligt surround (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
amnesia
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 19 Maj 2009 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Jeg står overfor at ville have lidt surround ind i lejligheden, efter jeg har erhvervet mig mit nye 46" Panasonic TV sidste år.

Jeg er i den sammenhæng kommet frem til følgende, som jeg har mulighed for at købe til rimelige penge brugt. Højttalersætte har jeg set mig temmelig varm på og modtaget godkendelse fra damen, så det ligger rimelig fast, medmindre der er nogen af jer eksperter der har noget frygteligt negativt at sige omkring det.

Mit største dilemma ligger ved surround receiveren, som jeg skal have fundet. Jeg regner ikke med at kunne finde en fornuftig receiver med hdmi, så der skal bare være digitale optiske indgange, som jeg kan tilslutte mit mediecenter - hvor jeg ser hd-film og andet. Derudover skal jeg have tilsluttet min xbox360, min xbox samt selvfølgelig lyd fra fjernsynet. Jeg vil sansynligvis også bygge mig en ekstra computer, som skal fungere som jukeboks med touchscreen, som skal tilsluttes - men dette ligger stadig på tegnebrættet.

KEF KHT2005.2 Højttalersæt

http://www.areadvd.de/english/kef_kht_2005_mk2.shtml

Yamaha RX-V650

http://www.yamaha-hifi.com/products.php?idcat1=1&country =MD&idcat2=2&lang=d&idcat3=2&idprod=1103& ;archivset=1&newsset=0

Da jeg som sagt ikke er nogen expert på området, søger jeg vejledning fra nogen af jer - der er mere kendt indenfor genren. Det vil selvfølgelig ikke gøre noget, hvis det var muligt at få en fysisk lidt mindre receiver til at drive det hele, da jeg samtidig er igang med at lede efter nyt tv-møbel, som skal kunne indeholde alt det ovenstående. Her har jeg lagt mærke til at Yamaha er lidt halvstor modsat andre receivere - men størrelsen er dog ikke vigtigere end den bedste lyd til pengene.

Håber der er nogen der vil bruge lidt tid på at poste lidt hjælp til opbygning af mit første surround system :-)

Til top Vis amnesia's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amnesia

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 Maj 2009 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Kender ikke de konkrete produkter, men KEF plejer at være i orden. Yamaha spiller i reglen OK, de kræver blot en ingeniøreksamen at betjene - eller at du bruger en uges tid med at kigge i manualen (gælder osse stort set alle andre produkter i denne klasse).
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

amnesia
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 19 Maj 2009 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Det med yamaha'en ligger som nævnt heller ikke fast. Hvis der er nogen andre alternativer i samme klasse med nogenlunde samme tilslutningsmuligheder og ydelse, så tager jeg gerne det med i overvejelserne.
Til top Vis amnesia's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amnesia

Luggelaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 19 Maj 2009 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Tja, hvis du ikke vil have en Japaner stående, kan danske NAD, og engelske Arcam da være rigtig gode alternativer.

Specielt har jeg selv set mig lidt varm på Arcams FMJ AVR600(Ikke at jeg har behov for en ny reciver, overhovedet. Det kan jo være hyggeligt bare at læse om nye produkter.).

http://www.arcam.co.uk/products,fmj,AV-Amplifiers,AVR600.htm #

Arcam er ikke helt dumme til at lave HIFI, og jeg kan se at HIFI klubben føre Arcam, selv om der på deres side kun står at de har solo serien, og den reciver jeg henviser til i linket er fra deres FMJ serie. Mener også der er en hifi biks i århus der fører arcam. Hvad prisen er,

Bare en lille ide.

Til top Vis Luggelaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luggelaj

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes