| Forfatter |
|
kentmc Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 02 December 2010 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte for et par måneder siden et komplet 5.1 sony anlæg inkl. blu-ray afspiller for omkring 3500 kr.
Vil ofre omkring 10.000 kr mere på anlæg, men er lidt i tvivl om hvordan.
Kunne være jeg skulle starte med kun at bruge dem på en god forstærker og så opgradere højttalere hen af vejen.
Eller hvad med en forstærker + bas til 10.000, synes den er meget tam den fra sony.
Alle forslag og alt hjælp er velkommen, har ingen erfaring med anlæg overhovedet :)
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 03 December 2010 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smid det der Sony i havnen, og så se hvad du kan få fat i brugt. Evt start ud med noget Stereo, så kan du altid opgrader hen af vejen, når finanser siger god for det! Det ville jeg gøre hvis jeg var dig. Jeg købte selv mit ind som det lige hang sammen, faktisk skal det siges at jeg købte mine bagkanaler idag. Hvor jeg tidligere måtte køre med noget andet jeg har stående.
|
| Til top |
|
| |
hifi4ever Branchemedlem

Triax
Bruger siden: 14 Maj 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 03 December 2010 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
I stedet for at "skrotte" dit anlæg kunne du jo starte med at anskaffe dig et sæt nye højttalere 2 eller 5 kanals? Alt afhængigt af plads og evt kone må du jo ud på det store brugt marked og støve et lækkert sæt op. Selv om jeg siden 94 har været i branchen kan jeg kun sige at du selv må finde din lyd stil men altid sikre sats kunne være KEF 104, 105,107 eller B&W's 800 modeller, JBL's L modeller eller måske lidt mere diskrete men stadig godt lydende (alt efter smag naturligvis) Linn's serier.
Mvh
Klaus
__________________ Livet er for kort til dårlig lyd.....
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 03 December 2010 kl. 02:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
I 'alt-i-en-pakke' anlæg er højtalerne oftest det svage led, med en dårlig lydkvalitet. Dernæst er forstærkeren tit svag, med begrænsede resourcer.
Prøv med et par bedre fronthøjtalere, senere evt. en anstændig sub. Derfra hænger du nok på at anskaffe dig en surroundreceiver, og så er dit nuværende anlæg en saga blot, måske bortset fra baghøjtalerne.
At satse på stereo først, som NAD-mand siger, er heller ingen dårlig ide.
Sony er ikke noget dårligt mærke, men man får, hvad man betaler for, og højtalere er næppe deres stærke side.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 03 December 2010 kl. 04:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
XTZ 5.1 pakke
så stadig med masser af penge til en seriøs forstærker oveni. XTZ giver meget for pengene (læs selv anmelelser på nettet), så
du bliver ikke skuffet.
God jagt..
|
| Til top |
|
| |
heltedellen Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 03 December 2010 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
start med højttalere i bedre kvalitet ...derefter kan du købe effektforstærkere og bruge din reciever som pre
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
| Sendt: 03 December 2010 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du ikke linke til info om dit Sony system?
Hvis du har pladsen til det, så synes jeg, du skulle beholde Sony systemet til film, og så købe et godt stereo-setup til musik.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 03 December 2010 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du køber brugt er der meget godt at hente til 10k. Køb evt. front højttalere til omkring 3k sættet, baght'ere til 1k og det samme for center. Så har du højttalere til 5k. Herefter kan du købe en surround receiver (alder afhænger af hvor meget den skal kunne) til omkring 3k og så er der 2k til en sub. Så kan du sælge dit nuværende system og evt. bruge pengene på en effektforstærker (intg. måske, hvis du gerne vil nyde en masse musik også) til fronter, hvis det er nødvendigt, og herefter en cd-afspiller. Alternativt kan du sprede pengene fra salget til en bedre receiver, højttalere eller sub.
|
| Til top |
|
| |