Sendt: 03 Marts 2011 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer
Jeg har en Sony STR-DG820 reciever.
På fjernbetjeningen er der en knap der hedder A.F.D Auto og denne har jeg kommet til at trykke på og nu står der hele tiden A.F.D Auto i displayet. Den spiller fint nok og lyden fejler ingen ting, men det jeg er i tvivl om, det er hvilket format den afspiller.
Selvom jeg f.eks. vælger DTS-HD i Blu-ray menuen, så står der stadig A.F.D auto i displayet. Jeg synes ikke rigtig jeg får det svar jeg søger, når jeg læser i brugsforvirringen; Hvordan kan jeg igen få at se hvilket format jeg afspiller?
Jeg googlede lidt, og her er forklaringen på hvad det er, men ikke hvordan man fjerner det:
"Auto Format Direct: The Auto Format Direct (A.F.D.) mode allows you to select the decoding mode you want for your audio sound. When you select A.F.D. Auto, the receiver automatically detects the type of audio signal being input (Dolby Digital, DTS, or standard 2-channel stereo) and performs the proper decoding if necessary. You can also select Pro Logic, Pro Logic II Movie, Pro Logic II Music, Pro Logic II Game, Pro Logic IIx Movie, Pro Logic IIx Music, Pro Logic IIx Game, Neo:6 Cinema, Neo:6 Music, or Multi Stereo to apply the appropriate decoding for movies or normal stereo sources such as CDs."
Håber I kan hjælpe :)
|