Emne: Nyt surround sound! ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Frey Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal til ud og investere i et splinter nyt anlæg, har
besluttet mig for at købe et surround sound.
Mit budget er 20-25k og anlægget vil primære blive brugt til
musik.
Dette er pt mit bud (har ikke hørt anlægget endnu da højtalerne ikke er kommet hjem og priserne er afrundet):
Forstærker: Marantz 6004 7500,-
Front: Monitor Audio RX8 (endnu ikke kommet hjem) 8600,-
Center: Monitor Audio RX Center 2700,-
Baghøjtaler: Monitor Audio Radius 90 HD 2600,-
Sub:
Monitor Audio Vector VW 8 2200,-
Kabler:
-
Front og center: 10xAudioquest Type-4 600,-
-
Baghøjtaler: 16xAudioquest G2 320,-
-
Sub: audioquest Sub-A 229,-
Prisen bliver samlet 24.742,- Nogle gode råd eller kommentarer?
|
| Til top |
|
| |
Bonde1985 Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 420
|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Frey
nu skriver du at anlægget primært vil blive brugt til musik. hvorfor vælger du så netop surround løsningen? du vil kunne få et meget bedre stereo
setup til den pris. men går ud fra du har overvejet situationen nøje?!
men glæder mig da til at høre din kommentar omkring dit nye anlæg. lyder om om du allerede har bestilt det?!
so long
|
| Til top |
|
| |
Frey Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonde1985 skrev:
nu skriver du at anlægget primært vil blive brugt til musik. hvorfor vælger du så netop surround løsningen? du vil kunne få et meget bedre stereo
setup til den pris. men går ud fra du har overvejet situationen nøje?!
|
|
|
Ja, jeg har nøje overvejet om det skulle være et surround
sound eller stereo anlæg. Og er nået frem til at når jeg kommer op i den
prisklasse, kan jeg få et surround sound anlæg som også tilfredsstiller mine
krav til et stereo anlæg. Men det er et svært valg og er da heller ikke 100%
sikker endnu ;)
Bonde1985 skrev:
men glæder mig da til at høre din kommentar omkring dit nye anlæg. lyder om om du allerede har bestilt det?!
so long |
|
|
Har ikke bestilt noget endnu, men har fået et tilbud fra en
butik (er ikke så kendt i dette forum endnu så ved ikke om jeg må nævne
forhandler og alt så dan noget!?) Edit: Har hørt RX6'erne som er kommet hjem
|
| Til top |
|
| |
Vilstrup Forum Bruger

Bang & Olufsen sælger
Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 307
|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godaften mester.
Det lyder som et utrolig fedt setup. Hvis du vælger at bestille det, er der ingen tvivl om at du bliver glad og tilfreds med det setup.
Jeg har selv monitor Audio Silver RS serien, altå den gamle silver serie som du har kigget på, og jeg har haft Monitor Audio i mere end 4 år nu og jeg må nok indrømme at de har på ingen måde skuffet mig men kun derimod overrasket mig gang på gang med deres måde at udvikle højttalere på, både lydmæssigt men skam også design mæssigt.
Vedr, din revicer, der har jeg haft Marantz i mere end 4 år også, og jeg har nu Marantz SR 6003, som er utrolig god og fed reciver, masser af krafter og overskud, samt at den så også spiller utrolig godt. Men jeg er på ingen måde at SR 6004 er en smule bedre end min, men den ville jeg nok heller ikke blive skuffet over, hvis det var mig som skulle købe den.
Som stereo setup, får du endenligt utrolig godt setup i stereo, ja du kunne godt have fået noget som var meget bedre, ved at vælge stereo delen og så undvære surround delen. men hvis man skal have "lidt" af hvert, så er Monitor Audio Silver Serien og Marantz SR 6004, et utrolig godt vælg, da monitor Audio klare sig utrolig godt både til stereo men også til surround og har en utrolig god lyd, men vedr. reciveren, så er det en af de Marantz modeller hvor man får surround og en utrolig god stereo del pakket godt ned i en surround reciver, så der er jeg sikker på at du det valg vil du ikke blive ked af.
Jeg har endnu ikke hørt den nye Monitor Audio Silver serie, men set den. Og jeg kan kun sige - F... en flot design som de har fået lavet, designet er utrolig gemtænkt og højttalerne ser utrolig dejlige og lækre ud. __________________ Mvh.
Vilstrup
|
| Til top |
|
| |
Frey Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2009 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak
for den gode feedback, jeg har idag købt mit anlæg. Valgte at opgrader
subwooferen fra "Monitor Audio Vector VW 8" til en "Monitor
Audio RXW 12" for en lidt bedre bund ;)så mit færdige setup blev: Forstærker: Marantz 6004
Front: Monitor Audio RX8
Center: Monitor Audio RX Center
Baghøjtaler: Monitor Audio Radius 90 HD
Sub: Monitor Audio RXW 12
Kabler:
-
Front og center: 10xAudioquest Type-4
-
Baghøjtaler: 16xAudioquest G2
-
Sub: Audioquest Sub-X
Prisen bliver samlet 26500,- Glæder mig bare til at alle delene kommer på lager ;)
|
| Til top |
|
| |
Frey Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2009 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og tak for hjælpen folkens ;)
|
| Til top |
|
| |
Vilstrup Forum Bruger

Bang & Olufsen sælger
Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 307
|
| Sendt: 31 Oktober 2009 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
tillykke med dit nye setup, det er jeg sikker på at du nok skal blive glad for.
Jeg havde selv tænkt at jeg skulle have Monitor Audio RSw12 subben, den gang ejg kiggede på nye højttalere, men den er var ikke helt god nok til mig, så jeg prøvede at opgrader til GSW12 og den var helt klart bedre og federe. Jeg havde begge subwoofere hjemme på prøve og ville have valgt GSW12eren, hvis jeg ikke havde fået et utrolig godt tilbud, nemlig at købe en Miller & Kreisel MX 350 MK2, brugt og til en utrolig rimelig pris, så der var jeg slet ikke itvivl om at den var den jeg skulle have, efter at jeg havde hørt Miller & Kreisel MX 250 oppe ved en kammerat, som jeg var helt vildt imponeret af, så derfor var jeg ikke itvivl om at ejg bare måtte eje M&K MX 350eren :D SÅ dette blev mit valg af subwoofer. __________________ Mvh.
Vilstrup
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|