Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 17:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: AVR 2550? Eller hvad? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mandril_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004
Status: Offline
Sendt: 26 Marts 2004 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg har længe haft en gammel dårligt (!) minianlæg, men eftersom min CD samling efterhånden har vokset sig noget større, har jeg besluttet at jeg vil have noget bedre. Et fornuftigt anlæg, men dog også til at betale for en SU. En af mine venner som har lidt forstand på tingene, anbefalede mig at købe en Harman Kardon DVD 21 (som samtidig skulle fungere som CD-afspiller) og en AVR 2550. Er klar over at det ikke er jordens mest massive anlæg, men har sgu heller ikke brug for så meget endnu, da de næste år af mit liv bliver de første på helt egen hånd - så det er sgu nok begrænset hvad jeg får af plads

Jeg fik DVD'en i gave i tirsdags, og fandt hurtigt ud af at det design så småt er ved at forsvinde fra markedet. Den AVR 2550 som jeg havde haft kig på (til ca 3200,- på www.hifishoppen.dk) blev så meldt udsolgt idag. Har dog forhørt mig, og der er nogle tilbage nogle steder, men der vil de have næsten 4000,-!

Er der nogen som kender til et sted den kan fås til en lidt billigere pris?

Jeg har også set lidt på en AVR 1550, men blev lidt skræmt af at den var 4,5 CM dybere. Så bliver den sgu lidt for stor til mig... Men kan den ellers anbefales?

Jeg har også overvejet at bytte min DVD 21 og købe en DVD506 Limited Edition, og i stedet for en 2550'er så købe en AVR 130. Det vil dog køste mig lidt mere:

DVD 21(1800,-) + AVR 2550 (Evt op til 4000) = 5800,-

DVD506(2300,-) +AVR 130 (4000,- tror jeg da nok!?) =6300

AVR 2550 kan jeg jo måske få lidt billigere, men kan det overhovedet betale sig at købe det nyere? Er der nogle store fordele andet end designet? Eller skal jeg bare gå efter at anskaffe mig en AVR 2550'er? (Hvilket er det jeg selv hælder mest til...)

Jeg må nok erkender at jeg ikke aner NOGETSOMHELST om det her. Eller i hvert fald meget lidt. Bliver for det meste vejledt af min ven

Jeg regner med at jeg med min ven og hans bror (som har bygget selv i 10 år) skal lave nogle højttalere til det hele, en gang i sommerferien når jeg får tid og råd. Jeg må erkende at jeg ikke helt ved hvordan de bliver, og jeg kan heller smide nogle specs i hovedet på jer, men jeg regner med at bruge ca. 2500,- på enheder...

Som I måske kan fornemme er jeg lidt i vildrede. Specielt efter den AVR 2550 blev udsolgt! Kan den skaffes billigere...? Og kan I hjælpe en komplet begynder med at finde lidt hoved og hale i det hele...? Hvad vil i anbefale?

På forhånd mange tak for hjælpen! Vh Søren

Til top Vis mandril_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mandril_

blaster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Marts 2004 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

mandril_ skrev:

Hej!

Jeg har længe haft en gammel dårligt (!) minianlæg, men eftersom min CD samling efterhånden har vokset sig noget større, har jeg besluttet at jeg vil have noget bedre. Et fornuftigt anlæg, men dog også til at betale for en SU. En af mine venner som har lidt forstand på tingene, anbefalede mig at købe en Harman Kardon DVD 21 (som samtidig skulle fungere som CD-afspiller) og en AVR 2550. Er klar over at det ikke er jordens mest massive anlæg, men har sgu heller ikke brug for så meget endnu, da de næste år af mit liv bliver de første på helt egen hånd - så det er sgu nok begrænset hvad jeg får af plads

Jeg fik DVD'en i gave i tirsdags, og fandt hurtigt ud af at det design så småt er ved at forsvinde fra markedet. Den AVR 2550 som jeg havde haft kig på (til ca 3200,- på www.hifishoppen.dk) blev så meldt udsolgt idag. Har dog forhørt mig, og der er nogle tilbage nogle steder, men der vil de have næsten 4000,-!

Er der nogen som kender til et sted den kan fås til en lidt billigere pris?

Jeg har også set lidt på en AVR 1550, men blev lidt skræmt af at den var 4,5 CM dybere. Så bliver den sgu lidt for stor til mig... Men kan den ellers anbefales?

Jeg har også overvejet at bytte min DVD 21 og købe en DVD506 Limited Edition, og i stedet for en 2550'er så købe en AVR 130. Det vil dog køste mig lidt mere:

DVD 21(1800,-) + AVR 2550 (Evt op til 4000) = 5800,-

DVD506(2300,-) +AVR 130 (4000,- tror jeg da nok!?) =6300

AVR 2550 kan jeg jo måske få lidt billigere, men kan det overhovedet betale sig at købe det nyere? Er der nogle store fordele andet end designet? Eller skal jeg bare gå efter at anskaffe mig en AVR 2550'er? (Hvilket er det jeg selv hælder mest til...)

Jeg må nok erkender at jeg ikke aner NOGETSOMHELST om det her. Eller i hvert fald meget lidt. Bliver for det meste vejledt af min ven

Jeg regner med at jeg med min ven og hans bror (som har bygget selv i 10 år) skal lave nogle højttalere til det hele, en gang i sommerferien når jeg får tid og råd. Jeg må erkende at jeg ikke helt ved hvordan de bliver, og jeg kan heller smide nogle specs i hovedet på jer, men jeg regner med at bruge ca. 2500,- på enheder...

Som I måske kan fornemme er jeg lidt i vildrede. Specielt efter den AVR 2550 blev udsolgt! Kan den skaffes billigere...? Og kan I hjælpe en komplet begynder med at finde lidt hoved og hale i det hele...? Hvad vil i anbefale?

På forhånd mange tak for hjælpen! Vh Søren

Hej

Prøv at kigge på www.danstv.dk, de har H/K avr 2550 til 3400 kr. Jeg har købt min H/K avr 2550 hos dem og de er rigtig flinke. Jeg ved selvfølgelig ikke om de har den på lager selvom deres hjemmesider siger det, men prøv at kontakte dem.

Jeg er meget tilfreds med min H/K, jeg valgte bla. den fordi jeg ikke kan lide det nye design som H/K er kommet med.

Mvh

Til top Vis blaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blaster

kbdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 27 Marts 2004 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

www.audiosound.dk kan du få AVR 130 til 3.3k!!! du kan også prøve at kigge i tyskland: www.preissuchmaschine.de!!!

Til top Vis kbdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kbdk

mandril_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004
Sendt: 27 Marts 2004 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige snakket med en sælger, som har tilbudt mig et sæt med en AVR 2550S og en DVD 25 for 5600,-. Begge dele er i sølv. Er det pænt? Har ikke rigtig kunnet finde nogle billeder af det!

Men hvis jeg bytter min DVD 21, og får 1800,- igen, og så køber det sæt for 5600, vil det så være et godt køb? Han var vist også i stand til at sælge mig en almindelig AVR 2550 for 3400,- så det vil sige at hvis jeg tager imod hans tilbud, vil betale 400,- mere. Og for de 400,- får jeg så en bedre DVD-afspiller.

Mit spørgsmål er nu bare, om det kan betale sig, eller om jeg bare skal købe en almindelig AVR 2550?

Tak for de foreløbige svar

Til top Vis mandril_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mandril_

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes