Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 13:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Lidt hjælp til valg af receiver. Onkyo (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kbbajer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 03 November 2011 kl. 01:45 | IP-adresse registreret  

Hej

Ved godt der bliver besvaret 1200 af de her spørgsmål hver dag, men jeg håber stadig I har tålmodighed til en tosse til :)

Min gamle (og i forvejen lidt sløje) Denon AVR-1507 er lige for et par timer siden begyndt at hoppe af og på, på højre kanal (både front og baghøjtalere). Det kommer og går lidt, men virker altid, i hvert fald til at begynde med, hvis man lige slukker og tænder den, så jeg går ud fra der er et eller andet teknik inden i den, der er ved at stå af.

Fair nok, det er accepteret og alting. Men jeg skal have noget nyt, og det i en fart, og efter et par timer hvor jeg selv har surfet lidt rundt i junglen, mener jeg selv at være kommet frem til at Onkyo ikke er noget dårligt valg.

Kan ikke rigtigt finde ud af, om jeg skal købe en helt ny TX-NR509 til 2000 hos http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hifi-komponenter/T XNR509B/onkyo-5-1-receiver-tx-nr509 (virker dragende billigt synes jeg)

Eller, om jeg alternativt skal købe en brugt TX SR674E, som jeg har fundet til 1200

Går jeg glip af noget ved at vælge det ene frem for det andet, eller hvordan forholder det sig? Hvis der ikke rigtig er nogen forskel på de to, er jeg mere tilbøjelig til at bruge de 800 kr mere, og få noget helt nyt, men hvis den brugte er markant bedre, tør jeg godt tage chancen :)

helt 3. og 4. bud modtages naturligvis også med kyshånd

Resten af mit setup består af to Jamo Classic 8 som fronthøjtalere (ja den Denon har nok alle dage været underdimensioneret), to Classic 4 som baghøjtalere og en eller anden Jamo Center 200 tror jeg den hedder.

Derudover skal der tilsluttes dvd-afspiller via hdmi, lyd fra en htpc, fjernsyn, samt en pladespiller (har seperat phonoforstæker)

Håber nogen gider tage sig tid til at hjælpe mig lidt her, skal have noget lyd der er til at stole på :)

På forhånd tak!
Kristian

strecker
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Permanent

Bruger siden: 14 Januar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 03 November 2011 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

først og fremmest vil jeg råde dig til at bruge lidt flere penge på "motoren" i dit system, så du får lidt lækkerier i form af f.eks pre-put til effektforstærker, flere kræfter osv, men hvis det ikke er muligt ville jeg tage den nye Onkyo 509 fremfor en 5 år gammel maskine..

674`eren har kun 2 HDMI indgange hvilket hurtigt bliver alt for lidt hvis du vil tilslutte en bluray, ps3, PC, osv.. samtidig er manglen på HD lyd, og forældet opbygning et stort minus i mine øjne ( ører )

men syns virkelig du skulle overveje at smide en større pose penge efter noget ordentligt grej..!

Til top Vis strecker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strecker

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 03 November 2011 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Det kan godt betale sig at snuppe den nyere 509'er. Den kostede tidligere 3500kr og giver dig flere muligheder hvis dette skulle komme på tale. Lydmæssigt er der ikke vildt forskel på dem gamle kontra den nye, da Onkyo har en særlig lydfilosofi som har været der i flere år. Dvs en lækker, behagelig og dynamisk klang.  

kbbajer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2011 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Tak for svar!

Jamen det lyder jo på jer begge to, som om jeg skal købe den nye. Overvejede mest den brugte, fordi jeg kan se den har haft en markant højere nypris i sin tid.

Med mindre altså, at jeg skal op i noget endnu større?

strecker skrev:
syns virkelig du skulle overveje at smide en større pose penge efter noget ordentligt grej..!

Hvor er vi henne af, hvis jeg skal have noget "ordenligt grej" så?

vh

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2011 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

kbbajer

Onkyo havde et højere pris niveau for nogle år siden, men dette er anderledes i dag. Men har du ikke brug for andet end det den gamle, men fine receiver tilbyder, så køb den. Det er kun hvis du ønsker flere muligheder længere fremad, at du bør købe den nye. Den gamle er en rigtig god og fin receiver.

strecker
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Permanent

Bruger siden: 14 Januar 2007
Sendt: 03 November 2011 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

du kan få en YDERST velspillende Marantz for en 4-6000,-

hififreaks har en Marantz sr5005 til 4500,- og skridtet op en 6005 til 5500,-. begge nogle rigtig fede maskiner med masser af muskler og tilslutninger.. samtidig får du den lækre Marantz lyd som brillerer både på stereo og surround siden..

http://hifi-freaks.dk/webshop//index.php?cPath=94_95

Til top Vis strecker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strecker

kbbajer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2011 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Tak for flere svar :)

strecker, jeg vil sige, det var lidt ud af det blå at min gamle denon gik i stykker, og vil helst ikke ud og bruge så mange penge lige nu. har dem nemlig ikke ;) men tak for info.

allanowich, jeg vil sige det sådan her: jeg har ikke brug for alt muligt gear som den nye kan. til gengæld vil jeg gerne have den sikkerhed, der følger med i de to års garanti der følger med et nykøb.

med andre ord, er jeg kun interesseret i den gamle, hvis det reelt er en bedre forstærker, der bare er lidt ældre :) synes ikke det værd at købe den brugte, hvis det kun er for at spare 800 kr., da den jo sådan set kan gå i stykket i morgen, ud af det blå, ligesom min egen gjorde det..

vh :)
kristian

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2011 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

kbbajer

Den gamle er lige så god som den nye. Hvis den tidligere ejer ikke har haft nogen problemer af nogen art med den, får du det heller ikke. Så den kan du roligt købe. Den nye kan mere efter tidens krav om trådløs og hd og alt det dér. Men det har du jo ikke behov for, så hent du blot den gamle.

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 November 2011 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Hvis du bor i nærheden af elgiganten kan du gå op og hente noget af deres. Der er 14 dages returret, så du kan prøve dig lidt frem over nogen måneder:)

kbbajer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2011 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

allanowich

men min forstærker begyndte jo bare på det der pjat, ud af det blå.. er der vel desværre ingen garantier for at den anden der ikke også gør. eneste hage jeg har. men altså, tror jeg tager ud og henter den en af dagene :)

Old_school

det gider jeg simpelthen ikke :) hente, pakke ud, sætte op osv. skal bare have noget ordenligt i første omgang

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2011 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Den Onkyo skal nok fungere fint i mange år fremover. De er godt lavet.

Anzelz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 November 2011 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Onkyo's forstærkere er ikke ligefrem muskelbundter... Evt noget brugt fra en klasse over kunne være en ide hvis din denon
også var i underkandten.

kbbajer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2011 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

for lige at afslutte det, kan jeg melde at jeg endte med at købe den brugte onkyo TX-SR674E, og den fungerer alle tiders :)

tak for hjælpen til alle

vh

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2011 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

kbbajer skrev:
for lige at afslutte det, kan jeg melde at jeg endte med at købe den brugte onkyo TX-SR674E, og den fungerer alle tiders :)

tak for hjælpen til alle

vh
Super fint. Tillykke med den og rigtig god fornøjelse med den.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes