Sendt: 04 Marts 2011 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey
Det er muligt, at det er almen viden, men det er nyt for mig.
Min subwoofer har aldrig rigtig ydet det jeg foventetede, uanset hvor jeg placerede den eller hvor højt volumenen stod. Selv med højtalere på small, så var der ikke det store drøn.
Så læste jeg fornyligt et indlæg i et Audyssey forum vedr. subwoofer indstilling, hvor det blev anbefalet, at sætte LPF filter til 120hz, i stedet for de standard 80hz som de fleste sourround forstærkere er indstillet til.
Low Pass Filter bruges kun i forbindelse med LFE sporet, som i øvrigt mixes op til netop 120hz.
http://ask.audyssey.com/entries/230307-lfe-setting
Inden Audyssey Multi EQ indstilling, satte jeg Low Pass Filter til 120hz og højtalere til small. Efter kalibrering satte jeg højtalere til small igen. og kontrollere LPF igen. Og ny skal jeg lige sige at subwooferen har fået noget og bestille, efter en noget anonym tilværelse på 4 år.
Herefter kan der leges lidt med Crosover på højtalerne, men i mit tilfælde er det ikke her der skete det store.
kom gerne med jeres feedback, da jeg har på fornemmelsen det kan løse mange problemer med subwoofer der ikke rigtig yder det der forventes, når man ser film.
|