Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 10:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Subwoofer til Stereo-TV opsætning (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sukkerfar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 06 December 2010 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har et stereo setup hvor jeg har en NAD C326BEE, tilsluttet to fronthøjtalere B&W XT2.
Nu skal jeg så have tilsluttet en subwoofer og er på udkig efter en.

Det sted den nok kommer til at stå er ved siden af sofaen (er det hul i hovedet?)
Hvis det overhovedet ikke duer så må den jo stå ved siden af mit TV-møbel.....

Jeg ser TV/film og også noget alm. popmusik, dog ikke vildt højt

Men hvad skal jeg vælge når den må koste i omegnen af max 5.500-6000 kr?
Til top Vis Sukkerfar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sukkerfar

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 December 2010 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Når nu du har B&W højttalere, ville en B&W SUB jo være oplagt.

Men for at gøre udvalget lidt større kan du også kigge på SVS eller Velodyne.
Hvis du er klar til at sætte 5-6.000,- i indkøbet, så er der masser af muligheder.

Kig f.eks. på den her:
http://lsound.dk/Avdelinger/Produkter/Speakers/Subwoofers/SV S/SVS-PC12-NSD-DSP-Subwoofer---12-woofer-and-400W-DSP-100905 .aspx
Den er vist lige i toppen af dit budget, men er også en moppedreng. Synes bare den er værd at nævne da den kan være et smart alternativ til de traditionelt meget klodsede subs.

Med hensyn til placering, så er det ikke til at vide om det er hul i hovedet eller ej før man har prøvet. Modsat dine højttalere, som jo altid skal står til højre og venstre foran dig, så er der ikke lige så strikse regler til placering af sub'en.
Det kan godt vise sig at den slet ikke kan spille ordenligt hvis den står ved siden af din sofa. Men det kan ligeså godt være tilfældet af det er dér den spiller bedst. Dét er du nødt til at lytte dig frem til når du har fået en ind af døren.

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

Sukkerfar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 December 2010 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

1. Den ser faktisk rigtig fed ud. Men når den nu er så alternativ spiller den så lige så godt som en "tilsvarende" firkantet
subwoofer?

2. Kender ikke mærket, er det kendt?
3. Hvilken B&W subwoofer ville du anbefale?
Til top Vis Sukkerfar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sukkerfar

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 December 2010 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

SVS og Velodyne er begge ret anderkendte inden for SUB markedet. SVS er bare ikke så udbredt herhjemme.

Formen på et sub kabinet er som sådan ikke ret vigtigt. Det er ofte størrelsen (fumfanget) det kommer an på. Du kan jo bare se hvor mange forskellige "almindelige" højttalere der er i både firkantet, runde og kugle form.

Du kan jo evt. skrive til LSound og spørge. Jeg har ikke selv handlet hos dem, men de skriver jo at du kan låne varen hjem i 45 dage. Så du gambler højest et par hundrede kroner i fragt.

Vil du kigge på B&W, så synes jeg da du skal kigge efter den største der ligger inden for budgettet. Hvis du handler ved Hifiklubben vil det så være en B&W ASW610 til 4.500,-

Men lad mig igen understrege at jeg IKKE kan fortælle dig havd du skal købe. Det har meget med dit rum at gøre, og det klogeste vil være at prøve et par forskellige derhjemme. Evt. tag en snak med en forhandler, og beskriv din opstilling samt størrelsen på rummet. Det kan vise sig at du sagtens kan nøjes med noget mindre og billigere end de eksempler jeg er kommet med.

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

SuckyBoyfriends
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2009
Lokalitet: København
Sendt: 09 December 2010 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

jeg havde gået efter en brugt ASW4000 fra B&W.. Er tit til salg omkring dit budget.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes