Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 03:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: 15.000 kr til surround - Hva kan jeg få? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Stroyer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 20 Maj 2009 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Mojn,

Jeg står i den situation at konen allernådigst har givet mig lov til at lave et lille indkøb når vi skal flytte i vores nybyggede hus lige om lidt.

Jeg har fået 15.000kr at gøre godt med, og ville gerne se om det ikke var muligt at få noget nogenlunde anstændigt lyd for de penge. Her er der tale om 5.1(2) højtalere og en nogenlunde surround reciever.

Jeg ville gerne have noget surround til stuen (stue på 5x5m). Jeg vil gerne have nogle mindre højtalere med stor lyd.

Jeg skal bruge dem til film og Rock musik (VOLBEAT, Metallica, Eluveitie, Svatsot osv.)

Jeg har kigget en del på nogle forskellige s "færdige" sæt fra bl.a. Pioneer men det er ikke lige mig. Har kigget en del på KEF KHT 5005.2 som jeg egentligt godt kan li. Har desuden se mig en smule lun på noget harbosound - Er det til at have med at gøre?

Hvad angår reciever har jeg ikke så meget forstand på tingene men har fra mange folk hørt at Onkyo skulle være det hotte lidt for tiden. Var nu ellers også glad for min NAD742.

Jeg er på ingen måde hysterisk med lyden dog skal det helst ikke være noget Cervin Vega - Dem har jeg hørt i Hifiklubben og dem var jeg ikke begejstret for!

Håber der er nogle venlige mennesker som kan give mig en hånd

/Mvh

Til top Vis Stroyer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stroyer

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 Maj 2009 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har lige solgt min onkyo 805 til 3800, den var som ny. Den er super, måske også lillebroderen 705. Det er en ordentlig basse, næsten ½ meter i dybden...Den kan ihvertfald spytte nogle watt fra sig....De ht. du spørger til kender jeg ikke.

mvh. per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

6000JGA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Maj 2009 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Hej med dig :)

Hvis jeg var dig ville jeg fokusere på et dali concept surround sæt. De kan købes i enhver hifiklub. Selve højtæleren er en "all around" dvs. at den stort set klarer sig godt til alt slags musik. 
Jeg har stødt over nogle gode tilbud som jeg mener du burde tage en tanke over.

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=118426

et rigtigt godt tilbud på et gangske fornuftigt surround sæt! Du kan altid tage ned i hifiklubben og give det et lyt. Dan dig et indtryk af hvad du leder efter og gerne vil ha.

tilbage til mit forslag. Du siger du har 15000 kr at gøre godt med. de 6000 er brugt så der 9000 tilbage til surround forstærker/reciever og kabler mm.

Hvis du nu køber en rigtig god og fornuftig forstærker kan du senere hen i livet altid opgradere, hvis du engang finder det nødvendigt. Det ku fx være.

http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/nad_t7 47_surround_receiver_grafit.htm

Denne her fætter er strømstærk og er smækket op med en masse indgange og ny teknologi.

Alt i alt med højtælere forstærker og kabler mm vil det nok ikke helt blive 15000 men det gør vel ikke noget ? :D

hvis du nu ikke er til brugt så kan du jo ligge en lille slat mere i beløbet og købe alt sammen fra nyt af.

Det var hvad jeg ville have gjort i din situation! held og lykke med at finde det rigtige til dig !!

Til top Vis 6000JGA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 6000JGA

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes