Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 14:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Problem med DENON-AVR2106 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hudson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 25 Maj 2011 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har en DENON-AVR2106, som indtil for kort tid siden virkede fint. Så skulle jeg flytte den til et nyt møbel, og måtte midlertidigt frakoble alle højttaler- og signalkabler.

Ved tilslutning igen opstod så det problem at der kommer en brummende lyd fra en eller flere højttalere, når jeg afspiller lyd fra diverse lydkilder som er sat til med phono/phono- eller phono/minijack-kabler såsom CD, mp3-afspiller (sat til VCR-1), lyd fra PC (sat til VCR-2), eller radio. Ved afspilning af CD eller radio kun brummen fra højre højttaler, afspilning af lyd fra PC eller mp3-afspiller brummen fra alle højttalere.

Jeg er 100% sikker på at jeg ikke har byttet om på + og - da jeg satte højttalerkablerne tilbage, og dette bekræftes også af, at lyden er fin når kilden er DVD-afspiller (digital lyd i COAX-1) eller medie-afspiller (optisk i OPT-1).

Er der nogen der har et forslag til en løsning, inden jeg indleverer AVR-2106 til reparation?

På forhånd tak, Anders H. Pedersen

Til top Vis Hudson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hudson

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Maj 2011 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

har du tjekket at stikkene sidder helt inde og at der ikke er nogle knæk på nogle af kablerne eller ved selve terminalerne. nu ved jeg ikke om man selv kan kan tilføje de tilslutninger til den kilde man ønsker det kan man på avr 3808a og de nyere modeler kan man selv flyttet rundt på både coaxial optisk og hdmi osv. men hvis det ikke er nogen af delene så ved jeg det ikke
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox

Hudson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2010
Lokalitet: København
Sendt: 25 Maj 2011 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Hej, tak for din besked.

Jeg har naturligvis været meget omhyggelig med at sætte alle kabler rigtigt til, og alle stik helt ind. På AVR-2106 kan man godt selv vælge de tilslutninger til den kilde man ønsker.

Mvh Anders H. Pedersen 

Til top Vis Hudson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hudson

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 Maj 2011 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

det var da så lidt. har du prøvet at bytte om på højtalerne eller prøve at sætte noget andet kabel på bare for at udelukke det ene fra det andet. jeg tror desværre ikke at det ville kunne svare sig at lave alt for meget på den hvis den skal til rep medmindre du kender en der kan lave det

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 Maj 2011 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

det var da så lidt. har du prøvet at bytte om på højtalerne eller prøve at sætte noget andet kabel på bare for at udelukke det ene fra det andet. jeg tror desværre ikke at det ville kunne svare sig at lave alt for meget på den hvis den skal til rep

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes