| Forfatter |
|
Hessi Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 28 Oktober 2011 kl. 02:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Ville blot høre om der er nogle der ved hvilken receiver der nærmer sig Cambridge Audio stilen lydmæssigt.
Har ladet mig fortælle at Onkyo og NAD ligner Cambridge Audio i lyden, korrekt?
Jeg takker.
Hessi  __________________ Wow Wow WeeWa
|
| Til top |
|
| |
LoudandClear Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
|
| Sendt: 28 Oktober 2011 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
øhmmm ja nu har jeg selv en cambridge forstærker og jeg har også selv eget en NAD forstærker.
og jeg ville sige de slet ikke nærmer sig selv lyden, slet ikke i bass området
med NAD'en havde jeg rigtig meget ukontrolabelt bass hvorimod Cambridge han den her meget britiske præcise bass.
mellemtonen er også mere dynamisk hos cambridge hvorimod jeg syntes diskanten blev styrret bedre af NAD'en da den er lidt
blødere i det selvom Cambridgen også gør det ret godt der
onkyo har jeg ikke hørt så der vil jeg lade en anden komme til
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 28 Oktober 2011 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Onkyo ligner nok ikke Cambridge som sådan, men der er tale om en rigtigt god sammenhæng toneområderne imellem. Der er ikke noget områder, der stikker særligt ud. Der er også tale om en dynamisk levende spillestil og alligevel blød letflydende klang. Denne måde at spille på holder også selvom højttalerne ikke er de nemmeste at drive og ved høje som lave lydtryk. Jeg ville derfor mene, at Onkyo er et fint alternativ til Cambridge. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 28 Oktober 2011 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig ifht. Onkyo - en fin spillestil. Så er det kun om der er oomph nok (watt eller strømreserver til rent faktisk at varetage det opgivne watt-antal uden at clippe.) Jeg vandt meget i bassen ved at gå til 2 monoblokke, og lade Onkyo varetage diskanten. Før det brugte jeg biamping via receiveren (Onkyo TX-SR 805) og det gav lidt - men klaseforskellen kom først da jeg fik 2 x strømreserve mere via mine monoblokke. Det er ofte her receiver-watt fejler, da de ikke har bagvedliggende strømkapacitet nok når det hele går "amok" i en film etc. Så - hvad mangler du? siden du skifter / overvejer det? Jeg spiller Onkyo på "old-school B&W" engelsk monitor højtalere.. 803 s2 modellen - meget monitor - meget ærlig, meget tæt på fuldt frekvensområde ned i 20érne (Hz.), men i håndterbart kabinet fremfor kummefryser. Det spiller efterhånden p***e godt og ærligt, meget afslørende, og med et punch der næsten kun toppes af noget aktivt delt med mange effekter etc. (biamp m. monoblokke og receiver-2-kanaler-i-pure-audio-mode til toppen) Fungerer også p***e fedt i surround, da en kanon gang stereo jo blot er hjørnepillerne i en heftig gang surround. Yeah.. Mere for at sige, at dine højtalere står også for meget af den tilstræbte spillestil.  Mvh. Offcourse __________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
madmax Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
| Sendt: 28 Oktober 2011 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil sige at Arcam ligner Cambrigde , eller måske Audiolab men de er vist også alle i samme famillie.
madmax
|
| Til top |
|
| |
Hessi Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2011 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
Enig ifht. Onkyo - en fin spillestil. Så er det kun om der er <span style="font-weight:
bold;">oomp</span>h nok (watt eller strømreserver til rent faktisk at varetage det opgivne watt-antal uden at clippe.)Jeg
vandt meget i bassen ved at gå til 2 monoblokke, og lade Onkyo varetage diskanten.Før det brugte jeg biamping via
receiveren (Onkyo TX-SR 805) og det gav lidt - men klaseforskellen kom først da jeg fik 2 x strømreserve mere via mine
monoblokke. Det er ofte her receiver-watt fejler, da de ikke har bagvedliggende strømkapacitet nok når det hele går "amok"
i en film etc.Så - hvad mangler du? siden du skifter / overvejer det?Jeg spiller Onkyo på "old-school B&W" engelsk monitor
højtalere.. 803 s2 modellen - meget monitor - meget ærlig, meget tæt på fuldt frekvensområde ned i 20érne (Hz.), men i
håndterbart kabinet fremfor kummefryser.Det spiller efterhånden p***e godt og ærligt, meget afslørende, og med et punch
der næsten kun toppes af noget aktivt delt med mange effekter etc. (biamp m. monoblokke og receiver-2-kanaler-i-pure-
audio-mode til toppen)Fungerer også p***e fedt i surround, da en kanon gang stereo jo blot er hjørnepillerne i en heftig
gang surround. Yeah..Mere for at sige, at dine højtalere står også for meget af den tilstræbte spillestil. Mvh.
Offcourse |
|
|
Jeg mangler en ordentlig omgang bas med den Marantz SR5004 jeg har nu sammen med mine Dali Concept 6'ere (Conept
center, Concept 1'ere og Concept Sub 12). Forstået sådan at hvis jeg tweaker lidt på det i EQ'en og bass management så får
jeg en dominerende bassguitar og den slags lyde, og slagbas (eksplosioner) og stortrommer forbliver lidt svage. Det samme
gør sig gældende med sub uanset hvor meget jeg tweaker.
Jeg har testet fronterne sammen med en Yamaha RX-350 receiver og tweakede en smule på bassen og fik det til at lyde
hamre godt, basmæssigt, men diskant og mellemtone lyder slet ikke lige så godt som med Marantz'en.
madmax skrev:
Jeg vil sige at Arcam ligner Cambrigde , eller måske Audiolab men de er vist også alle i samme famillie.
madmax |
|
|
Tak for forslagene. Idé om hvor de kan lyttes til? Prøver selvfølgelig også selv at søge.
Flere forslag er velkommen.  __________________ Wow Wow WeeWa
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 29 Oktober 2011 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arcam - helt klar tæt på hinanden :) Kunne godt være lidt Naim over det, men Naim er bare klasser bedre :)
|
| Til top |
|
| |
Hessi Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2011 kl. 01:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der ved hvor i DK man kan købe Arcam receivere? Og evt. hvilken prisklasse de ligger?
__________________ Wow Wow WeeWa
|
| Til top |
|
| |
HenJ Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
| Sendt: 30 Oktober 2011 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arkam hos KT-radio ;-)
__________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
| Til top |
|
| |
Hessi Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2011 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fandt ikke lige noget fra Arcam på KT-radio's hjemmeside. Desuden tjekkede jeg lige nogle engelske forhandlere og det lader
til de ligger en del udenfor mit budget.  __________________ Wow Wow WeeWa
|
| Til top |
|
| |
HenJ Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
| Sendt: 30 Oktober 2011 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
dba.dk
__________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
| Til top |
|
| |
Hessi Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2011 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har tjekket for længst.... der er kun 1 Arcam receiver på dba.dk og den er uden dekodning af HD-lydformaterne.  __________________ Wow Wow WeeWa
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 30 Oktober 2011 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror kun der er 2 forhandlere af Arcam i dk, Hifi-klubben og Audiobutikken, måske også Topsound..?
Audiobutikken har en AVR 200 til noget der ligner halv vejl. pris. Ved dog ikke om den er noget vær, kunne forestille mig den var fin i stereo, men til surround tror jeg du kan finde bedre alternativer til prisen, tror ikke engang den understøtter hdmi 1.3, så her er HD-lyd nok også udelukket.
http://www.audiobutikken.dk/product.asp?product=292
|
| Til top |
|
| |
Hessi Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2011 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten A skrev:
Tror kun der er 2 forhandlere af Arcam i dk, Hifi-klubben og Audiobutikken, måske også Topsound..?
Audiobutikken har en AVR 200 til noget der ligner halv vejl. pris. Ved dog ikke om den er noget vær, kunne forestille mig
den var fin i stereo, men til surround tror jeg du kan finde bedre alternativer til prisen, tror ikke engang den understøtter hdmi
1.3, så her er HD-lyd nok også udelukket.
http://www.audiobutikken.dk/product.asp?product=292
|
|
|
Det var også den eneste jeg fandt i DK, ved google søgning. Prisen er stadig over mit budget.
Tror bare jeg skal vente lidt mere og spare en smule mere. __________________ Wow Wow WeeWa
|
| Til top |
|
| |