Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 00:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Elgigantens rentefri lån (nyt surround) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 26 Marts 2011 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har dette anlæg http://www.sony.dk/product/hcs-surround-kit---dvd-player/htp -718dw hvor dvd afspilleren er skiftet ud med en philips BDP-3100kr jeg fik billigt hos elgiganten.

Jeg har hørt om elgigantens rentefri lån som lyder spændene men som jeg pt ikke har undersøgt nærmere.

Mit anlæg lyder ok, men kunne godt tænke med lidt mere veldefineret mellemtone, at den lyder mere behalig i toppen ved høje lydtryk, selv om den til prisen (normalpris 4000 da jeg købte den maj 2010 var normal prisen 2000kr) er overraskende lidt aggressiv i de høje toner og med den rigtige dvd kan anlæget som men også spille højt selv om det næppe har over 100 watt pr kanal (subben er også passiv), jeg kunne også godt tænkte mig en dybere og mere stram og præcis bas(min er ok dyb men mere rund og blød end dyb, stram og præcis).

Så var det jeg kom til at tænke på Elgigantens rentefri lån om jeg skulle undersøge det lidt nærmere og hvad de har af højtaler (5.1) men elgiganten har ikke nogen billige 5.1 sæt som ikke fylder ret meget kun sådan nogen som de 2 sæt som fylder alt for meget og som mangler en god stor subwoofer.

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hifi-komponenter/h ojttaler/UNIVERSEBL/eltax-hjemmebiografpakke  

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hifi-komponenter/p akkelosning/JS426HCS3/jamo-hojttalersystem-426-hcs

Fordelen ved de baghøjtaler jeg har (såvel som front højtalerne) er at baghøjtalerene kan jeg have stående på ryglænet af min sofa så der sparer jeg nogen huller og lydmæssigt synes jeg ikke det har været en ulempe.

Hvad angår højtaler måtte de gerne være lige så store/små som dem jeg har og subwooferen skal bare have den størrelsen en subwoofer med 6.5-8" bas har eller f.eks som dette bose sæt http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hjemmebiograf/BOSE AM6BL/bose-acoustimass-6 der dog er alt for dyrt til mig og sikkert ikke kan spille højt nok og har garanteret en alt for slasket gengivelse af de dybe toner. (subwooferen skal kunne tilsluttes via højtalerkabel til min surround reciver)

Skal jeg op i sådan noget som dette anlæg når det heller ikke må fylde alt for meget http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hifi-komponenter/p akkelosning/AVX380/onkyo-hjemmebiograf  for at få noget der har MÅSKE har bedre bas og genralt en bedre lyd end mit nuværende anlæg (også vigtigt det kan spille højt) ?

Hvad vil i anbefale mig når jeg godt kan li Elgigantens rente fri lån (selv om jeg ikke har undersøgt det nærmere) for der er ingen tvivl om at det er billigere hos Elgiganten end hos L.easy at købe udstyr på afbetaling

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

KaareJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2010
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Marts 2011 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Hej jeg tror ikke du får bedre lyd ved at skifte til ONKYO AVX380 jeg har selv haft det sæt men skiftede det ud efter 3 måneder , fordi det ikke egnede sig til musik, og der manglede detaljer i lyden (mudret lyd)

Desuden har ONKYO sættet været på tilbud i efteråret til ca 2500,- så hvis det bliver det sæt kan du måske presse prisen ned og benytte dig af at du har 14 dages fuld returret

Du kan overveje at købe 2 reol højtalere (og måske en matchende center højtaler) som fronter, (og beholde dine baghøjtaler) det er jo der meste af lyden kommer fra.

Det gjorde jeg indtil jeg fik ny forstærker, og det løftede lyden en del

Håber det kunne hjælpe

Mvh Kaare

Til top Vis KaareJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KaareJ

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2011 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

jeg vil og skal ikke have et eller andet underligt anlæg bestående af nogen forskellige front og baghøjtaler samt en tilfældig centerhøjtaler og min nuværende subwoofer.

jeg skal have 4 ens højtaler, en centerhøjtaler der er den samme som de fire andre bare lidt større og en god stor og kraftig subwoofer. Men hvad skal det lige være ? har Elgiganten nogen gange demo modeller de sælger meget billigt som f.eks hifiklubben gør engang i mellem ?

