| Forfatter |
|
Thomas Geil Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2009 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 332
|
| Sendt: 03 Juni 2009 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Setup : dali blue serie 8008 c1000 r1000 Denon Avr 3802 dvd2900
Mener min gamle denon forstærker hed noget med pma 920, og den kunne virkelig håndtere mine dali 8008.
Jeg solgte desværre forstærkeren til fordel for en avr3802 og surround sound, sys ikke rigtig jeg opnår et tilfredsstillende
resultat når jeg hører musik i alm stereo det virker lidt tamt og bassen virker "løs" tror ikke helt på opgivelsen af 7 x 105w i
8 ohm. Kunne jeg ha brugt min gamle forstærker som effektforstærker til fronterne? Har fundet en pma 1560 til 2000,- men
vil gerne sikre mig at den kan bruges sammen med min avr3802. Har aldrig haft andet end en integreret forstærker så har
derfor ikke rodet med pre out og in, mener der er pre out på min avr 3802 men hvordan med pma1560? kan den anvendes
ell er der mere oplagte alternativer? vil ikke ha nogle store monoblokke stående hvis jeg kan undgå det, tror måske også
det er overkill til dali 8008.
Et lille sidespring.
Jeg har lige fået ekstra bund i mit setup med en nyindkøbt diy sub, Hypex DS 8 forstærker med to 10" peerless enheder
(aktiv + slave enhed) hvilket jo hjalp en del. Subben skal slagtes når jeg har fået fingre i nogle andre enheder, det skulle
gerne blive til to subber med tre enheder i hver (1 aktiv+2slaver). Ville helst ha 12" peerless xxls enheder men prisen siger
nok 10" desværre :-( Nå arb. kalder........ sucks
|
| Til top |
|
| |
HIFI-Hippo Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 239
|
| Sendt: 04 Juni 2009 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det lyder jo ellers som et fint set up, så kedeligt at du har den oplevelse. Men heldigvis kan det du foreslår godt lade sig gøre :)
Jeg har haft præcis samme problem selv, bare med en anden receiver og forstærker fra Denon. Men det du gør er at smække et kabel i din pre-out på din receiver og over i den PMA 1560 som du også smækker højtalerne på. Mht. til PMA 1560 kan du bare sætte kablet i f.eks. AUX udgangen eller CD udgangen. Du vælger selv hvilken udgang. Den behøver ikke have en pre-out, det er kun din receiver der skal have det. Tjek bag på den og se om den har en. Så virker den integrerede forstærker som effektforstærker på fronterne.
Når de to er sat sammen skal du nok sætte volumen på halv på PMA 1560'eren, ellers kommer der nok næsten ingen lyd ud af fronterne. Men prøv dig frem. Min erfaring var at den fik højtalerne meget bedre med, bassen blev bedre og lyden løftet.
Medmindre du vil bruge PMA 1560'eren til noget andet var det måske en ide at købe en rigtig effektforstærker. Så behøver du ikke indstille lyd eller noget. Hvilke der passer sammen med Denon vil jeg dog ikke gøre mig helt klog på, der må andre træde til :)
Jeg håber det hjælper 
__________________ One Happy Hi-FI Hippo
Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8
|
| Til top |
|
| |
Thomas Geil Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2009 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Har ikke en pma 1560 stående, overvejede at købe en til formålet. Det med at bruge en alm indgang som cd ell aux havde
jeg slet ikke tænkt på, hmm jeg er vidst ikke alt for kvik :-( Jeg har kigget lidt på NAD´s modeller og kan se der er nogle
stykker at vælge imellem i 2000,- kroners klassen, men som du selv er inde på ved jeg om det er noget der matcher mit
setup. Tak for svaret iøvrigt, det var pænt af dig HiFi-Hippo
|
| Til top |
|
| |
Thomas Geil Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2009 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænker på Nad's effekt forstærkere, 216 THX og c272. Er der nogen der kører noget tilsvarende sammen med denon´s
avr38xx modeller ?
|
| Til top |
|
| |
JBLBA Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 04 Juni 2009 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har prøvet en 3805 og en nad 218 THX på mine gamle jbl højtaler og det gik fint
|
| Til top |
|
| |
Thomas Geil Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2009 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok lyder godt, tror jeg vil give det en chance. sys c272 ser lovende ud, og da jeg bruger mit anlæg 90% til film/tv og 10% til
musik betyder "lyd billedet" måske knap så meget. Ret mig hvis jeg er helt gal på den.
|
| Til top |
|
| |
HIFI-Hippo Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min umiddelbare mening er at jeg ikke tror at det vil gøre det store ved lydbilledet, hverken til film eller til musik. Men jeg skal stadig ikke gøre mig til ekspert da jeg ikke har rodet med anden end Denon i sådan en opsætning. Men ved tilbage og sig hvad det blev til, man er vel nysgerrig nok til at vide hvad du fandt ud af
Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8
|
| Til top |
|
| |
Thomas Geil Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja selvfølgelig skal nok lige give besked mår jeg får fat i en effekt forstærker. Der kommer nok også noget i forbindelse
med sub byggeriet, skal lige blive enig med mig selv om hvilke enheder jeg skal købe. En 12" sub ell to 10" ? kan ikke helt
blive enig med mig selv. :-) God weekend
|
| Til top |
|
| |
Thomas Geil Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2009 kl. 05:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det jeg har fundet ud af indtil videre, er at et par monoblokke måske alligevel er den bedste løsning  Læste en gammel
artikel om Denons Poa-6600a mono blokke og synes de ser lovende ud, virker også til at være i et rimeligt prisleje brugt. Kan
se der er flere herinde der mener det er et dårligt match med Dali, noget med at diskanten bliver for skinger  holder det?
|
| Til top |
|
| |
HIFI-Hippo Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2009 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har aldrig roddet med mono blokke må jeg nok indrømme. Men hvis du allerede kan lide Denon/dali kombinationen som det er, så tror jeg ikke at du vil synes det bliver værre med et par mono blokke. Det er rigtigt at de to mærker kan virke hidsige sammen, jeg har personligt altid godt kunne lide det.
|
| Til top |
|
| |
Thomas Geil Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2009 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder fornuftigt, tror jeg vil gøre forsøget. Det sidste sæt poa-6600a jeg faldt over var solgt en time før jeg ringede så må
væbne mig med tålmodighed indtil videre.
Tak for input indtil videre
|
| Til top |
|
| |
Thomas Geil Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2009 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har tålmodig kigget efter denons monoblokke poa-4400a og 6600a plus stereo effetkforstærkere poa 2200/2400 men lige lidt
hjælper det der er ikke noget at komme efter  kigger her på hifi4all, den blå avis og den gule. er der andre steder man
kan opstøve brugte denon modeller?
|
| Til top |
|
| |
John P. Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 24 Juli 2009 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thomas, der er 2 POA-4400 til salg på dba.dk til 3100kr. Havde selv kigget på dem til min 3803, men det bliver ikke til noget alligevel.
|
| Til top |
|
| |
Thomas Geil Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2009 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
John P. skrev:
Hej Thomas, der er 2 POA-4400 til salg på dba.dk til 3100kr. Havde selv kigget på dem til min 3803, men det
bliver ikke til noget alligevel. |
|
|
Hej tak for input. Har set dem men er de ikke noget ældre end 4400a modellen? Desuden har jeg valgt sjælland fra pga afstand
og broafgift. Har netop hentet en Pma-1560 i odense, kunne ikke vente længere. Det er virkelig som at ha fået min gamle pma-
915 tilbage....ja på steroider godtnok  300w i 4 ohm er mere end rigeligt til mine dali 8008.
|
| Til top |
|
| |
Thomas Geil Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej vil lige følge lidt op, sys der er for mange tråde der bare ender brat når en bruger har fået løst sit problem.
Jeg er bare rigtig glad for min nye "gamle" Pma1560, det er en hel fornøjelse at lytte til musik igen.
Der er kommet en markant fast bund i bassen og en masse luft i toppen i forhold til min avr3802.
3802éren er opgivet til 105w ved 8ohm pr kanal, men mener ikke der er opgivet nogen effekt ved 4ohm, tror simpelthen ikke
den har kunnet magte højtalerne.
Mit anlæg blev ellers mest brugt til film / tv men nu er cdérne blevet fundet frem igen.
Ind til videre bruger jeg kun subben til LFE signalet ved film, tror desværre den bliver svær at integrere 100 % musikalsk pga
slave opbygningen. Jeg skal måske finde en anden løsning end slavesystem til min nye sub.
|
| Til top |
|
| |
MadsTejlgaard Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 02:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm...din sub er vel stadig forbundet til din denon, ikke? siger du, at det giver lidt problemer med at anvende subben i forbindelse med 2-channel stereo? Eller har jeg helt galt fat?
Vh. Mads
|
| Til top |
|
| |
Thomas Geil Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 02:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
MadsTejlgaard skrev:
hmm...din sub er vel stadig forbundet til din denon, ikke? siger du, at det giver lidt problemer med at
anvende subben i forbindelse med 2-channel stereo? Eller har jeg helt galt fat?Vh. Mads
|
|
|
Ja subben er stadig forbundet til min Denon avr3802 surround reciever, har sat denon pma1560 ind som effekt til mine fronter.
Jeg skal til at bygge en ny bio sub, og kom i tvivl om jeg ikke alligevel skulle gøre den mere musik mindet.
Slavesystemet spiller ikke så præcist som feks et lukket kabinet, derfor kan det være svært at integrere i et musik setup.
|
| Til top |
|
| |
HIFI-Hippo Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 06:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder rigtigt godt med den PMA 1560, godt at du er glad for den. Vil det sige at du har droppet din AVR3802 helt eller bruger 1560'eren som effekt? Tillykke med den forresten
|
| Til top |
|
| |
Thomas Geil Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak skal du ha
Jeg har ikke droppet min avr3802, kan ikke undvære den til surround. Pma1560 er sat ind på pre outén fra avr3802 og mine
fronter bliver så trukket af pma1560.
Jeg har også et signal kabel fra dvd til pma1560 så jeg kan kører direkte når jeg hører musik.
Source direct virker ikke på pma1560 desværre, relæet klikker hver 10-15 sekund men ellers er den iorden.
|
| Til top |
|
| |
HIFI-Hippo Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var præcis det samme jeg gjorde med min cd-afspiller, så kan man rigtigt nyde stereodelen i forstærkeren og lade reciever om alt det andet  __________________ One Happy Hi-FI Hippo
|
| Til top |
|
| |