| Forfatter |
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 07 Januar 2011 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil gerne høre lidt om andres erfaringer med Audyssey og surround-forstærkers processorkraft.
Helt konkret er jeg noget skuffet over at min Marantz SR5004 reciever slår Audyssey fra, når jeg vil køre fuld HD lyd i 7.1.
Så vidt jég har kunnet læse mig frem til, så er det fordi der ikke er processorkraft nok i surround-forstærkeren til at bruge Audyssey på så mange kanaler i HD.
Jeg har ikke oplevet det i LD (low definition = normal ) uanset om det er 5.1 eller 7.1.
Hvordan er jeres oplevelser med dette - og skal jeg virkelig ud og finde en endnu større surround-forstærker, for at være sikker på HD 7.1 med Audyssey?
Det er så ikke blevet bedre af at jeg nu har opgraderet til 9.1...  __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
Arete Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 95
|
| Sendt: 07 Januar 2011 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja nogle receivere har ikke nok processorkraft til at dekode HD lyd, samtidig med at Audyssey er aktivieret. Dette gælder ofte Marantz og er ikke kun en begrænsning på deres mindre modeller, også deres AV8003 har samme "fejl". Onkyo og Denon har ikke dette problem. Dog synes jeg ikke problemet er så stort, da næsten alle BD afspillere kan dekode lyden og sende de pcm - så har receiveren nok regnekraft til Audyssey, PLIIX osv.
Edit: Marantzs nye modeller (5005, 6005, 7005) har ikke disse begrænsninger mere, og det skyldes nok, at de bygger på Denons modeller med meget få ændringer (ud over selve det ydre).
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 07 Januar 2011 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Arete]Ja nogle receivere har ikke nok processorkraft til at dekode HD lyd, samtidig med at Audyssey er aktivieret. Dette gælder ofte Marantz og er ikke kun en begrænsning på deres mindre modeller, også deres AV8003 har samme "fejl". Onkyo og Denon har ikke dette problem. Dog synes jeg ikke problemet er så stort, da næsten alle BD afspillere kan dekode lyden og sende de pcm - så har receiveren nok regnekraft til Audyssey, PLIIX osv.
Er det ikke lige omvendt? Altså at de fleste Blu-ray afspillere IKKE afkoder HD-lyd, men overlader det til receiveren at gøre dette? Nogle af de nyere BD-maskiner jeg har set, har overhovedet ingen analoge udgange, men udelukkende HDMI til billede og lyd. Så de kan i hvert fald slet ikke! Bare for at få det på plads, så jeg ved om jeg tager fejl her eller hvad.
__________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
Arete Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2011 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, næsten alle afspillere kan i dag dekode og sende formaterne PCM via HDMI. Du forveklser vist D/A-konvertering med dekodning af selve lydformaterne.
Der foregår så nogle steder lange diskussioner om der så er forskel på, hvordan diverse ting dekoder HD lyd. Nogle mener, at det lyder ens, andre er bestem ikke enig. Man kan jo selv tjekke om dette ved at lade afspilleren dekode (PCM) eller lade receiveren gøre det (bitstream).
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 07 Januar 2011 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når man ikke benytter en BluRay afspiller men HTPC, bliver det lidt noget bøvl. Men det må jeg lige kigge på, for det kan være en løsning. Stadig lidt surt at man ikke kan få specifikationer, der oplyser om dette. Hvis jeg havde haft det for et halvt år siden, havde jeg ikke valgt den Marantz  __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
Arete Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2011 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå for pokker, ja det er så et andet problem.
|
| Til top |
|
| |
jacobjron Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 432
|
| Sendt: 07 Januar 2011 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arete skrev:
Marantzs nye modeller (5005, 6005, 7005) har ikke disse begrænsninger mere, og det skyldes nok, at de bygger
på Denons modeller med meget få ændringer (ud over selve det ydre). |
|
|
Kilde?
|
| Til top |
|
| |