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 27 Marts 2011 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

Sålænge kriteret "rentefrie lån hos Elgiganten" er den udslagsgivende parameter - tror jeg det er lidt svært at finde noget der lyder elt godt.

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2011 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

Er bare lidt forundret over at skal man låne penge i 10 måneder skal det min være 2000kr men er det 20 måneder man vil betale af i, så skal man låne mindst 10000kr og det synes jeg godt nok er en stor forskel, selv på 4000kr og 10000kr er der en stor forskel.

KaareJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2010
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Marts 2011 kl. 01:06 | IP-adresse registreret  

Ja Elgiganten har demo modeller, det er som regel produkter der har været ude hos en kunde som har fortrudt købet, men du kan også prutte om priserne på mange varer

Jeg har endnu ikke hørt et hjemmebiograf sæt i stil med Onkyo sættet der lyder godt nok

Bose er kan være godt, men for dyrt i forhold til hvad du får for pengene, sådan er det generelt med de samlede sæt

God lyd fylder (som regel) desværre også noget

Ovre på recordere.dk er der i øjeblikket et fælleskøb, på et surround sæt der vist er ret godt

ved godt det ikke er muligt at købe med rentefrit lån , men det er mit bedste bud, og jeg tror du vil fortryde de fleste hjemmebiograf sæt fra elgiganten

Til top Vis KaareJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KaareJ

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2011 kl. 01:12 | IP-adresse registreret  

KaareJ skrev:

Ja Elgiganten har demo modeller, det er som regel produkter der har været ude hos en kunde som har fortrudt købet, men du kan også prutte om priserne på mange varer

Jeg har endnu ikke hørt et hjemmebiograf sæt i stil med Onkyo sættet der lyder godt nok

Bose er kan være godt, men for dyrt i forhold til hvad du får for pengene, sådan er det generelt med de samlede sæt

God lyd fylder (som regel) desværre også noget

Ovre på recordere.dk er der i øjeblikket et fælleskøb, på et surround sæt der vist er ret godt

ved godt det ikke er muligt at købe med rentefrit lån , men det er mit bedste bud, og jeg tror du vil fortryde de fleste hjemmebiograf sæt fra elgiganten

Det anlæg jkeg har har jeg ikke fortrudt jeg har købt godt køb til prisen. Det sæt de har på recorder har jeg læste en test af og det egner sig ikke som hifi forstærker, desuden har det en lidt for agressiv diskant og ikke mindst når det ikke kan købes på afbetaling er det kan det ikke komme på tale (men er heller ikke velegnet som hifi højtaler så det er helt uinteressant)

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2011 kl. 03:06 | IP-adresse registreret  

hvad med dette sæt

http://www.cinemagic.dk/shop/harman-kardon-hkts-3289p.html

er da en ordentlig stor subwoofer ved bare ikke om den kan tilsluttes min reciver via højtalerkabel

http://www.cinemagic.dk/shop/jamo-a-305-6622p.html

med det sæt når jeg op på en pris hvor den er lidt for dyr hvis jeg ikke kan købe det på afbetaling men ellers et lækkert sæt

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 Marts 2011 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:
Er bare lidt forundret over at skal man låne penge i 10 måneder skal det min være 2000kr men er det 20 måneder man vil betale af i, så skal man låne mindst 10000kr og det synes jeg godt nok er en stor forskel, selv på 4000kr og 10000kr er der en stor forskel.

Det drejer sig om avance/profit iforhold til lånets løbetid.

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 Marts 2011 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Uden af fornærme lykkelige ejere af Bose, så er den lyd de præsterer ikke naturlig, medmindre du sidestiller den lyd med det man i gamle dage fik ved at hæve bas og diskant (oprindelig med lavere lydtryk, som jeg mener hed Loudness).
Bose score højt på den filter teknik bygget ind i deres højttalere.
Bare du ikke kalder det naturlig lyd, og sammenligner det med andre uden lignende filterteknik.

Det rokker ikke ved at Bose også lave ganske gode produkter, prinært til PA, f.eks. en af-art af ht modellen 901 og store effekt forstærkere (dem havde jeg svært ved at brænde af -tø-hø).

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes