Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 18:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: kabler til receiver - tv - ps3?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KaoZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2010
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Sendt: 10 Januar 2010 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Hej..

Jeg står og skal købe en receiver fra denon og et højtaler system fra cerwen vega og et LED tv fra samsung, samt jeg har en ps3.

Jeg er bare i tvivl om hvordan jeg kobler det hele sammen.
Skal jeg fx tilslutte min PS3 til receiveren via et HDMI og så tv´et til receiveren også med et HDMI kabel?
Og gør jeg det på den måde, så for jeg fuld skalering til 1080p og optimal lyd, eller hvordan er det, det foregår?

Mvh KaoZ
Til top Vis KaoZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KaoZ

kunddizzle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Januar 2010 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Det er helt korrekt.. HVis det er en denon surround reciever så behandler den også lyden gennem hdmi..

Hvis ikke, skal du smide et optisk kabel mellem ps3 og forstærkeren.. og ja billede-kilden skulle meget gerne køre uændret igennem med 1080p til dit tv...

ogle denon forstærkere opskalerer endda lav opløselige signaler til 1080p (ved dog ikke om det har nogen visuel effekt), men den vil i hvert fald ikke reducerer det på nogen måde, så det er et spørgsmål om at ps3'en er indstillet til 1080p (hvilket den ikke nødvendigvis automatisk er)

men mit bud er at det nok skal funke, men lad os lige høre nogle andre.

Til top Vis kunddizzle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kunddizzle

KaoZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2010
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 10 Januar 2010 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Okay fint nok.. Var bare lidt i tvivl da mine forældres surround anlæg ikke kan køre lyden igennem deres HDMI kabel, men kan så forstå at det kan være forskelligt, fra anlæg til anlæg..

Min PS3 var i hvert fald ikke automatisk indstillet så det måtte jeg lave om. :)

Men hva så med HDMI kablet, er et til 300kr nok, eller skal man virkelig op på omkring 1000kr som jeg har set nogle til inde på hifi klubben?
Til top Vis KaoZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KaoZ

kunddizzle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Januar 2010 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke så meget om det.. man siger jo at kvaliteten ikke er bedre end det svageste led, eller noget i den retning.. men come on 1k for et kabel, så skal det også være langt ;)

jeg bruger disse fra pc-lager.dk http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.php?varenummer=70554

"HDMI fladkabel 1.3 certificeret er perfekt til Full HD-TV. Kablet er et kabel med 24k. guldbelagte stik, samt dobbelt skærmning. "

Synes det lyder meget godt i mine øre ;)

Til top Vis kunddizzle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kunddizzle

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes