Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 00:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: NAD m3 mod PASS LABS 150 int (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
frank10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 10 August 2011 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har et par Helicon 400 som jeg bruger lige meget til film som musik med en Nad 3 forstærker. min stue er 4m bred og 8m lang højtalerne står op mod den lange væg så jeg har kun ca. 20cm til bagvæg hvis jeg bruger en mindre formue på en pass labs er der så det store og hente

Til top Vis frank10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frank10

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Sendt: 10 August 2011 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

jeg ville klart foretrække en pass til hver en tid over en m3 selvom den også har masser af kræfter. men rent lyd er nad'en overhovedet ik de penge værd. ment i en god mening, men pass'en vil helt sikkert give dine helicon det de fortjener feks noget mere varme og glød pass labs skulle have lidt en rørlyd som jeg tror vil gøre det godt til dine fine højtalere
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 August 2011 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Har haft en Nad M3 engang. bevares en fin forstærker, men synes og mener at sammenligningen er pære og bananer. Pass Int. 150 er klasser over vil jeg mene.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 August 2011 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Jeg ville da afgjort mene at tingene skal sættes lidt i perspektiv, inden folk bliver farvet af hvad der naturligvis betragtes som den bedste af de to. Det er så let at blive farvet af det dyreste

Husk at den dyreste er næsten 4 gange så dyr som den billigste. Det virker så underligt påskruet at NAD ikke skulle være de 15.000 kr. værd mens PASS naturligvis er de knap 60.000 kr. værd.

Begge er rigtigt gode forstærkere, men de appelerer måske også til hvert deres publikum. Men der er slet ingen tvivl om at Pass vil spille fantastisk på Helicon 400. Lyd/klangmæssigt er de et rigtigt godt match. Men glem ikke INt-30´eren i farten - helt igennem en helstøbt forstærker som jeg afgjort synes er en af de bedste af de tunge drenge.

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2011 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Nu er det jo ganske rigtigt en smagsvurdering. Vil dog mene at lydmæssigt så fremstår Pass som en klart mere helstøbt forstærker. større rum, bedre placering af instrumenter, transparens og langt større dynamisk overskud. De 2 forstærkere kan slet ikke sammenlignes og jeg har ikke farvede briller på. Det er så uanfægtet at Pass koster 4x så meget. Det er så et økonomisk spørgsmål om man vil gå de sidste trin op af rangstien.

Int. 30 skal bestemt med i overvejelserne. Den spiller med større glød og varme end int.150 som er mere potent og fanden i voldsk. Dog har de begge masser af strøm!

En forstærker som Unison Unico 100 ville jeg også fremhæve som værende et godt match og til Helicon 400 og til langt billigere penge. Et rigtig lækker vellydende forstærker!

FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 August 2011 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Jeg må tilstå jeg ikke har lyttet til "Paslappen".
Til gengæld har jeg haft NAD M3. Og det er jo latterligt at kalde den dårlig til pengene. Hvis man ellers kan lide dens spillestil, er det en fin forstærker til prisen. Ja den er lidt mørk, men prøv at lytte til virkelighedens bands akustisk. Det er de faktisk også.
Smag og behag...

At sammenligne to produkter med den prisforskel mener jeg ikke der er nogen grund til.

Hvorfor ikke spare lidt og så sammenligne medl NAD M2, som spiller rigtig fremragende, og med et knap så mørkt tegnet lydbillede?
Og DEN har kræfter. Og er adskillige klasser bedre end M3.
Den turde jeg godt at sammenligne med paslappen, også selv om jeg ikke har hørt den sidste.
Det skulle ikke forbavse mig hvis passen trak det korteste strå?

Til top Vis FelixTheDane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FelixTheDane

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 August 2011 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Nu er det jo ganske rigtigt en smagsvurdering. Vil dog mene at lydmæssigt så fremstår Pass som en klart mere helstøbt forstærker. større rum, bedre placering af instrumenter, transparens og langt større dynamisk overskud. De 2 forstærkere kan slet ikke sammenlignes og jeg har ikke farvede briller på. Det er så uanfægtet at Pass koster 4x så meget. Det er så et økonomisk spørgsmål om man vil gå de sidste trin op af rangstien.

Int. 30 skal bestemt med i overvejelserne. Den spiller med større glød og varme end int.150 som er mere potent og fanden i voldsk. Dog har de begge masser af strøm!

En forstærker som Unison Unico 100 ville jeg også fremhæve som værende et godt match og til Helicon 400 og til langt billigere penge. Et rigtig lækker vellydende forstærker!

Det var faktisk heller ikke dit indlæg, jeg var lettere uenig i, men derimod Denon4life som anbefaler lyden fra en forstærker som han ikke selv har hørt. Jeg foretrækker at folk kommenterer ud fra egne erfaringer istedet for blot at kommentere for at deltage i tråden.

De to forstærkere kan sagtens sammenlignes, men det vil være på et meget ulige grundlag. M3 er rigtigt god i dens prisklasse, men er her oppe mod overmagten

Trådens ophavsmand efterlyser jo netop tip og tricks, og jeg formoder at han gerne vil have dem ud fra hvad folk rent faktisk har erfaringer med og ikke blot ud fra formodninger.

Det var også derfor at jeg hev INT-30 med i sammenligningen, for nok har den ikke samme kræfter som 150´eren, men det lader sig faktisk ikke så ofte høre, og så har den bare lige en smule mere af det hele. Den er helstøbt og hamrende engagerende på den fedeste måde. Og med Helicon 400 som en ganske moderat belastning går det ikke galt - sammensætningen har jeg selv hørt adskillige gange, og det spiller virkeligt godt sammen.

M3 hælder lidt mod den mørke side, og det kan i nogle sammensætninger tage lidt af den top, som nogle synes at Helicon kan have lidt for meget af. Måske på godt og ondt? Til gengæld er den ikke nær så kontant i bunden, men derimod lidt mere "rund" og lidt amerikansk med stor bas som til tider kan virke lidt "imponator-agtig".

Måske en M2 ville være oplagt at tage med i sammenligningen, som foreslået ovenfor. Den er af en helt anden kaliber og kan også noget interessant rent lydmæssigt.

Unico 100 er faktisk, som du nævner, heller ikke helt uden evner. Den er desværre meget overset herhjemme, men lækker er den og så har den "smæk" for skillingen og pakket ind i en størrelse der stadig er hyldevenlig. Rent teknisk er den dog en italiener som kan have sine luner, lidt som en Alfa - det kører godt, men kan have sine nykker

Trådstarter - forsøg at låne noget med hjem, så du kan prøve det i egne omgivelser. Det er det eneste rigtige. Der er jo også en lille sandsynlighed for at du slet ikke kan lide lyden fra nogle af forslagene, og så er der jo dømt status quo

FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Sendt: 10 August 2011 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Aldeles enig med Ronin.

At høre det hjemme er det eneste rigtige, hvis det kan lade sig gøre.
Til top Vis FelixTheDane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FelixTheDane

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 August 2011 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

ronin nu har jeg rent faktisk hørt en pass labs dog ik på helicon. så måske du skulle lade være med at udtale dig om noget du
faktisk ik ved
og nu er det jo heller ik mit indlæg så måske du skulle læse lidt bedre efter en anden gang. hva der angår nad m3 magen til
kedlig lyd skal man godt nok lede længe efter men det er bare min mening og forstår godt at du ikke vil sige noget dårligt om
nad efter som du arbejder i hifiklubben

klypstefan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 10 August 2011 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

synes ofte jeg hører folk kalde nad m3 dårlig med den begrundelse åt de har hørt en anden forstærker til mindst det dobbelte som de oplevede som overlegen? en skoda superb er jo heller ikke en dårlig bil fordi Ferrari er hurtigere.
til prisen synes jeg m3 er rigtig god.

nåhhh - der er jo slet ikke det tråden handler om.

trådstarter, hvis du køber en forstærker til 4 x prisen på din nuværende, så skal der være noget galt hvis den ikke er bedre :)

hvis jeg sad med de penge i lommen til nu hifi grej, ville jeg overveje andre højttalere. hvis du skal bruge penge et sted i et hifi system hvor det virkelig betyder noget, er det på højttalerne. så hvid du ikke ligefrem har noget i mod din forstærer, ville jeg mene højttalerne er det bedste at opgraderet.
Til top Vis klypstefan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klypstefan

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2011 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

klypstefan skrev:
synes ofte jeg hører folk kalde nad m3 dårlig med den begrundelse åt de har hørt en anden forstærker til mindst det dobbelte som de oplevede som overlegen? en skoda superb er jo heller ikke en dårlig bil fordi Ferrari er hurtigere.
til prisen synes jeg m3 er rigtig god.

nåhhh - der er jo slet ikke det tråden handler om.

trådstarter, hvis du køber en forstærker til 4 x prisen på din nuværende, så skal der være noget galt hvis den ikke er bedre :)

hvis jeg sad med de penge i lommen til nu hifi grej, ville jeg overveje andre højttalere. hvis du skal bruge penge et sted i et hifi system hvor det virkelig betyder noget, er det på højttalerne. så hvid du ikke ligefrem har noget i mod din forstærer, ville jeg mene højttalerne er det bedste at opgraderet.

Vrøvl!

Hvad så hvis han nu er tilfreds med lyden fra Helicon

En upgrade er altid at foretrække og han kan hente rigtig meget ved at skifte amp. 

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 August 2011 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Hvad så hvis han nu er tilfreds med lyden fra Helicon

En upgrade er altid at foretrække og han kan hente rigtig meget ved at skifte amp. 

[/QUOTE]

den er da ikke noget galt med helicon de spiller super godt, og som music4life skriver så er der utroligt meget at hente vev en
effektforstærker har lige haft en holfi nb250 på besøg hold kæft det gør en kæmpe forskel. glæder mig ik til at aflevere den
tilbage

Sirper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 10 August 2011 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Hej har haft alle nævnte forstærkere på besøg og jeg endte med en pass xa30 og en xp10 forforstærker så er du lidt til rør lyd så overvej en pass
int 30 den kan formidle det det drejer sig om musik, uden at man på nogen måder tænker teknik og det synes jeg ikke nad gør på samme måde
uden dog at sige noget dårligt om nad for de er bestemt deres penge værd. Så det som afgør om man vælger det ene frem andet er vel
kombination af hvad ens pung siger og en ide om hvordan ting skal lyde. Så prøv dig frem og frem for alt pas på det kan blive mega dyrt.
Hilsen per
Til top Vis Sirper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sirper

frank10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2008
Sendt: 10 August 2011 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Hej mange tak for de mange svar jeg vil tænke lidt vidre over det og nok prøve noget op mod m3 for og se om jeg føler det er pengene værd for ja det kan nok blive for dyrt

Hilsen Frank

Til top Vis frank10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frank10

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2011 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

frank10 skrev:

Hej mange tak for de mange svar jeg vil tænke lidt vidre over det og nok prøve noget op mod m3 for og se om jeg føler det er pengene værd for ja det kan nok blive for dyrt

Hilsen Frank

unico100_silver

prøv denne Frank

Der køres tilbud på den hos highendsound.dk. 20000,- er altså ikke mange penge for denne amp. Super vellyd og byggekvalitet. Normalpris- 32000,-

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=15385

Smid en CDE cd afspiller med og fuglene synger. Tro mig

Lad være med at skræmme dig over at det er Italiensk. Unison bliver ved med at køre i lang tid uden driftstop. Jeg har nu selv haft det i lang tid og har intet oplevet mht. kvaliteten. Det er driftsikkert og virkelig musikalsk udstyr. Prisen er rigtig gunstig. Det er alt det andet hifi som er for dyrt!  

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 August 2011 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

frank10 skrev:

Jeg har et par Helicon 400 som jeg bruger lige meget til film som musik med en Nad 3 forstærker. min stue er 4m bred og 8m lang højtalerne står op mod den lange væg så jeg har kun ca. 20cm til bagvæg hvis jeg bruger en mindre formue på en pass labs er der så det store og hente

Nej

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Bruger siden: 13 September 2008
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 August 2011 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

DKsoulman skrev:
frank10 skrev:

Nej

Enig.

Til top Vis Strand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strand

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 August 2011 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
frank10 skrev:

Hilsen Frank

unico100_silver

prøv denne Frank

Der køres tilbud på den hos highendsound.dk. 20000,- er altså ikke mange penge for denne amp. Super vellyd og byggekvalitet. Normalpris- 32000,-

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=15385

Lad være med at skræmme dig over at det er Italiensk. Unison bliver ved med at køre i lang tid uden driftstop. Jeg har nu selv haft det i lang tid og har intet oplevet mht. kvaliteten. Det er driftsikkert og virkelig musikalsk udstyr. Prisen er rigtig gunstig. Det er alt det andet hifi som er for dyrt!  

Italiensk ??? er det nu også det.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 August 2011 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Music4life skrev:
frank10 skrev:

Hej mange tak for de mange svar jeg vil tænke lidt vidre over det og nok prøve noget op mod m3 for og se om jeg føler det er pengene værd
for ja det kan nok blive for dyrt

Hilsen Frank

prøv denne Frank

Der køres tilbud på den hos highendsound.dk. 20000,- er altså ikke mange penge for denne amp. Super vellyd og byggekvalitet. Normalpris-
32000,-

iAd=15385">http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAn nonce.asp?i Ad=15385

Lad være med at skræmme dig over at det er Italiensk. Unison bliver ved med at køre i lang tid uden driftstop. Jeg har nu selv haft det i
lang tid og har intet oplevet mht. kvaliteten. Det er driftsikkert og virkelig musikalsk udstyr. Prisen er rigtig gunstig. Det er alt det andet hifi som er
for dyrt!  

Italiensk ??? er det nu også det.

Bliver de produceret i østen da?

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005
Sendt: 13 August 2011 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Glem ikke at lytte til en Accuphase i 400 eller 500 serien, hvis du er oppe i det prisleje !

Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes