| Forfatter |
|
toldervej Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 14 Juni 2009 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
findes der nogen her inde som ved alt om opsætning af ps3 til billed/lyd via hdmi og optisk til reciver, og derefter til skærm. Jeg sider altid med en lusket ide om at der er noget som ikke er sat rigtig op. ?? Tænker på at gå ud og købe en rigtig afspiller, men har hørt at ps3 gør det godt? Faktisk ved jeg ikke hvad der er op og ned. Min opsætning er bitstream via hdmi som jeg tror er rigtig? Har en denon 2309 og jeg brugte de først 2 uger på ikke at kunne forstå hvorfor den ikke skrev dolbyhd mm. i displayet når jeg afspillede blueray film. Jeg fant jo så ud af at det til sidst, og så kan man jo lære at læse en manual
|
| Til top |
|
| |
Haapanen Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 14 Juni 2009 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor både hdmi og optisk ?
Hvis du trykker select når du afspiller film burde du kunne se hvilket lydformat du får ud.
|
| Til top |
|
| |
toldervej Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2009 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har begge for at kunne skifte over på optisk når jeg spiller musik. og hdmi til film. Har hørt at man skal skifte over på optisk til musik. Jeg kan nu ikke husk hvorfor. det der med select var bla. noget af det der gik op for mig efter de 2 uger
|
| Til top |
|
| |
nikond40 Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 14 Juni 2009 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg ved kan man ikke få en PS3 til at køre lyd ud på både optisk og HDMI på samme tid.
|
| Til top |
|
| |
toldervej Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2009 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej reciver står til auto og man vælger på ps3 hvad den skal køre ud enten hdmi eller optisk. Er der ingen ps3 experter
|
| Til top |
|
| |
Haapanen Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2009 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du høre forskel på hdmi og optisk ?
|
| Til top |
|
| |
Haapanen Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2009 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min ps3 står til Linear PCM, jeg er ret sikker på det er det den skal stå på.
|
| Til top |
|
| |
toldervej Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2009 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
når jeg høre musik lyder det bedst på optisk, øhhh tror jeg.  jeg har læst forskellige steder at film skal være på bitstream? http://manuals.playstation.net/document/dk/ps3/current/index .html Vi er vist på 2.76 nu tror jeg nok, så den passer vist ikke helt tror jeg.
|
| Til top |
|
| |
Yoda Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 285
|
| Sendt: 15 Juni 2009 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
En PS3 kan ikke bitstreame HD-lyd. Den SKAL selv dekode det til LPCM, før det sendes via HDMI til receiveren. Den kan heller ikke sende lyd ud samtidig i både HDMI og optisk, så hvis du vil have optisk til musik og HDMI til film, så skal du ændre opsætning konstant. Jeg kan ikke lige se, at det er særlig smart, men det er jo frivilligt. Jeg har tidligere haft en PS3, og den havde jeg indstillet til at sende alt ud via LPCM over HDMI. Har du en receiver, der kan modtage signaler via HDMI, så vil jeg mene, at det er det eneste rigtige. __________________ Min DVD/HD-samling
|
| Til top |
|
| |