Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 08:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Denon 2808 vs. B&W 683/684 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sir_gavin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 15 Januar 2010 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg har en Denon 2808 receiver og 2 XT2 højtalere.

Planen har hele tiden været at bruge XT2erne som fronthøjtalere og så senere købe et par MT1 som baghøjtalere, og XTC til center. Plus en subwoofer.

Nu har jeg så stortset besluttet mig for at købe et par gulvhøjtalere istedet for og droppe subwooferen i første omgang, men min Denon 2808 skulle gerne kunne trække det, da jeg ikke har planer om at skifte den ud lige med det samme, da jeg ikke rigtig har fået den brug.

Kan ikke helt finde ud af hvor stor forskel der er på B&W 684 og 683, men har da læst mig til at 683 kræver noget mere... Så vil min Denon 2808 kunne klare et par 683 hvis det blev dem? :)

Der vil sikkert være nogen der spørger hvorfor det lige skal være B&W, og der vil mit svar være pga. mine XT2ere, ikke fordi de sikkert ikke kan spille sammen med Dali eller andre mærker.

Men forslag modtages selvfølgelig gerne, men det jeg allerhelst vil have svar på er om Denon 2808 kan klare overnævnte højtalere, hvis ikke, hvad kan en forholdsvis billig løsning så være af en eventuel effektforstærker eller andet.

Jeg bor i lejlighed, så det er ikke fordi der skal spilles sindsygt højt.
Til top Vis sir_gavin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sir_gavin

TaDee
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2009
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 Januar 2010 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Har selv et par 683`ere!De kræver en del forstærkerkraft! Der er enorm stor forskel på 683 og 684. 684`erne kræver ikke meget. Men hvis du vil have maksimalt ud af dine nye højtalere ville jeg hoppe et trin op. Det er jo altid svært at vurdere. Nu siger du at du ikke skal spille højt. Det betyder ikke så meget i min verden. Det der betyder noget er om man føler forstærkeren har overskud.

Men... I sidste ende er der vel kun en måde at finde ud af det på? Hop ned i din lokale klub og lyt efter?

Jeg har en Cambridge 740 spændt for mine 683`ere, og det lyder rigtig rigtig godt, også når der spilles højt. ;-)
Til top Vis TaDee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TaDee

sir_gavin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Januar 2010 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Mange tak for svaret. Jeg har også tænkt sådan, at jeg nok bør tage det ekstra skridt og vælge 683 :)

Det største spørgsmål er som sagt om min Denon vil gå med til det, i det mindste i et stykke tid, indtil der er penge til opgradering på det punkt. ;)
Til top Vis sir_gavin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sir_gavin

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 19 Januar 2010 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Den vil fint kunne spille dem op til en hvis grænse, om det lyder godt er en anden sag. Tag ned i klubben og hør det dernede og dan dig et indtryk. Alternativt kunne du jo finde en brugt effektblok og lade den trække fronten, det er en løsning mange har taget, med et godt resultat til følge.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes