| Forfatter |
|
Rasmus.sj Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 02 Oktober 2011 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej derude
Jeg er på kig efter et godt lydanlæg med mulighed for at koble flere rum til samme anlæg. Så vidt jeg har kunnet finde ud af
er der tre muligheder. Sonos (det jeg gik efter fra starten af), BeoSound 5 eller som skrevet i emnet Bose Lifestyle v35.
Da jeg ikke er så kyndig indenfor Hifi men derimod gerne vil have god lyd, billed mv. så hører jeg gerne råd til hvad i synes
vil være et godt køb.
Krav er at det kan tilsluttes netværksdrev og derefter spille forskelligt i flere rum på samme tid.
Håber på gode svar.
Fortsat god aften!
Mvh
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
Rasmus.sj Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2011 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay efter at have søgt mere rundt på forummet her, kan jeg tydeligt se at folk generelt ikke er Bose fans :).
Da jeg ikke er så vidende indenfor dette område, (og har heller ikke tænkt mig at studere for voldsomt) har jeg bare taget
forhandleres ord for gode varer.
Jeg er nok banket tilbage til start hvad dette angår. Synes Beosound 5 er lige en tand for dyr.
Nogen der kan hjælpe mig med et setup. Som klarer ovenstående kriterier, leverer "god lyd" for det ikke trænede øre og hvor
højtalerne ikke er for voldsomt store. (af hensyn til konen)
På forhånd tak :)
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 04 Oktober 2011 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer jo an på dine krav, om du kan leve med et givet anlæg. Surroundlyd og baggrundsmusiklytning er generelt ikke nær så krævende som 'seriøs' musiklytning. Bose har formået at lave anlæg, der er lyttevenlige i mange menneskers ører.
Man må se i øjnene, at opererer man med anlæg med (meget) små satelitter & et bas/sub-kabinet, er der nogle tekniske begrænsninger, som sætter grænser for visse aspekter af lydkvaliteten - fysikkens love er ret ubønhørlige .
Du må altså ud at lytte, det er dig & familien, der skal leve med det .
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 04 Oktober 2011 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender ikke Sonos særligt godt, men jeg kender de 2 andre mærker du har kig på og dem kan jeg ikke anbefale...dels på grund af holbarheden og dels lyden.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
Rasmus.sj Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2011 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen umiddelbart er det kun til daglig hjemmebrug, og vil sige at hverken mig eller kæresten er til særlig "seriøs"
musiklytning
Vi har hørt bose's model og vi synes det lød helt kanon. (nok fordi vi kommer fra et lille standard surround anlæg til et par
tusind.
Kan vi leve med bose? umiddelbart ja. Men hvis man kan få noget bedre for pengene hvorfor så ikke gøre det ? ;)
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 05 Oktober 2011 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er blevet et problem, at det i praksis er svært at komme til faktisk at høre et anlæg, før man køber. Internetkøb har gjort tingene meget billigere, men der er visse aspekter af varen, som det ikke kan 'vise'. Medmindre nogen her på forummet har hørt Sonos, er du henvist til gætværk m.h.t. lyden i forhold til Bose - og selv da ville du være lidt på egen hånd, der findes jo sådan noget som smag... 
Personligt er jeg meget lidt begejstret for Bose, i høj grad p.g.a. deres teknisk betingede begrænsninger, sammenlignet med deres prisniveau. Den tekniske begrænsning er Bose langtfra ene om, men prisen er noget pebret, synes jeg.
|
| Til top |
|
| |
Protoss Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 05 Oktober 2011 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|