Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 21:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: HAR JEG VALGT RIGTIGT??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CRiM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 25 Februar 2004 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Hej med jer

Så har jeg fået startet med mit Surround Sound, jeg brugte 6-7 timer i Århus, og bestemte mig til sidst, at det skulle være i HIFI-Klubben jeg skulle handle. MEN man handler jo ikke i HIFI-Klubben, man køber. MEN så skete det, jeg ved ikke om nogen har prøvet at handle med dem hvor det lykkedes, men det lykkedes sgu for mig, jeg endet op med Føglende:

Et sæt DALI Suite 2.8 Kirsebær  7000KR Normal. 8000Kr

1. stk NAD T753  6500KR Normal. 7000Kr

ca. 10M DALI Blue Wave kabel.  GARTIS Normal. ca 800Kr

5 års total garanti.  990KR

Ialt:  14500Kr

(Det skal lige siges at DAHLI højtalerne har stået fremme i butikken i ca. 1 månede, grunden til de ville sælge dem var at de ville have nogle sølv fravet til at stå fremme i stedet for)  

Men så ville jeg lige høre jer om det lyder som noget der kan bruges?? også om det er pengene værd?? 

jeg har ikke de store erfaringer, men syntes det lyder RIGTIGT godt.

Håber i vil svare og komentere lidt, både RIS & ROS...

Ps. Hvad skal jeg købe som det næste, Projektor + Lærede eller forsæt med lyden (center, baghøjtaler, Sub)???

Til top Vis CRiM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CRiM

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Sendt: 25 Februar 2004 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Det lyder skam ganske fornuftigt! Det kan du sagtens være tilfreds med!

Var det mig, ville jeg helt klart udbygge lyddelen først (som jeg selv har gjort ), og så kan billedet altid komme bagefter. Jeg hører en del musik, så derfor var det vigtigt for mig at have god lyd.

Tillykke med grejet!

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Februar 2004 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Det lyder da som et rigtig godt setup du har fået fat i der

Det hjælper altid at handle.

Jeg ved ikke helt hvad du skal købe som det næste, da dit nuværende billede jo er ukendt. Men hvis du har et nogenlunde tv så synes jeg helt bestemt du skal købe mere lyd. Start med surround højtalere, dernæst center. Så kan du jo til den til se om du vil købe projektor før subwoofer (hvis du da vil have sådan en). Jeg synes du har købt et rigtigt godt udgangspunkt som kan blive til en rigtig god surround opsætning. Desuden er jeg sikkert på at stereolyden også er ganske fornøjelig. Det plejer NAD reciereve at være.

Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K

CRiM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004
Sendt: 25 Februar 2004 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Mange tak for de hurtige svar.

Jeg har et 28" Tandberg Tv som jeg engang har købt for 2000Kr i Super Radio(da det hed det), så det er ikke super godt. og så har jeg en Lumatron DVD afspiller, som jeg gerne vil have skiftet og fik anbefaldet NAD T533 er der evt. en som har nogle erfaringer med den eller bare generalt NAD DVD afspiller?? < =text/>

Til top Vis CRiM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CRiM

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2004 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

CRiM skrev:

Jeg har et 28" Tandberg Tv som jeg engang har købt for 2000Kr i Super Radio(da det hed det), så det er ikke super godt. og så har jeg en Lumatron DVD afspiller, som jeg gerne vil have skiftet og fik anbefaldet NAD T533 er der evt. en som har nogle erfaringer med den eller bare generalt NAD DVD afspiller?? < =text/>

Jeg har selv en NAD T532 som jeg er ganske tilfreds med. Jeg tror dog hverken at T532 eller T533 er gode nok til en projektor. Her skal du nok have fat i en med progressiv scan eller DVI.

Jeg vil anbefale dig stadig at satse på lyden. Behold din DVD til du skal have projektor. Det går hurtigt med projektore idag o ghvis du køber en ny DVD nu skal du sikkert alligevel have en anden når du engang får projektor. Derfor synes jeg ikke du skal bruge pengene på en T533. Din Tv er jo heller ikke det vildeste så jeg jeg synes du skal beholde din Lumatron DVD til indtil du får projektor. 

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2004 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Anders_K skrev:
CRiM skrev:

Jeg har selv en NAD T532 som jeg er ganske tilfreds med. Jeg tror dog hverken at T532 eller T533 er gode nok til en projektor. Her skal du nok have fat i en med progressiv scan eller DVI.

Jeg vil anbefale dig stadig at satse på lyden. Behold din DVD til du skal have projektor. Det går hurtigt med projektore idag o ghvis du køber en ny DVD nu skal du sikkert alligevel have en anden når du engang får projektor. Derfor synes jeg ikke du skal bruge pengene på en T533. Din Tv er jo heller ikke det vildeste så jeg jeg synes du skal beholde din Lumatron DVD til indtil du får projektor. 

UPS Jeg så lige at T533 faktisk HAR progressive scan. Undskyld. Jeg mener dog stadig at projektoreudviklingen går så hurtigt at det vil være bedst at købe projektor og dvd samtidig. Hvis du køber en projektor med DVI ingang (og det har alle dy nye jo) så vil en DVD med DVi være at foretrække

Madhouse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Februar 2004 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Har selv stået i dit dilemma for kort tid sin: Hvad skal man købe som det næste?

Jeg havde i forvejen et godt TV, to front-højttalere, DVD og forstærker. Jeg valgte at købe en center og to bag-højttalere, hvilket jeg ikke har fortrudt. En kort periode overvejede jeg om jeg skulle købe en sub først, men er nu sikker på at jeg gjorde det rigtige ved at købe center og bag først.

Til top Vis Madhouse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madhouse

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Sendt: 25 Februar 2004 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Jeg har en forkærlighed for Suite serien må jeg nok indrømme. Jeg tror det er den lækre finish der især tiltrækker mig! På lydsiden er de højttalere ikke så ringe endda. Dem kan du godt være stolt over. NAD laver nogle gode forstærkere, og T753 er da bestemt en af dem.

At det oven i hatten er lykkedes dig at presse prisen ned må siges at være flot - jeg synes ikke ligefrem klubben har ry for at være til at snakke med (de kunne lære noget af TC), men jeg har måske været lidt uheldig, det skal jeg ikke kunne sige!

Ellers et flot setup, hvor du passende kunne fortsætte med Suite seriens center og baghøjttalere

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes