| Forfatter |
|
Lethvig Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 03 Juni 2009 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Har et sæt Dali mentor 6, front højttalere og noget skidt af bag og center. Hvis jeg nu skal have noget der passer til Mentor men ikke har lyst til at punge ud med penge på nivau med mentor vokal eller lcr, hvad kan der så fra eksperterne anbefales som klangmæssigt passer til mentor serien
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 03 Juni 2009 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Centeren bør være din prioritet, baghøjtalerne er ikke så vigtige. Du kunne jo spørge i Danmarks Hifi Klub, hvad de mener om problemet. Dali er jo deres mærke .
|
| Til top |
|
| |
Lethvig Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2009 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for info
da jeg ikke lige bor ved siden af en hifi klub, sendte jeg spørgsmålet videre til jer alle herinde
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2009 kl. 05:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, de tager vist telefonen...
|
| Til top |
|
| |
Lethvig Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
Jamen, de tager vist telefonen...  |
|
|
Ja det de da nok, men hvad tror du lige selv at en hifi klub ansat ville svare hvis jeg spurgte om hvad af højttalere der passede bedst til mentor men ikke var en mentor, nok noget andet der er næsten så dyrt. I fobindelse med køb vil jeg sgutte spørge een til råd som også sælger varen...
|
| Til top |
|
| |
Mrhviid Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske Ikon Vokal 1 eller Vokal 2 kunne "matche" dine Mentors? Det er bare et gæt... Ellers er jeg enig med mollecon. Centeren bør matche fronthøjtalererne så godt som muligt. Baghøjtalerne er ikke nær så vigtige. Hvis jeg var dig (og hvis Ikon-seriens cenerhøjtalere ikke matcher dine Mentors) så ville jeg bide i det sure (Læs: dyre) æble og anskaffe mig en Mentor LCR. Baghøjtalerne er ikke nær så vigtige. Der ville jeg finde nogle billige dipoler. Eltax HT-2 laves vist desværre ikke længere, men var ellers glimrende til prisen. Brugte dem selv til som baghøjtalere til mit Snell-setup. Hvis du ikke kan finde Eltax'erne, så vil jeg anbefale dig at samle nogle billige dipoler op som baghøjtalere... de behøver ikke at være et lydmæssigt 100% match med dine fronter, men lyt dig frem til nogen der lyder "derhen af". Et par bud kunne være: http://www.harbosound.dk/shop/hs82-baghoejttalere-234p.html http://tapeconnection.dk/Hoejtalere.aspx?id_category=65& product_number=1044531 Uanset... med en center der matcher dine fronter lydmæssig og et par kavlificerede dipoler bagved skulle der være massevis af snurre-rundt lyd til mange gode film oplevelser...
|
| Til top |
|
| |
Lethvig Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2010 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
selvom det har taget et stykke tid, så har jeg "bidt" i det sure æble og skaffede mig en mentor vokal som center. det har jeg godt nok ikke fortrudt. det er en ordenlig kleppert den center. har også fået mig een mentor lcr som jeg brugte som center indtil vokalen blev købt. DETTE BARE EN LILLE OPDATERING AF DENNE GAMLE TRÅD :)
|
| Til top |
|
| |
jsj1 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 23 November 2010 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej lethvig, må jeg spørge om du synes det var investeringen værd, at købe din(e) centerhøjttaler? Spørger fordi jeg selv skal til at bestemme mig
for om og hvilken center jeg skal vælge. Har Mentor 6LE
|
| Til top |
|
| |
Lethvig Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2010 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jsi1
ja det var alle pengene værd.. det har jeg ikke fortrudt. min mentor vokal gør altså meget for stemmerne. så det kan jeg kun anbefale..
|
| Til top |
|
| |
jsj1 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 23 November 2010 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oki , må ud og lytte den selv også, tak for info
|
| Til top |
|
| |
SuckyBoyfriends Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 520
|
| Sendt: 23 November 2010 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mrhviid skrev:
Måske Ikon Vokal 1 eller Vokal 2 kunne "matche" dine Mentors? Det er bare et gæt...
Ellers er jeg enig med mollecon. Centeren bør matche fronthøjtalererne så godt som muligt. Baghøjtalerne er ikke nær så vigtige. Hvis jeg var dig (og hvis Ikon-seriens cenerhøjtalere ikke matcher dine Mentors) så ville jeg bide i det sure (Læs: dyre) æble og anskaffe mig en Mentor LCR.
Baghøjtalerne er ikke nær så vigtige. Der ville jeg finde nogle billige dipoler. Eltax HT-2 laves vist desværre ikke længere, men var ellers glimrende til prisen. Brugte dem selv til som baghøjtalere til mit Snell-setup. Hvis du ikke kan finde Eltax'erne, så vil jeg anbefale dig at samle nogle billige dipoler op som baghøjtalere... de behøver ikke at være et lydmæssigt 100% match med dine fronter, men lyt dig frem til nogen der lyder "derhen af".
Et par bud kunne være: http://www.harbosound.dk/shop/hs82-baghoejttalere-234p.html http://tapeconnection.dk/Hoejtalere.aspx?id_category=65& product_number=1044531
Uanset... med en center der matcher dine fronter lydmæssig og et par kavlificerede dipoler bagved skulle der være massevis af snurre-rundt lyd til mange gode film oplevelser... 
|
|
|
Vil gerne ydmygt være uenig. Har selv kørt med B&W DS3 og concept 1 som bagkanal.
Efter jeg fik en "ordentlig" bagkanal er hele lydbilledet blivet MEGET bedre. Man hører de detaljer i bagkanalen som man skal og ikke bare små støj!
Så brug penge på nogle ordentlige bagkanaler.
|
| Til top |
|
| |
Lethvig Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2010 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
leder selv efter nogle gode baghøjttalere.. til mit set op.. vil helst have nogle der skyder lyden rundt ala dipol eller ligende..
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2010 kl. 01:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først til lykke med trådstarters vellykkede resultat. Du har naturligvis ret i, at sælgeres råd bør modtages med en passende portion skepsis... .
Sucky, det er jo et spørgsmål om prioritering. Vi siger ikke, at baghøjtalere intet betyder - vi siger blot, at center/front-relationen er vigtigere.
|
| Til top |
|
| |
SuckyBoyfriends Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 520
|
| Sendt: 24 November 2010 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
Først til lykke med trådstarters vellykkede resultat. Du har naturligvis ret i, at sælgeres råd bør modtages med en passende portion skepsis... .
Sucky, det er jo et spørgsmål om prioritering. Vi siger ikke, at baghøjtalere intet betyder - vi siger blot, at center/front-relationen er vigtigere.
|
|
|
Baghøjtaleren er den vigtigste af ALLE højtalere.. Muahahaha..!:)
Spøg til side.. Det er helt sikkert den sidste del man opgradere i surround af højtalere, men mange glemmer at gøre det.. Kender flere med lækre anlæg hvor bagkanalen stinker.. Synes bare det sænker den samlede oplevelse meget hvis baggrunden kun er støj..
|
| Til top |
|
| |