| Forfatter |
|
bgkr Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 19 April 2011 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey der
Køre pt med en onkyo tx-sr875 og har dertil pioneers s-w810 high end 5.1 System (28000,- ikke skrammel) - er ved at køre lidt træt i 5.1 og vil
gerne have 7.1, da mine højtalere kun findes i sæt kan jeg ikke få baghøjtalere længere og ønsker derfor at skifte dem alle.
Er mest til film, rock og blues.
Nogen anbefalinger??
|
| Til top |
|
| |
Fimpe Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 19 April 2011 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du er glad for dine eksistrende højtaleer, så sæt bare nogle andre "tilsvarende" op som baghøjtalere, og kør en kalibrering, - så burde det være i orden.
|
| Til top |
|
| |
bgkr Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2011 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville jeg gerne, men alle der siger de ved noget på området, siger jeg SKAL have samme type. De findes ikke og har, længe prøvet at finde 2
baghøjtalere af samme type som dem jeg har, enda været i dialog med pioneer - de er ikke til at støve op.
|
| Til top |
|
| |
Fimpe Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 19 April 2011 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok - men der er jeg så bare uenig (front og center JA), men bagkanalerne nope. Kører selv med et 7.1 setup, jeg har ikke hørt megen direkte lydinformation i de "2" bagkanaler, de giver typisk bare en "rumlig" effekt, samtidig er der forholdsvis få titler der findes med 7.1. lydspor.
|
| Til top |
|
| |
Mr_Tarantino Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1562
|
| Sendt: 19 April 2011 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med Fimpe, baghøjttalere behøver ikke være af samme mærke og model.
|
| Til top |
|
| |
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 19 April 2011 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
bgkr skrev:
Ville jeg gerne, men alle der siger de ved noget på området, siger jeg SKAL have samme type. De findes ikke
og har, længe prøvet at finde 2
baghøjtalere af samme type som dem jeg har, enda været i dialog med pioneer - de er ikke til at støve op.
|
|
|
Jeg mener selv jeg ved en del om emnet, og synes heller ikke det er strengt nødvendigt at benytte samme højttalere til bag.
Bare sørg for at vælg nogle der klangmæssigt læner sig op ad hinanden. At blande Klipsch og B&W vil selvfølgelig være hul i
hovedet.
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 19 April 2011 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også en Onkyo og har opgraderet fra 5.1 senere til 7.1 og i dag 9.1 (får en ekstra sub om nogle måneder til 9.2).
Efterhånden har jeg eksperimenteret med flere højttalere og er endt med dipol til baghøjttalere (alle fire).
Jeg oplever det ikke så vigtigt at højttalerne er af samme mærke til ekstra højttalerne.
Så længe fronterne og centeren er godt matchet, er det mindre vigtigt med de andre højttalere.
Jeg får rigtigt gode resultater med Audessey rumkorrektion, men hvis du ikke vil bruge rumkorrektion, så er det en god ide at matche dem med følsomheden - ellers sørg for lidt manuel justering.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
bgkr Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2011 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke skal jeg så gå efter, for at det ikke kommer til at lyde som hul i hovedet??
|
| Til top |
|
| |
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 20 April 2011 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
bgkr skrev:
| Hvilke skal jeg så gå efter, for at det ikke kommer til at lyde som hul i hovedet?? |
|
|
Har aldrig hørt de Pioneer, så har intet bud. Men tag evt. rundt og lyt til noget forskelligt og find nogle du synes har samme "klang" som dem du har nu. (Lyse i lyden, mørke i lyden osv).
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 20 April 2011 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender heller ikke de Pioneer...
Ved heller ikke hvor mange penge du vil bruge på dem.
Men mon ikke der er gode muligheder hos XTZ, B&W, Dali etc.?
Dem synes jeg ikke er helt ringe, af hvad jeg har hørt efterhånden.
Nu bruger jeg selv von Schweikert og KEF TDM34 som baghøjttalere og von Schweikert som center. De matcher fint sammen med mine selvbyg fronter. Front height er blot nogle billige Argon fra Hifiklubben. De klarer det fint til den smule de skal levere.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |