| Forfatter |
|
jaaak0b Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hifi. Jeg har en Pioneer VSX-2014i forstærker, som jeg godt vil have lidt hjælp til. Jeg har to højtalere som ikke giver en ret vild bass og jeg ved ikke hvordan man kan skrue mere op for bassen. Jeg havde en gammel forstærker, som godt kunne skrue op for bass og diskant. Kan i på en eller anden måde guide mig frem til, hvad jeg skal gøre? Jeg har prøvet at kigge i min manual, men jeg kunne ikke rigtig finde det.. Jeg har søgt på adskillige hjemmesider på internettet for at finde frem til, hvad man skal. - Tak for hjælpen
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
mon ikke muligheden er der et sted,,
er du sikker på du ikke har fået vendt + og - på den ene højtalaler. for så er der nemlig ingen bas...
|
| Til top |
|
| |
jaaak0b Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det forstår jeg desværre ikke helt, det du skriver. :-)
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du sætter + og - forskelligt på de to højttalere, altså kommer til at bytte om på + - på en af højttalerne, så vil bassen være i modfase i den ene. Det vil sige, at når den ene bas slår ud vil den anden slå ind ad og ikke ud samtidigt i de to højttalere. derved bliver bassen svag. Du skal prøve at se efter en knap, der hedder "Direct" eller " Straight". Den skal være inde når du vil bruge tone kontrollerne. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
pulsedriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2010 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med at bytte om på + og - på højtaler eller forstærker, handler om modfase.
Du skal kontrolere at den rød/hvidmarkerede højtalerledning sidder på rød/hvid terminal både på forstærker og på højtaler, og ligeldes skal den sorte sidde ens begge steder, så spiller du i fase, og så får du så meget bas ud som systemet kan give, i forhold til placering og lydindstilling.Hvis der er byttet om på en afledningerne, så udfases bassen typisk og det lyder som tynd og mærkelig bas.
|
| Til top |
|
| |
jaaak0b Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay, jeg forstår det godt nu. mange tak for hjælpen :-)
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal vist ikke aktivere hverken pure eller direct hvis du vil stille på tonekontrollerne. De vil netop sætte disse ud af funktion.
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |