Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 14:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Sony STR-DA3500ES / DN1000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nifo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 15 Januar 2010 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Hej eksperter :)

Jeg står og skal købe en ny SONY receiver. Sony fordi jeg er fan og fordi alt andet er ;)

Vil i dele jeres holdninger til følgende 2 - hvad er den store forskel andet end at den ene er dobbelt så dyr som den anden?

De 2 kandidater:

Input er meget velkomne - bestiller jeres anbefaling søndag :)
Til top Vis nifo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nifo

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 15 Januar 2010 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har p.t. DA2400 ES hjemme, hvis eneste forskel til din er at den ikke har netradio (?) samt nogle tilslutningsmuligheder - surround og forstærkermæssigt er de identistiske.

Jeg vil sige at betjeningsmæssigt er den fantastisk - man fornemmer at Sony virkelig har bestræbt sig på at dagligdagsbetjening skal være nem, og fjernbetjeningen er virkelig overskuelig og logisk indrettet, selvom at den er temmelig stor. Finishen finder jeg også i orden.

Surroundlyden er også virkelig i orden - især på Bluray-lyden er der VIRKELIG styr på effekterne, alt står klart og klippefast i de respektive kanaler.

Men eet sted synes jeg at den "halter", og det er på stereolyden. Jeg finder den "flad" og temmelig indelukket i toppen, og en smule metallisk. Og det skuffer mig umiddelbart lidt, da Sony jo netop promoverer den som en "ES-model" hvor der er kælet for (stereo)lyden. Det virker mere som om at der er kælet for surrounddelen, og at stereolyden er "glemt" i den forbindelse.

Effektmæssigt har jeg ikke testet den, da jeg kører med effektforstærker - men tror ikke at den på nogen måde er en "sværvægter", mere som gennemsnittet af receivere i denne prisklasse

Jeg vil mene at om du ønsker en "omgængelig" og især surroundmæssigt velfungerende receiver, at den er rigtig fin ( hvad skal du egentlig give for Da 3500 ?)

Den anden model kender jeg ikke, men tænker at den er nedskaleret på alle områderne i forhold til DA3500ES - om den måske alligevel er en bedre køb prismæssigt ved jeg ikke. personligt ville jeg dog aldrig købe en receiver som ikke har mulighed for ekstern effektforstærker. Men det er jo individuelt hvor meget effekt man ønsker/har brug for

MVH

Jesper

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes