Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 22:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Indstil Low Pass Filter til 120hz (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Darkt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Marts 2011 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

hey

Det er muligt, at det er almen viden, men det er nyt for mig.

Min subwoofer har aldrig rigtig ydet det jeg foventetede, uanset hvor jeg placerede den eller hvor højt volumenen stod. Selv med højtalere på small, så var der ikke det store drøn.

Så læste jeg fornyligt et indlæg i et Audyssey forum vedr. subwoofer indstilling, hvor det blev anbefalet, at sætte LPF filter til 120hz, i stedet for de standard 80hz som de fleste sourround forstærkere er indstillet til.

Low Pass Filter bruges kun i forbindelse med LFE sporet, som i øvrigt mixes op til netop 120hz.

http://ask.audyssey.com/entries/230307-lfe-setting

Inden Audyssey Multi EQ indstilling, satte jeg Low Pass Filter til 120hz og højtalere til small. Efter kalibrering satte jeg højtalere til small igen. og kontrollere LPF igen. Og ny skal jeg lige sige at subwooferen har fået noget og bestille, efter en noget anonym tilværelse på 4 år.    

Herefter kan der leges lidt med Crosover på højtalerne, men i mit tilfælde er det ikke her der skete det store.

kom gerne med jeres feedback, da jeg har på fornemmelsen det kan løse mange problemer med subwoofer der ikke rigtig yder det der forventes, når man ser film.

Til top Vis Darkt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darkt

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes