| Forfatter |
|
Flim Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Jeg har en stereoforstærker derhjemme som er ved at stå af efter 18 år på bagen, så nu vil jeg gerne have noget sorround. Stuen er ca. 30m2 og bliver spillet op af et par Monitor Audio RS6. Jeg har senere planlagt en center samt 2 baghøjttalere i samme serie.
Jeg skal bruge en forstærker så jeg kan høre god stereolyd og høre en god film i ny og næ i surround. Skal desuden også bruge en cd-afspiller i samme mærke/model da kærsten endnu ikke helt har fanget det der squeezebox.
Hvad kan I anbefale, og kan man overhovedet få noget i den prisklasse jeg søger?
Musikken er godt og blandet. ALt fra Rammstein til Katie Melua og Tina Dickow.
Farven skal være sort eller matsort (kan godt lide udseenet på nogle fra NAD). De har ikke den der blanke overflade som ellers kan give fedtfingre.
Hvad skal jeg gå efter? Er der mærker som er gode i den prisklasse? Alle råd er mere end velkomne :-) __________________ Squeezebox Duet x 2, Radio & Boom med en DS-111
- - - - - - - - - - - - - - -
Monitor Audio RS6
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare lige for at sikre at jeg har forstået det du skriver korrekt. Er det en forstærker og en cd-afspiller der må koste op til 5000 kr? Eller skal center og baghøjttalere også inkluderes i prisen?
__________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
|
| Til top |
|
| |
Flim Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Højttalerne i sig selv koster 8000,- så de 5000,- var kun til surround reciever/forstærker (kender ikke helt forskellen) samt en cd-afspiller.
Jeg får dog først råd til bag og center som et års tid, så indtil da skal den kun bruges som stereoforstærker. __________________ Squeezebox Duet x 2, Radio & Boom med en DS-111
Monitor Audio RS6
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, hvis du vil købe brugt vil jeg mene at det er muligt. Nu ved jeg ikke hvor meget effekt, strøm osv. der skal bag dine Monitor Audio RS6, før der er kontrol over dem.
Vestsjællands HIFI-klub
|
| Til top |
|
| |
Flim Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
polmann skrev:
| OK, hvis du vil købe brugt vil jeg mene at det er muligt. Nu ved jeg ikke hvor meget effekt, strøm osv. der skal bag dine Monitor Audio RS6, før der er kontrol over dem. |
|
|
Ja, det ved jeg godt nok heller ikke.
Noget bestemt mærke/model du kan anbefale, eller skal du have flere oplysninger om højttalerne? __________________ Squeezebox Duet x 2, Radio & Boom med en DS-111
Monitor Audio RS6
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har lidt flere info omkring dem, så vil det i hvert falde ikke skade  . Jeg har selv været glad for Denon og NAD, men det er et hav af muligheder. Harman Kardon kunne også være et bud. Det kommer også lidt an på hvad du stiller af krav til det. Er der en max alder det må være? De ældre ting understøtter ikke de nyeste formater, så hvis det er et krav, så bliver det måske lidt svært.
Vestsjællands HIFI-klub
|
| Til top |
|
| |
Flim Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er lidt flere specs her:
http://www.monitoraudio.co.uk/support/past-products/silver-r s/rs6/specification
Den jeg har nu er ca. 18 år gammel, så ser da helst at det jeg får købt er max 5 år gammelt. Jeg vil dog gerne fremtidssikre mig selv lidt hvis det er muligt. Men jeg ser ikke mange film - derfor har jeg endnu ingen blue ray eller noget - kan være det kommer senere. Jeg tænkte bare at hvis jeg alligevel skal ud og købe ny forstærker, kunne jeg lige så godt købe en surround.
Harman Kardon er også et godt bud. De er også pæne at se på.
Men nu når jeg køber, hvad skal jeg så gå efter? Noget med noget 5.1 går jeg ud fra. Hvad med watt/udgange og andre smarte ting. Er der ting jeg skal sikre mig at forstærkeren har, og er der ting man helst skal undgå?
__________________ Squeezebox Duet x 2, Radio & Boom med en DS-111
Monitor Audio RS6
|
| Til top |
|
| |
SOSFarum Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 189
|
| Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Recordere.dk kører et fælleskøb på Sherwood forstærker + Bluray til 6500.
Kender ikke mærket men det er godt nok billigt.
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil sige, at hvis du vil fremtidssikre dig så skal du nok gå efter en med 7.1. Lad værd med at hænge dig for meget i antal watt. Nogle fabrikater fusker med det, og måler det på forskellige måder. Bare den er strømstærk. Det kan du selvfølgelig ikke se direkte på den. Nogen går meget op i om det er HDMI indgange og udgange på forstærkeren, men efter min mening er det ikke det vigtigste aspekt. Formaterne er lækre at have, men det vigtigste er at du kan lide lyden.
Jeg kan se at følsomheden på dine højttalere er relativt høj på 91 dB, så de burde ikke være så svære at trække.
Du kan også overveje Marantz.
Jeg har selv haft en del Denon og det har jeg været glad for.
Jeg har kigget lidt på lsb og her er et par bud: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=132962 http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=132133 http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=131764 http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=130627
Vestsjællands HIFI-klub
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
SOSFarum skrev:
Recordere.dk kører et fælleskøb på Sherwood forstærker + Bluray til 6500.
Kender ikke mærket men det er godt nok billigt. |
|
|
Synes jeg læste at Sherwood laver produkter til flere andre her under Denon og Marantz. Lyden skulle ikke fejle noget, men jeg har heller ikke nogen praktisk erfaring med dem. __________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
|
| Til top |
|
| |