Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 19:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Denon avr-1312 eller Yamaha RX V467 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kirneh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 16 Maj 2011 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Jeg skal have en ny surround reciever da min gamle Denon ikke har HDMI indgang.
Det skal ikke være en dyr løsning da jeg ikke går mere op i det end gerne vil have en god lydoplevelse når jeg ser film.
Jeg har et par mindre dali højtalere + sub fra hifiklubben.

Jeg har kigget lidt rundt og mit valg ligger pt på 2 forskellige recievere.
Denon avr-1312 eller en Yamaha RX V467

Begge enheder koster omkring 2k.
Fordelen i mine øjne ved Denon er at det er en hel ny model.
Jeg har dog hørt nogle sige at det er meget vigtigt for lyden at der følger en kalibrerings(dims) med. Det gør der ikke på denne denon. Men på Yamaha'en er der derimod en YPAO.

Nogle kloge ord ?

kirneh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2011 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Det var ikke mange ;)

Og det er jo nok min egen skyld hehe.

Mon det kan tolkes som at der ikke er den store forskel i de 2 recievere ?

Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007
Sendt: 17 Maj 2011 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Altså til den pris går du nok ikke helt galt i byen, uanset hvad du vælger. Begge burde fungere helt fint med dine små højtalere og subwoofer.

Selvom det er ganske smart med sådan en auto-kalibrerings fidus, så ER det altså ikke særlig svært at kalibrere lyden manuelt (by ear). Min erfaring med de lidt billigere autokalibreringsfiduser er, at man alligevel skal finjustere manuelt bagefter... og så går fidusen vel lidt af eller hva'?
Til top Vis Mrhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrhviid

kirneh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2011 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Ok det lyder godt.

Med hensyn til en manuel kalibrering så har jeg ikke rigtig forstand på dette.
For ud over at skulle fortælle hvor lang afstand der er til hver højtaler. Hvad skal man så mere kunne for at kalibrere ordentligt ?

Findes der evt en guide der fortæller lidt mere om det :)

johnny k
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 19 Maj 2011 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Jeg ville vælge Yamaha, da jeg synes denon og dali er for skingeret i lyden, når der spilles højt.

Min kammerat har som jeg Dali 5005, men han har en 1911 reciver. Jeg har hjulpet med at justere på hans set-up, men synes ikke om den lyse lyd.

Jeg selv har en yamaha RX-V765 og er fuldt tilfreds.

Justering af lyden er der ikke nogen facit liste på. Det afhænger af hvordan dine ører synes om lyden. Yamaha kan du justere på via on screen menu, når den er koblet til tv via HDMI. Det er super nemt. Ypao klarer det hele selv. Sæt mikrofonen til, og det går bare derud af.

johnny

Til top Vis johnny k's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af johnny k

henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager lige en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Maj 2011 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

johnny k skrev:

Jeg ville vælge Yamaha, da jeg synes denon og dali er for skingeret i lyden, når der spilles højt.

Min kammerat har som jeg Dali 5005, men han har en 1911 reciver. Jeg har hjulpet med at justere på hans set-up, men synes ikke om den lyse lyd.

Jeg selv har en yamaha RX-V765 og er fuldt tilfreds.

Justering af lyden er der ikke nogen facit liste på. Det afhænger af hvordan dine ører synes om lyden. Yamaha kan du justere på via on screen menu, når den er koblet til tv via HDMI. Det er super nemt. Ypao klarer det hele selv. Sæt mikrofonen til, og det går bare derud af.

johnny

Jeg er helt enig
Til top Vis henrik141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik141

Bjarke2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2011
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Maj 2011 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har en kammi der købte denons gamle model 1311 for et par måneder siden... Typisk denon som er meget lys i lyden. Syntes også at den virker ret billig med hensyn til knapper, volumeknappen og remote. Opsætning gik da ret smertefrit, men slet ikke så nem som med yamaha. Den har hellerikke så mange surround programmer som yamaha'en. Dette er somsagt den gamle model, så jeg ved ikke hvor meget der er blevet lavet om på den nye model.

Jeg har så selv lige købt rxv467. Meningen er at jeg skal bruge den til min computer engang om et halv år, og indtil da skal den bruges inde i stuen indtil yamaha's større serie kommer på markedet.  MEN jeg er virkelig blevet så imponeret af den at jeg faktisk overvejer at beholde den inde i stuen. hvorfor give 10000kr for en go forstærker, når en forstærker til små 2000kr kan opfylde mine krav...

Hvis denons 1312 har fået rettet på div småting frem for den gamle model, så tror jeg også at det er lidt hip som hap, hvilken forstærker du vælger. Yamaha'en får hvertfald "thumps up" fra mig...

Til top Vis Bjarke2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjarke2000

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes